28 ژانویه 2023 - 6:36
بازدید 895
15
در پذیرش یا رد درخواست ویزای تحصیل متقاعد کردن افسر مهاجرتی بسیار مهم است
ارسال توسط :
پ
پ

در پذیرش یا رد درخواست ویزای تحصیل متقاعد کردن افسر مهاجرتی بسیار مهم است

افرادی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند باید به معیارهای واجد شرایطی، صلاحدید افسر مهاجرت و موارد دیگری توجه کنند که ممکن است موجب رد درخواستشان شوند. 

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است و با برخورداری از استاندارد عالی آموزشی و مدارس معتبر بین المللی هر ساله میزبان تعداد زیادی دانشجوی خارجی است. تنها در سال 2021 این کشور  نزدیک به 450 هزار دانشجوی بین المللی جدید را پذیرش کرد. 

در حالی که کانادا سالانه میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی است، کسانی نیز هستند که درخواست ویزای تحصیلی آنها رد می‌شود. توجه دقیق به معیارهای لازم جهت واجد شرایطی که توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) تعیین شده و صلاحدید افسر اداره مهاجرت در بررسی درخواست از عوامل موثر در پذیرش درخواست ویزا محسوب می‌شوند. 

مطمئن شوید که واجد شرایط هستید

برای دریافت ویزای تحصیلی متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند، از جمله اینکه:

  • از یک مؤسسه آموزشی مورد تایید (DLI) پذیرش گرفته باشند ( DLIموسسه‌ای است که از دولت استانی مجوز دارد تا دانشجویان بین المللی را پذیرش کند). 
  • سابقه کیفری نداشته و تهدیدی برای امنیت کانادا محسوب نباشند. گواهی(های) پلیس نیز ممکن است مورد نیاز باشد. 
  • از سلامت کامل برخوردار بوده و در صورت نیاز بررسی‌های مدیکال را انجام دهند. 

با این حال، بهتر است بدانید که پذیرش یا رد درخواست ویزای تحصیل تحت تأثیر صلاحدید افسر مهاجرتی مسئول پرونده است. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

کانادا؛ محبوب‌ترین مقصد تحصیلی در جهان

۱۰ دانشگاه دولتی برتر در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

صلاحدید افسر مهاجرت 

دادن اطمینان بیشتر به افسران مهاجرتی مبنی بر اینکه متقاضی شرایط اقامت خود را به عنوان دانشجو برآورده می‌کند در موفقیت دریافت ویزا بسیار مهم باشد. 

به غیر از عدم واجد شرایط بودن، دو موضوع تکرار شونده در مورد چرایی رد درخواست‌ها و عدم متقاعد شدن افسر مهاجرتی مسئول پرونده وجود دارد (اگرچه موارد دیگری نیز وجود دارند): 

  • هدف واقعی از سفر به کانادا باید تحصیل باشد، بین سال‌های 2019 و 2021،  دلیل رد شدن 77 درصد از ویزاهای تحصیلی این بود که افسر اداره مهاجرت از هدف واقعی متقاضی برای سفر متقاعد نشده بود.  
  • ثابت کنند که پس از پایان اقامت موقت خود کانادا را ترک خواهند کرد، 26 درصد از رد درخواست‌های ویزای تحصیل (در همان دوره زمانی) به دلیل عدم متقاعد شدن اداره مهاجرت از این موضوع بود، متقاضیان بر اساس دارایی‌های شخصی و وضعیت مالی خود نتوانسته بودند افسر را در این مورد متقاعد کنند.   

بنابراین، متقاضیان باید بررسی کنند که آیا درخواستشان تا حد امکان واضح است یا خیر.  به عنوان مثال، متقاضیان شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهند داشت اگر:

  • اطمینان دهند که تحصیلات کانادایی آنها با توجه به تحصیلات قبلی موجب پیشرفت منطقی و واضحی برای آنها خواهد شد. 
  • با مدرک تمکن مالی خود را نشان دهند.
  • الزامات مربوط به زبان (انگلیسی/فرانسوی) را برآورده کنند. 
  • در درخواست خود در مورد هر گونه گپ تحصیلی توضیح دهند. 
  • قصد خود را برای ترک کانادا پس از مدت تحصیل نشان دهند. 
  • در صورتی که همزمان برای اقامت دائم (PR) درخواست داده باشند یک درخواست با قصد دوگانه (dual intent) را تکمیل کنند. قصد دوگانه زمانی است که یک تبعه خارجی که برای اقامت دائم درخواست داده است (یا ممکن است درخواست دهد) برای اقامت موقت به عنوان بازدید کننده، نیروی کار یا دانشجو نیز درخواست ورود به کانادا را می‌دهد. 
  • الحاق هر گونه مدارک اطلاعات دیگری در درخواست که می‌تواند به متقاعد شدن افسر بررسی کننده ویزای تحصیلی کمک کند. 

علاوه بر این، متقاضیان می‌توانند جریان‌های ویزای تحصیلی را در صورت واجد شرایط بودن در نظر داشته باشند.  به عنوان مثال،  برنامه «Student Direct Stream » یا جریان مستقیم جذب دانشجو مسیری ترجیحی برای دریافت ویزای تحصیل کانادا، برای شهروندان کشورهای خاص است. به دلیل معیارهای بالای واجد شرایطی، نرخ پذیرش تحت این برنامه عموماً بالا است. زمان رسیدگی سریع به درخواست‌های متقاضیان در این برنامه سریع است. 

مراحل بعدی، چنانچه درخواست رد شود 

در صورت رد درخواست ویزا، متقاضیان همچنان می‌توانند اقداماتی را برای ادامه تحصیل در کانادا انجام دهند و حتی شانس پذیرش خود را در درخواست مجدد افزایش دهند. 

متقاضیان می‌توانند دلایل رد شدن (ریجکتی) خود را بررسی کنند (همانطور که در نامه ریجکتی آنها ذکر شده است) و درخواست‌های خود را مطابق با آن تنظیم کنند. مگر اینکه به طور مشخص ذکر شده باشد، اداره مهاجرت یک دوره موقت بین درخواست‌ها ندارد، بنابراین متقاضیان می‌توانند به محض آماده شدن مجدداً درخواست دهند. 

در نهایت، با وجود دلایل ذکر شده در نامه ریجکتی اگر متقاضی نظرش این باشد که به اشتباه درخواستش رد شده است و اینکه معیارهای واجد شرایط بودن را دارد، برای بازنگری در رأی می‌تواند به دادگاه فدرال کانادا درخواست دهد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اعتراض به رد درخواست مهاجرتی

تعهد کانادا به جذب و حفظ دانشجویان بین المللی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar