آیا هزینه های دریافت شهروندی برای فرزندان کاهش می یابد؟
09 آگوست 2017 - 0:50
بازدید 447
9

به گزارش روز سه شنبه 8 اوت 2017 تورنتو استار، به دنبال تصویب قانون جدید شهروندی در 19 ژوئن 2017 و تغییرات جدید این قانون از سوی دولت لیبرال کانادا، سناتور محافظه کار ویکتور اوه به خبرنگار حوزه مهاجرت تورنتو استار، اعلام کرد که ماه گذشته نامه ای به وزیر مهاجرت کانادا فرستاده است مبنی […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روز سه شنبه 8 اوت 2017 تورنتو استار، به دنبال تصویب قانون جدید شهروندی در 19 ژوئن 2017 و تغییرات جدید این قانون از سوی دولت لیبرال کانادا، سناتور محافظه کار ویکتور اوه به خبرنگار حوزه مهاجرت تورنتو استار، اعلام کرد که ماه گذشته نامه ای به وزیر مهاجرت کانادا فرستاده است مبنی بر اینکه هزینه دریافت شهروندی کانادا برای فرزندان زیر 18 سالی که مستقل از والدین خود اقدام می کنند، بایستی کاهش یابد ولی پاسخ این نامه را هنوز دریافت نکرده است.

یکی از تغییراتی که در قانون جدید شهروندی مطرح شد، این بود که فرزندان زیر 18 سال بتوانند بدون وابستگی به پرونده های والدین خود، برای سیتزن شدن کانادا اقدام کنند، اما هزینه های دریافت شهروندی برای این فرزندان همانند افراد بزرگسال 530 دلار است؛ این در حالی ست که زمانی که فرزندان زیر 18 سال همراه با والدین خود اقدام به دریافت شهروندی کانادا می کنند، هزینه اقدام برای دریافت شهروندی برابر با 100 دلار است.

منتقدین در این خصوص گفته اند که فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی والدین خود برای شهروندی کانادا اقدام می کنند، احتمالاً کودکانی هستند که به عنوان پناهنده به تنهایی به کاناد آمده اند و از خانواده خود جدا هستند و در چنین شرایط دشواری قادر نیستند هزینه های سنگین شهروند شدن را تقبل کنند.

با تصویب قانون جدید شهروندی در 19 ژوئن 2017، احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا، با اشاره به این مطلب که قانون جدید شهروندی در راستای آسان تر شدن شهروندی کانادا و کمک به تازه واردین است، تاکید کرد که شرایط اقدام نیز برای سیتزن شیپی برای فرزندان زیر 18 سال تغییر خواهد کرد.

وزیر مهاجرت کانادا همچین اعلام کرده بود که در تغییرات قانون جدید، شرایط کسانی که می توانند از طرف فرزندان برای دریافت سیتزنی اقدام کنند، مشخص شده است.

سناتور ویکتور اوه که این تبصره را در اصلاحات قانون جدید شهروندی در مجلس سنای کانادا مطرح کرده بود، گفت: در اصلاحاتی که در خصوص اقدام به دریافت شهروندی فرزندان زیر 18 سال به طور مستقل از والدین شان مطرح شد، هزینه های اقدام در نظر گرفته نشد چرا که گفته شده بود هزینه های اقدام در اختیارات وزیر مهاجرت است و نیاز به قانون گذاری در سطح مجلس ندارد.

به گفته سناتور اوه انتظار می رفت که هزینه های دریافت شهروندی از سوی وزارت مهاجرت کانادا تعیین شود و به همین منظور در اصلاحات قانون جدید شهروندی که در مجلس سنا مطرح شد، گنجانده نشد.

سالانه به طور میانگین 29 هزار 740 فرزند برای دریافت شهروندی اقدام می کنند که اکثر آنها به همراه والدین خود هستند.

تغییرات لایحه جدید شهروندی در مقایسه با قانون مصوب دولت هارپر 
لایحه جدید، اقامت و شهروندی را در کانادا تسهیل خواهد کرد:

۱. سلب تابعیت افراد دوملیتی را که علیه منافع ملی اقدام کرده اند و یا مرتکب اعمالی نظیر تروریسم و عضویت در گروه های تروریستی، جاسوسی و خیانت علیه کشور شده اند، در لایحه جدید حذف شد. اگر هم قرار باشد تابعیت فردی به دلیل اعلام اطلاعات اشتباه و یا تقلب باطل شود، باید از سوی وزیر مهاجرت کانادا به وی اعلام شود و این فرصت به او داده شود تا در دادگاه فدرال از خود دفاع کند.
۲. شرط «الزام به تصمیم برای سکونت در کانادا» حذف شد.
۳. شرط حضور فیزیکی برای تابعیت کانادا به سه سال از پنج سال کاهش یافت. شرط حضور اجباری ۶ ماه در سال حذف شد.
۴. سن معافیت برای ارائه مدرک زبان از حداقل و حداکثر ۱۴ و ۶۴ به ۱۸ و ۵۴ تغییر کرد.
۵. در لایحه جدید تعداد روزهایی که کارگران موقت و یا دانشجویان خارجی پیش از گرفتن اقامت دائم در کانادا حضور داشته اند، نصف این تعداد روزها محاسبه می شود و البته این محاسبه تا سقف یک سال انجام خواهد شد. به این ترتیب دانشجویان و کسانی که برای کار به کانادا می آیند از طریق این قانون، می توانند زودتر شهروندی خود را به دست آورند. 
۶. اگر درخواست شهروندی والدینی رد شود، فرزندان زیر ۱۸ سال آنها می توانند مجزا اقدام کنند.

 شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس، پروموشن ویژه برای زمان محدود، برای متقاضیانی که می خواهند برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنند، در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط دریافت شهروندی کانادا اینجا را کلیک کنید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar