اطلاعات مهم درباره رشته دستیار پزشکان در نشست تهران
08 دسامبر 2010 - 11:39
بازدید 385
6

بنا به اطلاعات کسب شده از دست اندرکاران نشست ویژه پزشکان، سخنران محترم نشست، جناب دکتر منصوری سرفصل خاصی را به به‌روزرسانی برنامه‌های مختلف استان‌های کانادا در زمینه جذب پزشک اختصاص داده‌اند. این استان‌ها آن دسته از استان‌ها هستند که نیاز به پزشک در آنها بسیار بالاست و ظرفیت‌های آموزشی استان یا جذب پزشکان مهاجر […]

ارسال توسط :
پ
پ

بنا به اطلاعات کسب شده از دست اندرکاران نشست ویژه پزشکان، سخنران محترم نشست، جناب دکتر منصوری سرفصل خاصی را به به‌روزرسانی برنامه‌های مختلف استان‌های کانادا در زمینه جذب پزشک اختصاص داده‌اند. این استان‌ها آن دسته از استان‌ها هستند که نیاز به پزشک در آنها بسیار بالاست و ظرفیت‌های آموزشی استان یا جذب پزشکان مهاجر در حدی نیست که بتواند نیازهای استان را به سرعت مرتفع کند و لذا برنامه‌های جذاب‌تری برای بکارگیری پزشکان مهاجر تدارک دیده‌اند.

نکته جالب توجه این است که گویا برنامه خاصی در یکی دو استان کانادا از جمله منیتوبا در زمینه تربیت دستیار پزشکان physician assistant در حال اجرا است. این برنامه که با دستیاری پزشکی medical assistant تفاوت بنیانی دارد در واقع تربیت گروهی از متخصصان بهداشت و درمان است که در مراکز پزشکی اجازه دارند زیر نظر یک پزشک مجوزدار، برخی از امور تشخیص و درمان را انجام دهند.

حسن این شیوه که سال‌هاست در امریکا وجود دارد اما در کانادا چندان فراگیر نبوده این است که افراد بیشتری در فاصله زمانی کمتر می‌توانند وارد سیستم پزشکی و درمان کانادا شوند و خصوصا در برخی مناطق دورافتاده‌تر شهری یا روستایی یا آن بخش از مراکز پرجمعیت شهری که با نیاز جدی به پزشک روبرو هستند به امر طبابت به صورت محدود بپردازند.

دکتر منصوری در زمان برگزاری نشست‌های عمومی در تهران و مشهد جزییات بیشتری از این برنامه‌ها به اطلاع حضار خواهند رساند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar