از خودگذشتگی والدین کانادایی برای فرستادن فرزندانشان به دانشگاه و کالج
19 ژوئن 2014 - 6:31
بازدید 386
7

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که والدین کانادایی برای تامین هزینه تحصیلات تکمیلی فرزندان خود از خودگذشتگی بسیاری از خود نشان می‌دهند. این والدین گفته‌اند که برای این منظور کمتر در بیرون از خانه غذا می‌خورند، کمتر به سفر و تعطیلات می‌روند، بیشتر کار می‌کنند یا وام‌های بیشتری روی وام مسکن یا خطوط اعتباری خود […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که والدین کانادایی برای تامین هزینه تحصیلات تکمیلی فرزندان خود از خودگذشتگی بسیاری از خود نشان می‌دهند.

این والدین گفته‌اند که برای این منظور کمتر در بیرون از خانه غذا می‌خورند، کمتر به سفر و تعطیلات می‌روند، بیشتر کار می‌کنند یا وام‌های بیشتری روی وام مسکن یا خطوط اعتباری خود می‌گیرند.

بررسی انجام شده توسط موسسه‌ای به نام Canadian Alliance of Student Association (CASA) نشان می‌دهد که این کار به‌ویژه برای آن دسته از والدین که معروف به «نسل ساندویچی» هستند دشوارتر است زیرا این افراد هم مجبورند از والدین سالخورده خود مراقبت کنند و هم باید مراقب فرزندان محصل خود باشند.

این بررسی آنلاین که توسط موسسه Abacus Data انجام شد، ‌از بیش از ۶۰۰ خانواده کانادایی در سراسر کشور که فرزندانشان در مقطع پایان دبیرستان درس می‌خواندند یا مشغول تحصیل در مقاطع بالاتر بودند یا در ۵ سال گذشته تحصیلات تکمیلی خود را به پایان رسانده بودند، سوالاتی را پرسیده بود. زمان اجرای این بررسی نیز از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ ماه ایپریل بوده است.

۷۴ درصد از والدین پاسخ‌دهنده به این نظرسنجی گفته بودند که خود را برای کمک مالی به فرزندانشان جهت ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی مسئول می‌دانند اما ۶۰ درصد نیز گفته بودند که به اعتقاد آنها دولت نباید آنان را برای این کمک تحت فشار قرار دهد.

در حالی که اکثریت خانواده‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی مشکل مالی نداشتند اما ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز گفته بودند که به سختی از پس تامین نیازهای زندگی خود برمی‌آیند و ۴ درصد نیز گفته بودند که نمی‌توانند هزینه‌های ابتدایی و اصلی زندگی خود را نیز تامین کنند.

پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته بودند که دوست دارند بتوانند سالانه ۱۳.۵ درصد از درآمدشان را برای مصرف تحصیلات تکمیلی فرزندانشان پس‌انداز کنند. بر اساس ارقام استخراج شده از آمارهای اداره آمار کانادا، این رقم تقریبا همان رقمی است که خانوارها در سال صرف خرید مواد غذایی خود می‌کنند.  

بر اساس نتایج این بررسی حتی خانواده‌هایی که از قبل برای تحصیلات فرزندانشان پس‌انداز کرده بودند هم فقط توانسته بودند بخشی از هزینه تحصیل آنها را از این طریق تامین کنند. تصویری که در این نظرسنجی از والدین به دست می‌آید نشان می‌دهد که آنها تا چه حد برای این منظور در تکاپو و تقلا هستند.

آقای تراویس گوردن، رئیس هیئت مدیره CASA، در این‌باره می‌گوید: «داده‌های این بررسی تایید می‌کند که در حال حاضر والدین برای تامین هزینه‌های تحصیل فرزندانشان بیش از قبل از وام استفاده می‌کنند، بعد از بازنشستگی باز هم به کار ادامه می‌دهند و یا از پس‌انداز دوران بازنشستگی خود استفاده می‌کنند.»  

از میان پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی،‌۶۴ درصد گفته بودند که کمتر به رستوران می‌روند، ۵۸ درصد نیز سفرهای تفریحی و تعطیلات خود را کنسل کرده بودند و ۴۰ درصد نیز برای تامین هزینه‌های تحصیلی فرزندانشان ساعات بیشتری کار کرده بودند.

۳۵ درصد از والدین هم گفته بودند که از وام یا خط اعتباری خود استفاده کرده‌اند، ۳۳ درصد به سراغ پس‌انداز دوران بازنشستگی خود رفته بودند و یا وام مسکن مجدد برای خانه‌اشان دریافت کرده بودند تا بتوانند از پس هزینه‌های تحصیل و نیز اسکان فرزندان خود برآیند.

در میان این والدین آنهایی که باید از والدین خود هم مراقبت می کردند کار به مراتب دشوارتر بود و فشار بر آنان بیشتر بود. به نسبت قبل تعداد بیشتری از آنها در موارد زیادی از خودگذشتگی می‌کردند تا بتوانند فرزندانشان را به دانشگاه بفرستند.

موسسه CASA خواستار این است که میزان سرمایه برنامه وام دانشجویی کانادا یا Canadian Student Grants program افزایش داده شود تا به دانشجویان خانواده‌های متوسط یا کم‌درآمد وام دانشجویی بیشتری تعلق بگیرد. علاوه بر این موسسه مذکور پیشنهاد می‌کند که دولت مرکزی برای تعیین صلاحیت یک دانشجو به منظور دریافت وام تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی، از میزان سهم مشارکت والدین بکاهد یا به طور کلی آن را حذف کند.  

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.    

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar