استان آلبرتا از طریق سیستم اکسپرس انتری مهاجر می پذیرد
23 اکتبر 2017 - 20:21
بازدید 423
6

اداره مهاجرت استان آلبرتا روز جمعه 20 اکتبر 2017 اعلام کرد که از ژانویه 2018 از طریق سیستم اکسپرس انتری و برنامه مهاجرتی استانی (Alberta Immigrant Nominee Program (AINP مهاجر می پذیرد. بنابراین، استان آلبرتا نیز همچون سایر استان های کانادا همگام با سیستم اکسپرس انتری فدرال متقاضی مهاجرت به کانادا خواهد پذیرفت. وزارت مهاجرت، […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت استان آلبرتا روز جمعه 20 اکتبر 2017 اعلام کرد که از ژانویه 2018 از طریق سیستم اکسپرس انتری و برنامه مهاجرتی استانی (Alberta Immigrant Nominee Program (AINP مهاجر می پذیرد.

بنابراین، استان آلبرتا نیز همچون سایر استان های کانادا همگام با سیستم اکسپرس انتری فدرال متقاضی مهاجرت به کانادا خواهد پذیرفت.

وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا، سیستم اکسپرس انتری را از سه سال گذشته شروع کرد و اکنون نیز استان آلبرتا قصد دارد که از ژانویه 2018 از طریق این سیستم مهاجر بپذیرد.

این برنامه مهاجرتی استانی همانند برنامه های مهاجرتی دیگر استان های کانادا به متقاضیانی که قبلا در برنامه اکسپرس انتری دولت فدرال ثبت نام کرده اند، این امکان را می دهد که در یک برنامه مهاجرتی استانی نیز درخواست خود را ثبت کنند. زمانی که متقاضی پروفایل اکسپرس انتری داشته باشد و استان هم به وی گواهی نامزدی (nomination certificate) بدهد، ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم امتیاز دهی جامع به متقاضی اضافه می شود.

وزارت مهاجرت کانادا در برنامه سالانه 2017 قصد دارد 54 هزار مهاجر تازه وارد را با عنوان Permanent Residents از طریق برنامه های استانی بپذیرد. اجازه صدور 5500 گواهی نامزدی از سوی وزارت مهاجرت کانادا به استان آلبرتا داده شده است.

قرار است برنامه سالانه دولت کانادا تا اول نوامبر 2017 اعلام شود که با احتساب این 5500 گواهی نامزدی، تعداد کل پذیرش مهاجران بایستی افزایش یابد. اما تعداد دقیق گواهی نامزدی از طریق سیستم اکسپرس برای استان آلبرتا هنوز اعلام نشده است.

 

اکسپرس انتری

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ دولت کانادا روش مهاجرتی جدیدی را معرفی کرده است که طی آن افراد علاقمند به مهاجرت مشخصات خود را بصورت آنلاین وارد یک پروفایل میکنند و کلیه سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین مهارتهای زبان و وضعیت خانوادگی و سن شان را وارد آن میکنند. اینها معیارهایی است که افراد بر مبنای آنها امتیاز میگیرند. سپس تمامی این افراد وارد استخر میشوند. استخر استعاره از یک ظرف بزرگ است که متقاضیان مهاجرت بصورت قاعده مند، هوشمند و هدفمند در آن برگزیده میشوند و طبیعتا افرادی را که امتیاز بیشتری دارند و مطابقتهای بیشتری با نیاز های کار جامعه کانادا دارند انتخاب میکنند. افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر و یا دعوتنامه های استانی داشته باشند ۶۰۰ امتیاز اضافه دریافت میکنند که بسیار حیاتی است و بسرعت باعث انتخاب آنها و خروج پیروزمندانه از استخر میگردد. واحد شمارش امتیازها CRS میباشد.

این برنامه جدید به منظور سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های مهاجرتی معرفی شده و تا کنون چندین هزار نفر موفق شده اند دعوتنامه برای اقدام نهایی برای داشتن اقامت دائم بدهند. این دعوتنامه درواقع برای افرادی که از استخر بالا کشیده میشوند ارسال میگردد. این افراد ظرف مدتی حدود شش ماه ویزای خود را در دست خواهند داشت (یا حداقل طبق اعلام اداره مهاجرت قرار است اینطور باشد). اکسپرس انتری درواقع برنامه مهاجرتی نیست و تنها یک روش جدید برای انتخاب افراد دارای بالاترین امتیازات (از منظر نیروی انسانی) از میان متقاضیان مهاجرت است.

همانگونه که وعده داده شده بود خبرهای خوب از راه رسید و از ۱۹ نوامبر سال جاری شاهد تحولی در سیستم اکسپرس انتری خواهیم بود. دولت کانادا بر آن است که تعداد بسیار بیشتری از متقاضیانی که در بانک اطلاعاتی سیستم ورود سریع حضور دارند را برای اقدام در یکی از سه برنامه زیر پوشش سیستم ورود سریع دعوت کند.

توجه کنید که هیچ تغییری در شکل امتیاز بندی سه برنامه زیر پوشش ایجاد نشده است و متقاضیان باید همچنان در یکی از این سه برنامه شامل نیروی متخصص فدرال، فنی و حرفه ای فدرال و تجربه کانادایی واجد شرایط باشند این تذکر را از این جهت می دهم که در برخی سایتها با هیجان صحبت از تغییر در سیستم امتیاز بندی برنامه نیروی متخصص فدرال شده است که درست نیست. سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری برنامه مهاجرتی نیست و تنها سیستمی است برای ورود پرونده به یکی از سه برنامه مورد اشاره. 

تغییراتی سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری را در این نشانی بخوانید.

برای محاسبه امتیازات خود می توانید از وب سایت expressentry.ir استفاده کنید برای این منظور اینجا را کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar