آیا با ویزای تحصیلی می توانم در کانادا کار کنم؟
06 نوامبر 2018 - 1:19
بازدید 409
10

یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا، دریافت ویزای تحصیلی است. صدها هزار دانشجو و دانش آموز سالانه برای تحصیل به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد که جمعیت دانشجویی هر ساله با رشد چشمگیری مواجهه است، به طوری که در سال 2013، جمعیت دانش آموزی و دانشجویی کانادا […]

ارسال توسط :
پ
پ
یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا، دریافت ویزای تحصیلی است.

صدها هزار دانشجو و دانش آموز سالانه برای تحصیل به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد که جمعیت دانشجویی هر ساله با رشد چشمگیری مواجهه است، به طوری که در سال 2013، جمعیت دانش آموزی و دانشجویی کانادا به بیش از 5 میلیون نفر رسید.

بر اساس گزارش اخیر رتبه بندی کیو اس، مونترال با داشتن 250 هزار دانشجو به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان انتخاب شد که در مقایسه با سایر شهرهای کانادا، دارای بالاترین تعداد دانشجو ست.

سوالی که دغدغه بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا ست، این است که آیا می توان همزمان با تحصیل، مشغول به کار شد یا خیر. 
 
  • در صورت دارا بودن مجوز تحصیل، می توانید ساعات محدودی را در هفته کار کنید که البته کارفرمای شما باید دانشگاه، موسسات وابسته به دانشگاه، گروه های دانشجویی، و یا یک شرکت خصوصی باشد که به دانشگاه خدمات ارایه می دهد.
  • میزان مجاز، حداکثر 20 ساعت در هفته است.
  • در صورتی که دانشجو قصد داشته باشد که پس از اتمام تحصیل برای همیشه در کانادا بماند، می تواند از طریق یکی از برنامه های  مهاجرتی برای اقامت دائم کانادا اقدام کند.
  • سابقه تحصیل در کانادا و به ویژه در استان کبک، امتیاز بزرگی برای دریافت اقامت دائم محسوب می شود، پس از پایان تحصیلات در دوره بیش از 1800 ساعت می توانید از طریق برنامه مهاجرتی تجربه کبکی برای اقامت دائم اقدام کنید. 
  • توجه داشته باشید که ممکن است نتوانید کارفرمایی را پیدا کنید که به شما در هنگام تحصیل کار بدهد اما در اکثر مواقع تحصیل تمام وقت به قدری زمان بر است که فرصتی برای کار کردن باقی نمی ماند. 
  • در هیچ شرایطی بدون قرارداد به کاری مشغول نشوید تا دولت در صورت بروز مشکل بتواند از شما حمایت کند.
  • برای کار در کانادا حتی به صورت دانشجویی، بایستی شماره بیمه اجتماعی (SIN) بگیرید که می توانید آن را از سرویس کانادا درخواست کنید. 
 
برای اینکه بدانید چه راه هایی وجود دارد که پس از پایان تحصیلات در کانادا بمانید، سری مقالات «چگونه پس از پایان تحصیلاتم در کانادا بمانم؟ قسمت اول، قسمت دوم و قسمت سوم» را بخوانید.
 
 
 
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar