افزایش ظرفیت مهاجرپذیری در نیوبرانزویک
27 سپتامبر 2020 - 21:15
بازدید 463
10

با پیروزی حزب محافظه کار ترقی خواه نیوبرانزویک در جدیدترین انتخابات استانی، این حزب جهت کمک به رشد جمعیت و اقتصاد نیوبرانزویک، قول داد شمار مهاجران استان را افزایش می دهد. استان نیوبرانزویک می تواند از افزایش تعداد مهاجران در سه سال آتی بهره مند شود. این افزایش مهاجرت ناشی از سیاست های پیشنهادی حزب […]

ارسال توسط :
پ
پ

با پیروزی حزب محافظه کار ترقی خواه نیوبرانزویک در جدیدترین انتخابات استانی، این حزب جهت کمک به رشد جمعیت و اقتصاد نیوبرانزویک، قول داد شمار مهاجران استان را افزایش می دهد.

استان نیوبرانزویک می تواند از افزایش تعداد مهاجران در سه سال آتی بهره مند شود. این افزایش مهاجرت ناشی از سیاست های پیشنهادی حزب محافظه کار ترقی خواه است.

شهروندان استان نیوبرانزویک روز دوشنبه 14 سپتامبر، حزب محافظه کار ترقی خواه را برای دومین بار انتخاب کردند.

«بلین هیگز»، استاندار وقت، درطول کمپین انتخاباتی خود وعده داد که برنامه اقدام پنج ساله دولت خود را در خصوص رشد جمعیت استان ادامه دهد. دولت او پیش از این هم از برنامه خود برای جذب هر ساله 7,500 مهاجر تا سال 2024 – که حداکثر تعداد مجاز دولت فدرال است –رونمایی کرده بود.

«ریچارد سایلانت»، اقتصاددان نیوبرانزویک، با اشاره به هدف جاه طلبانه حزب لیبرال برای جذب هر ساله 10,000 مهاجر طی دهه آتی گفت: «دیدن اینکه هر دو حزب بزرگ در طول کمپین انتخاباتی همدیگر را دستپاچه می کردند تا نوید جریان های قدرتمند مهاجرت را بدهند، سرگرم کننده بود.»

طبق بیانیه حزب محافظه کارترقی خواه، هدف آنها جذب هر ساله 10,000 مهاجر به استان تا سال 2027 است.

این استان قصد دارد با افزایش شمار مهاجران فرانسه زبان از طریق برنامه انتخاب استانی (PNP) از فرهنگ فرانسه زبانان این استان حمایت کند. هدف برنامه انتخاباتی حزب محافظه کار ترقی خواه این است که تا سال 2024 مهاجران فرانسه زبان حدود %33 جمعیت این استان را تشکیل دهند.

ابتدا قرار بود این هدف، که نمایانگر نسبت فرانسه زبانان بر جمعیت استان برانزویک است، امسال به تحقق برسد، اما این هدف به تعویق افتاد و اکنون انجام آن دوباره در جریان قرار گرفته است.

به گفته ی آقای هیگز، جذب خانواده ها به نیوبرانزویک و تشویق آنها به ماندن در این استان، کلید افزایش جمعیت استان است. حزب محافظه کار ترقی خواه در برنامه انتخاباتی خود برای نرخابقاء جمعیت را برای پنج سال آینده 75% تعیین کرد.

هدف دیگر این حزب همکاری با مؤسسات آموزش عالی و انجمن های حرفه ای جهت جذب محصلان بین المللی، افراد حرفه ای، نیروی کار متخصص و نگه داشتن جوانان در استان است. حزب محافظه کار ترقی خواه تعهد داده است تا همچنان به سرمایه گذاری خود در اقدامات آموزشی تجربی مثل « FutureNB » -که تا کنون به بیش از 1,000 محصل کمک کرده است تا با 240 کارفرما ارتباط برقرار کنند – ادامه دهد.

نیوبرانزویک به دلیل نبود نیروی متخصص با کمبود نیروی کار مواجه است. مطابق پیش بینی های دولت استان، طی ده سال آینده حدود 120,000 شغل تکمیل نشده باقی خواهد ماند. نرخ پایین تولد، افزایش جمعیت مسن و نرخ مهاجرت جوانان موجب کمبود شدید نیروی متخصص در استان شده است.

نیوبرانزویک جهت افزایش جمعیت استان، برنامه دارد تا همچنان به مهاجران اتکا کند، زیرا ورود مهاجران به این استان کمک کرده است تا نیوبرانزویک طولانی ترین دوره رشد مداوم از دهه 1990 را به خود ببیند. مهاجرت شمار زیادی از مردم به برانزویک منجر به رشد جمعیت و تأمین نیازهای بازار کار آن خواهد شد.

آقای هیگز در جریان کمپین انتخاباتی خود گفت که رشد جمعیت نیوبرانزویک در سال گذشته بیش از 4,000 نفر بوده است و این رشد تقریباً منحصراً به خاطر مهاجرت بوده است. اداره آمار کانادا جمعیت استان را حدوداً 780,900 نفر تخمین زده است.

استاندار نیوبرانزویک همچنین در ماه ژانویه اعلام کرده بود که این استان دفاتری را در هند و اروپا برای ترویج مهاجرت به نیوبرانزویک افتتاح می کند. هدف از این اقدام، جذب نیروی کار و سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به استان نیوبرانزویک است.

همچنین به گفته ی آقای هیگز Opportunities New Brunswick، آژانس توسعه کسب وکار دولت این استان، در جذب شرکت ها برای بخش های در حال توسعه استان مثل امنیت سایبری، سلامت دیجیتال و نوآوری انرژی طی سال های آتی متعهد است.

 

منبع خبر: CIC News, september 24, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar