استان‌های غربی کانادا پرجمعیت‌تر می‌شوند
30 می 2010 - 9:15
بازدید 257
10

  بر اساس بررسی هایی که مرکز آمار کانادا اخیرا منتشر کرده است، جمعیت ساسکاچوان تا سال ۲۰۳۶ در یک سناریوی متوسط ۱۷ درصد رشد خواهد داشت که برای چنین استانی غیر قابل باور است.  این مرکز با بررسی انواع پارامترهای جمعیت شناختی و ساختن یک مدل ترکیبی از این پارامترها، چون همیشه برمبنای سه […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

بر اساس بررسی هایی که مرکز آمار کانادا اخیرا منتشر کرده است، جمعیت ساسکاچوان تا سال ۲۰۳۶ در یک سناریوی متوسط ۱۷ درصد رشد خواهد داشت که برای چنین استانی غیر قابل باور است. 

این مرکز با بررسی انواع پارامترهای جمعیت شناختی و ساختن یک مدل ترکیبی از این پارامترها، چون همیشه برمبنای سه سناریو، عمل احتمال سنجی را محاسبه کرده است. 

بر مبنای سناریو با برآورد بالا، جمعیت استان از یک میلیون و ۳۰ هزار نفر سال ۲۰۰۹، به یک میلیون و سیصدهزار نفر می رسد که رشد بسیار بالایی است و نشان از یک افزایش ۲۶۸ هزار نفری در جمعیت استان دارد. در برآورد متوسط با یک رشد ۱۷ درصد این جمعیت با حدود ۱۷۷ هزار نفر افزایش به یک میلیون و ۲۱۰ هزار نفر و در سناریوی برآورد حداقل با ۹۰ هزار نفر افزایش به یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر خواهد رسید. 

همین احتمال افزایش بالا سبب شده است که مقامات استانی از هم اکنون برای آماده سازی شرایط استان و حفظ و ارتقا شاخصهای رفاهی دست به کار شوند تا در آینده با مشکل روبرو نشوند. نکته مهم اینجاست که استان های منطقه جلگه ای (prairie) که ناحیه ای از  مرکز به سمت غرب این کشور است در سال های گذشته عمدتا از روند مهاجرت درونی و بین استانی و کاهش جمعیت آسیب دیده اند اما مطالعه جدید نشان می دهد که روند افزایش جمعیت و به همان نسبت افزایش رونق و رفاه در این استان ها آغاز شده است که نتیجه ترکیبی از برنامه های استانی، برنامه های فدرال و وضعیت اقتصادی استان های ثروتمندتر کانادا در دهه گذشته بوده است. 

البته همین تحقیق نشان می دهد که سهم افزایش جمعیت در استان های همسایه این استان بیشتر است مثلا این رشد در استان های بریتیش کلمبیا و البرتا (که البته هر دو از استان های ثروتمند کانادا هستند) به ترتیب ۴۳ و ۳۵ درصد و در مانی توبا که شرایط مشابهی با ساسکاچوان دارد ۲۹ درصد است.  

خبر دیگری که در همین ارتباط می توان به آن پرداخت، افزایش ۴.۸ درصدی متوسط دریافت های ماهانه (در ماه مارچ) در این استان نسبت به ماه مشابه سال قبل است که از نظر رشد دریافتی، به همراه یک استان دیگر، رتبه اول را در کل کانادا به خود اختصاص داده اند. این عدد برای کل کانادا ۲.۹ بوده است که این اختلاف رشد نزدیک به ۲ درصد برای استانی مثل ساسکاچوان جالب توجه است. 

متوسط دریافت هفتگی در این استان در ماه مورد اشاره، ۸۳۸ دلار و ۲۳ سنت بوده که یک رکورد تاریخی برای این استان محسوب می شود و بعد از استان های آلبرتا با ۹۹۸ دلار و ۴۹ سنت و انتاریو با ۸۷۵ دلار و ۴۸ سنت در رتبه سوم در کانادا قرار دارد. نکته جالب توجه اینجاست که از نظر افزایش ماهانه، این استان با رقم ۱.۴ درصد تمام استان های دیگر را پشت سر گذاشته و با یک فاصله یک درصدی نسبت به آمار کل کانادا (متوسط افزایش حقوق هفتگی در مقایسه ماه مارچ به فوریه ۲۰۱۰ برای کل کانادا ۴ دهم درصد بوده است) رتبه نخست را کسب کرده است. این نشان می دهد که اقتصاد استان که در تمام دوران رکود هم از کمترین میزان نوسانات برخوردار بود، از شرایط پس از رکود نهایت بهره برداری را انجام داده و با قوت در حال رشد است. 

در مجموع، معنای این اخبار این است که رونق در استان های غربی کانادا و خصوصا ساسکاچوان در ۲۵ سال آینده رو به افزایش است و لذا به دلیل اینکه معمولا بازار کار این استان ها برای جذاب افراد جدید شرایط بهتری دارند و رقابت شغلی در آنها کمتر است مهاجران می توانند به عنوان یکی از فرصت های ممکن به آنها نگاه کنند.

اصل اخبار را می توانید اینجا و اینجا ببینید

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar