از ماشین بدساخت تا نوزادان خزپوش
06 نوامبر 2014 - 16:50
بازدید 196
7

سرنوشت انسان هیچ‌‌گاه از حیوانات جدا نبوده است. مگر فیلسوفان انسان را حیوانی چنین و چنان (سخنگو، عاقل، ابزارساز و مانند اینها) نمی‌‌دانند؟ تفاوت در این است که همین اضافه شدن صفتی به حیوان است که انسان را از خیل عظیم دیگر جانوران جدا می‌‌کند. همین صفت است که او را بدل به موجودی ساخته […]

ارسال توسط :
پ
پ

سرنوشت انسان هیچ‌‌گاه از حیوانات جدا نبوده است. مگر فیلسوفان انسان را حیوانی چنین و چنان (سخنگو، عاقل، ابزارساز و مانند اینها) نمی‌‌دانند؟ تفاوت در این است که همین اضافه شدن صفتی به حیوان است که انسان را از خیل عظیم دیگر جانوران جدا می‌‌کند. همین صفت است که او را بدل به موجودی ساخته است که با تغییر جهان شروع به تعریف آن کرده است و در این میان نیز جایگاهی برای همۀ موجودات در نظر گرفته است. آدمی جهان را بر اساس فهم اجتماعی خود که ساختۀ زیست اجتماعی‌‌اش است تعریف و بازتعریف می‌‌کند و رابطۀ خود را نیز با جهان به واسطۀ همین تعریف و بازتعریف‌‌ها معین می‌‌سازد.

مقاله تحلیلی دکتر طلوعی در مورد تاثیر و تاثرات اجتماعی منجر به پیدایش مفهوم «حیوان خانگی» و اهمیت آن برای مهاجران در یک کشور جدید را در این صفحه از وبسایت پرنیان و یا این صفحات از پرنیان 26 ببینید.

تمام شماره‌های پرنیان روی آرشیو دیجیتالی نشریه موجود است و شما همچنین با داون‌لود اپلیکیشن آن می‌توانید آنها را مطالعه کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar