آیا به تازگی برای کبک در دمشق مصاحبه شده اید؟ برخورد افسر مهاجرت کبک با شما چگونه بوده است؟ فراخوان برای یک اقدام جمعی برای حفظ حقوق ایرانیان
09 اکتبر 2009 - 23:23
بازدید 352
6

داستان بی عملی ما و انتقال مشکل از پاریس به دمشق سال گذشته حداقل ده نفر از متقاضیان مهاجرت به کبک که در پاریس مصاحبه شده بودند با ما تماس گرفتند و از برخورد بسیار غیر اصولی یکی از افسران مصاحبه کننده کبکی گلایه داشتند. گزارشات این دوستان حاکی از آن بود که یکی از این افسران عرب تبار  نسبت به […]

ارسال توسط :
پ
پ

داستان بی عملی ما و انتقال مشکل از پاریس به دمشق

سال گذشته حداقل ده نفر از متقاضیان مهاجرت به کبک که در پاریس مصاحبه شده بودند با ما تماس گرفتند و از برخورد بسیار غیر اصولی یکی از افسران مصاحبه کننده کبکی گلایه داشتند. گزارشات این دوستان حاکی از آن بود که یکی از این افسران عرب تبار  نسبت به ایرانیان بسیار برخورد تند و زننده ای دارد و در مصاحبه به موضوعات غیر مرتبط با پرونده اشاره هایی دارد و به نوعی با زبان بی زبانی به موضوع حجاب اشاره می کند. این اشاره نه از این زاویه که چرا شما محجبه هستید بلکه کاملا بر عکس با بر شمردن مثالهایی از زنان بسیار محجبه ای که قبول شده اند سعی بر این داشته است که پیامی را به خانمهای ایرانی بدون حجاب کامل برساند. جالب اینکه شانس قبولی ایرانیان در مقابل این افسر بسیار اندک است.

ناگفته پیداست که این برخورد ایشان از این جهت کاملا خلاف اصول و قوانین کاناداست و وی حق ندارد به حوزه شخصی افراد اشاره ای داشته باشد. این وب سایت در همان زمان ضمن اعلام این مطلب طی فراخوانی از دوستان پاریسی درخواست کرد تجربه خود را در مورد این افسر با ما در میان بگذارند تا طی یک اقدام قانونی و مستدل از وی شکایت شود. دوستان زیادی تماس گرفتند و تجربه خود را مطرح کردند اما تنها دو نفر شرح آنرا مکتوب کردند و نامه رد خود را ارسال کردند.

این بی عملی البته به نوعی در میان برخی از ما ایرانیان شایع است و برخی از ما منتظریم دیگران قدم بردارند و ما از منافع آن بهره مند شویم و گاه موضوع چنین می شود که دیدیم، یعنی فقط دونفر، که برای اقدام کافی نیست.

با خبر شده ایم که این افسر اکنون در دمشق سخت مشغول کار است و اتفاقا پرونده های ایرانیان هم بسیار به وی ارجاع می شودو نتیجه هم از قبل تا حدود زیادی آشکار است و همان رویه پاریس همچنان برقرار است. ما به دلایلی امکان نام بردن از وی را در این مرحله نداریم اما از همه کسانی که در یکی دو ماه اخیر در دمشق برای کبک مصاحبه شده اند تقاضا داریم با ما تماس بگیرند و ما را از آنچه بر آنان گذشته است آگاه کنند.

با هماهنگیهایی که انجام شده است بنا داریم در صورت وصول اسناد به اندازه کافی، اقدام موثری برای حل مشکل انجام دهیم. امیدواریم تجربه سال گذشته برای ما درسی شده باشد و این بار شاهد اقدام دوستان به ارسال اطلاعات باشیم.

آنچه ما می خواهیم: نام افسر مصاحبه کننده ، تاریخ مصاحبه، شرحی از برخورد وی با شما

لطفا با ایمیل [email protected]  با ما در تماس باشید.

از همکاری شما سپاسگزاریم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar