راهنمای اجاره و خرید خانه برای تازه‌واردان کانادا
15 سپتامبر 2021 - 9:33
بازدید 989
12

پس از ورود به کانادا و پیش از خرید یا اجاره خانه، مهاجران در مکانی موقت اقامت دارند. تازه واردانی که خانواده یا دوستی در کانادا ندارند، می‌توانند در هتل، مسافرخانه، یا خوابگاه اقامت داشته باشند. هزینه و امکانات این اقامتگاه‌ها با توجه به منطقه موردنظر، متفاوت است.   متقاضیان برای یافتن مکان مناسبی که […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از ورود به کانادا و پیش از خرید یا اجاره خانه، مهاجران در مکانی موقت اقامت دارند. تازه واردانی که خانواده یا دوستی در کانادا ندارند، می‌توانند در هتل، مسافرخانه، یا خوابگاه اقامت داشته باشند. هزینه و امکانات این اقامتگاه‌ها با توجه به منطقه موردنظر، متفاوت است.

 

متقاضیان برای یافتن مکان مناسبی که با هزینه آنها مطابقت داشته باشد، باید اقامتگاه خود را چند هفته قبل از سفر به کانادا رزرو کنند. سازمان‌های پذیرش مهاجران نیز امکان اقامت موقت را برای تازه واردان فراهم می‌کنند. وبسایت «سازمان وام و مسکن کانادا» (CMHC) اطلاعات لازم را برای یافتن اقامتگاه در اختیار مهاجران جدید قرار می‌دهد.

 

انواع مسکن در کانادا

  • آپارتمان اجاره‌ای
  • اتاق‌های اجاره‌ای
  • مجتمع آپارتمان (condo)
  • خانه
  • خوابگاه‌های دانشگاهی

 

اجاره خانه

در موارد اجاره‌ای، قراردادی بین صاحب‌خانه و مستأجر منعقد خواهد شد که شامل نام و مشخصات طرفین، مبلغ اجاره، تاریخ و مفاد قرارداد، و جزئیات مربوط به خانه یا اتاق اجاره شده است. صاحبخانه مسئول ایمن نگه داشتن ساختمان، رسیدگی به تجهیزات اولیه خانه (مانند سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی)، و تعمیرات احتمالی است. مستأجران باید اجاره خود را به موقع پرداخت کرده و در صورت بروز مشکل یا نیاز به تعمیر تجهیزات، صاحبخانه را مطلع کنند. وظیفه رسیدگی به مشکلات احتمالی بین صاحبخانه و مستأجران به عهده مقامات استان یا قلمرو مربوط است.

 

پرداخت اجاره‌بها به صورت نقدی یا چک امکان پذیر است. افزایش اجاره‌بها از 90 روز قبل به مستأجر اطلاع داده خواهد شد. بسته به استان یا قلمرو، مستأجران باید از 2 تا 3 ماه قبل از تحویل نهایی خانه، به صاحبخانه اطلاع دهند. امکان لغو قرارداد پیش از موعد تعیین شده وجود ندارد.

 

دانشجویان بسته به دانشگاه، کالج، یا مؤسسه آموزشی که در آن تحصیل می‌کنند، ممکن است در اقامتگاه‌های خارج یا داخل محوطه خوابگاه، اقامت داشته باشند.

 

خرید خانه

پیش از اقدام برای خرید خانه در کانادا، متقاضیان لازم است مبلغ قابل پرداخت خود را مشخص کنند. این هزینه شامل مالیات، تجهیزات، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تعمیرات احتمالی و نوسازی است.

 

متقاضیان می‌توانند با جستجو در سایت‌های املاک مانند «MLS»، یا از طریق دوستان و آشنایان خود به دنبال خانه باشند. مشاورین املاک به افراد در خرید خانه کمک خواهند کرد.

 

خریداران معمولاً در مورد قیمت خانه مذاکره می‌کنند. پس از توافق نهایی، وکیل یا دفتر اسناد رسمی باید ملک موردنظر را به نام خریدار ثبت کند.

 

اکثر افراد برای خرید خانه از وام مسکن، و در بعضی موارد، از رهن و پیش پرداخت استفاده می‌کنند. بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی گزینه مناسب را در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

 

یکی از مهم‌ترین موارد پیش از امضاء قرارداد، بازرسی کامل خانه است؛ این بدان معناست که یک بازرس مجرب با هزینه 300 دلار یا بیشتر، تمام مشکلات و نواقص فنی خانه را بررسی می‌کند، که می‌تواند در تصویب قیمت نهایی، تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

 

در سراسر کانادا، دولت‌های استانی به مهاجران و تازه واردان در خرید خانه کمک مالی خواهند کرد. خرید خانه در کانادا عموماً پروسه‌ای طولانی و پرهزینه است؛ از این رو، اکثر تازه واردان طی اولین سال‌های اقامت خود، در خانه‌های اجاره‌ای تحت حمایت دولت زندگی می‌کنند. سازمان‌های خدمات مهاجران به متقاضیان در پروسه اسکان و استقرار کمک خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar