اشتغال به رشته برقکاری در کبک
02 جولای 2014 - 7:04
بازدید 188
7

به‌طور کلی در استان کبک تمام افرادی که به نوعی با کار ساخت و ساز و بازسازی سر و کار دارند باید مجوز و مدارک لازم را برای آن رشته خاص داشته باشند (در بعضی از استان‌های کانادا این مدارک و مجوزها اجباری نیست). یکی از رشته‌های فنی حرفه‌ای پرطرفدار در استان کبک رشته برقکاری […]

ارسال توسط :
پ
پ

به‌طور کلی در استان کبک تمام افرادی که به نوعی با کار ساخت و ساز و بازسازی سر و کار دارند باید مجوز و مدارک لازم را برای آن رشته خاص داشته باشند (در بعضی از استان‌های کانادا این مدارک و مجوزها اجباری نیست). یکی از رشته‌های فنی حرفه‌ای پرطرفدار در استان کبک رشته برقکاری خانگی است.

برقکاری خانگی از جمله مشاغلی است که به خاطر حساسیت آن افراد حتما باید دوره‌های لازم را دیده باشند و پروانه‌های لازم را دریافت کرده ‌باشند تا بتوانند فعالیت قانونی داشته باشند. حساسیت این رشته از آن رو است که اغلب خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی در استان کبک از چوب ساخته شده و در صورت عدم رعایت اصول ایمنی در برقکاری، احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ها بزرگ و فراگیر بسیار زیاد است که خطرات جانی و خسارت‌های مالی بسیار بزرگی می‌تواند به دنبال داشته باشد. اما از طرفی کسانی که در رشته‌های برقکاری خانگی و صنعتی کار می‌کنند از امنیت شغلی نسبتا بالایی برخوردارند و نیاز برای این رشته قابل توجه است. از طرفی کسانی که برقکار ارشد یا Master electrician هستند این امکان را دارند که به طور مستقل کار کنند و تحت استخدام نباشند که این نکته بخصوص از نظر اکثر مهاجران ایرانی که علاقه دارند حرفه و کسب و کار شخصی داشته باشند یک نکته مثبت به‌شمار می‌رود. هرچند برای رسیدن به مرحله برقکار ارشد افراد باید دوره‌ها و آزمون‌هایی را پشت سر بگذارند و سابقه کار مشخصی به عنوان دستیار داشته باشند.

از نظر تعداد افراد مشغول به کار، رشته‌ برقکاری خانگی و صنعتی از بزرگترین بازارهای کار در استان کبک به شمار می‌رود و در مقام دوم قراردارد. طبق آمار سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۶ هزار نفر در این رشته فعال هستند. در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰۰۰ تکنسین برق جدید وارد بازار کار شده‌اند. البته بخش صنعتی درصد بزرگتری از این تعداد را به خود اختصاص می‌دهد اما نیاز به برقکاری ساختمان نیز در سال‌های اخیر رو به افزاش نهاده و تعداد شاغلین در این حرفه بیشتر شده است.

مانند هر رشته دیگری درآمد سالیانه یک برق کار ساختمان به عوامل مختلفی از جمله سابقه کار، محل کار و ویژگی‌ها و توانایی‌های فردی بستگی دارد اما آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۳ درآمد متوسط سالیانه یک تکسین برق ساختمان بین ۳۱ هزار تا ۶۵ هزار دلار متغیر بوده است و متوسطی معادل ۴۲ هزار دلار داشته است. این برای افرادی است که دست کم ۵۰۰ ساعت در سال به کار مشغول بوده‌اند.

 

برقکاری در کبک برای مهاجران متخصص

برای کسانی که خارج از کانادا در زمینه برقکاری ساختمان درس خوانده و کار کرده‌اند ممکن نیست که به طور مستقیم وارد بازار کار شوند و قبل از آن لازم است مجوزهای لازم را کسب کنند و دوره‌های مقتضی را سپری کنند.

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان و یا این صفحات از شماره ۲۳ نشریه پرنیان ببینید.

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar