احتمال راه یافتن اولین نماینده ایرانی‌تبار به مجلس فدرال در سال 2015
15 سپتامبر 2014 - 18:34
بازدید 390
10

با انتخاب مجید جوهری به عنوان کاندیدای نهایی حزب لیبرال در حوزه ریچموندهیل ایرانیان شانس زیادی برای فرستادن یک فرد از جامعه ایرانیان به مجلس فدرال پیدا کردند. انتخابات داخلی حزب لیبرال در حوزه ریچموندهیل برای مشخص کردن کاندیدای این حزب در انتخابات سال 2015 در هفتم سپتامبر با حضور بیش از یک هزار عضو […]

ارسال توسط :
پ
پ

با انتخاب مجید جوهری به عنوان کاندیدای نهایی حزب لیبرال در حوزه ریچموندهیل ایرانیان شانس زیادی برای فرستادن یک فرد از جامعه ایرانیان به مجلس فدرال پیدا کردند.

انتخابات داخلی حزب لیبرال در حوزه ریچموندهیل برای مشخص کردن کاندیدای این حزب در انتخابات سال 2015 در هفتم سپتامبر با حضور بیش از یک هزار عضو این حزب برگزار شد و مجید جوهری توانست برنده این رقابت نفس‌گیر باشد. از این حوزه پیشتر از حضور حداقل 8 کاندیدا سخن به میان آمده بود اما با حذف یا انصراف تعدادی، نهایتا 4 نفر که دو نفر از آنها ایرانی بودند، مجید جوهری و کاوه شهروز، در روز انتخابات به رقابت پرداختند و در یک روند حذفی تدریجی، این مجید جوهری بود که توانست پیروز میدان باشد.

برای آشنایی با ایرانیانی که برای کاندیداتوری حزب لیبرال علاقه نشان داده بودند اینجا را ببینید.

پیشتر سه ایرانی از این حوزه خواستار نمایندگی حزب لیبرال شده بودند و همین برای فعالان ایرانی این نگرانی را ایجاد کرده بود که شاید رای ایرانیان بین این افراد شکسته شود؛ تلاش‌هایی برای رسیدن به یک کاندیدای واحد شکل گرفت اما اختلاف‌های فکری بین دو کاندیدای نهایی که به نوعی نمایانگر بخشی از اختلاف دیدگاه‌های میان اعضا جامعه پراکنده ایرانیان کانادا هم هست توافق بر سر یک کاندیدا را غیرممکن کرد و این مجید جوهری بود که توانست رای بیشتری از جامعه ایرانیان و دیگر طرفداران حزب لیبرال از میان اقوام ساکن در ریچموندهیل به دست آورد تا تمرینی باشد بر رقابت سنگین سال آینده.

همین نوع اختلاف در میان جامعه ایرانیان را در ابعادی وسیع‌تر در انتخابات سال 2015 شاهد خواهیم بود وقتی مجید جوهری کاندیدای حزب لیبرال رو در روی مایکل پارسا چهره شناخته شده حزب محافظه‌کار و کاندیدای این حزب از این حوزه قرار خواهد گرفت. یک دوئل ایرانی-کانادایی که هر یک از طرفین آن در عین دفاع از شعارها، سیاست‌ها و ارزش‌های حزب خود، نماینده دو نوع تفکر عمده در میان ایرانیان کانادا خواهند بود. نتیجه این رقابت به همراه رقابت با کاندیدای هنوز مشخص نشده NDP به احتمال زیاد به انتخاب اولین عضو ایرانی‌تبار پارلمان فدرال منجر خواهد شد. باید دید اگر یکی از این دو پیروز شوند، کدام تفکر از ایرانیان به این مجلس راه خواهد یافت.  

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar