آنچه باید درباره «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) بدانید
24 ژوئن 2021 - 12:55
بازدید 460
9

دارندگان «COPR» معتبر برای سفر به کانادا کماکان ملزم به پیروی از قوانین کووید 19 هستند هنگامی که مهاجران برای اقامت دائم کانادا تأیید شوند، مدرکی را دریافت می‌کنند که تحت عنوان «تأییدیه اقامت دائم» (CORP) شناخته می‌شود. افسران مهاجرت در مرز ورودی، یا دفاتر CIC این مدرک را به افراد اعطا می‌کنند. دارندگان «COPR» […]

ارسال توسط :
پ
پ

دارندگان «COPR» معتبر برای سفر به کانادا کماکان ملزم به پیروی از قوانین کووید 19 هستند

هنگامی که مهاجران برای اقامت دائم کانادا تأیید شوند، مدرکی را دریافت می‌کنند که تحت عنوان «تأییدیه اقامت دائم» (CORP) شناخته می‌شود. افسران مهاجرت در مرز ورودی، یا دفاتر CIC این مدرک را به افراد اعطا می‌کنند.

دارندگان «COPR» که از کشورهای معاف از ویزا به کانادا می‌آیند، نیازی به «مجوز الکترونیکی سفر» (ETA) نخواهند داشت. در هر صورت، افراد ملزم به ارائه پاسپورت و «COPR» متعبر خواهند بود.

دارندگان «COPR» تحت اکسپرس انتری یا «برنامه انتخاب استانی» (PNP) و از طریق 3 گروه اصلی مهاجرتی به کانادا می‌آیند:

  • گروه اقتصادی
  • گروه خانواده
  • گروه پناهندگان

 

این افراد پس از سفر به کانادا، رسماً به عنوان مقیم دائم شناخته شده، و پس از گذراندن سه سال کامل در این کشور، می‌توانند برای درخواست شهروندی اقدام کنند.

طبق آمار دولت فدرال، از آغاز محدودیت‌های مرزی در ماه مارس 2020 تا 20 ژوئن 2021، 23.000 نفر از دارندگان «COPR» قبل از تاریخ انقضا مدرک خود، قادر به سفر به کانادا نبودند.

تصمیم جدید دولت فدرال: پذیرش دارندگان «COPR»

دولت فدرال کانادا با هدف کمک به رشد و بهبود اقتصادی خود، در روز 21 ژوئن اعلام کرد تمامی دارندگان «COPR» معتبر می‌توانند به کانادا بیایند. پیش از این، تنها افرادی که مدرک خود را قبل از 18 مارس 2020 دریافت کرده بودند، می‌توانستند به کانادا سفر کنند.

اعتبار «COPR» (که می‌تواند حداکثر یک سال باشد) به پاسپورت متقاضی و مدیکال مهاجرت وی بستگی دارد. «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) اقداماتی در راستای تمدید «CORP» متقاضیانی که از محدودیت‌های سفر معاف بودند، در نظر گرفته بود. دارندگان «COPR» منقضی شده که پس از 18 مارس 2020 صادر شده است، نیز به زودی قادر به دریافت تأییدیه جدید خواهند بود.

«IRCC» تأکید کرده است افرادی که «COPR» آنها منقضی شده، نباید قبل از دریافت «COPR» جدید، پرواز خود را رزرو کرده یا اقدام به سفر به کانادا کنند.

اقدامات موردنیاز کووید19

تمامی مسافران کماکان ملزم به انجام تست کرونا 72 ساعت قبل از سفر، و هنگام ورود به کانادا هستند. آنها همچنین باید قبل از ورود به کانادا، اطلاعات مربوط به وضعیت کووید19 خود را در اپلیکیشن «ArriveCAN» یا در وبسایت «Canada.ca/ArriveCAN» ثبت کنند.

مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند، ملزم به انجام تست کرونا در روز هشتم قرنطینه خود نخواهند بود. افرادی که از طریق هوایی به کانادا می‌آیند، همچنین از اقامت 3 روزه در هتل‌های موردتأیید دولت معاف هستند.

افرادی که بین 14 الی 90 روز قبل از ورود به کانادا دارای نتیجه مثبت کرونا بوده اند، با ارائه نتیجه منفی، دیگر ملزم به تست مجدد در بدو ورود به کانادا نخواهند بود. این افراد در واقع از اقامت 3 روزه در هتل موردتأیید دولت نیز معاف خواهند شد.

ارسال درخواست برای «COPR»

متقاضیان برای دریافت «COPR» ملزم به ارائه پرونده کامل هستند. برای موارد ناقص، افراد باید توضیح موجهی را ارائه دهند تا دولت فدرال به آنها زمان بیشتری برای تهیه مدارک موردنیاز بدهد. بیومتریک و «ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA) از مواردی است که متقاضیان باید در پرونده خود ارائه دهند.

متقاضیان اکسپرس انتری پس از دریافت دعوتنامه، 90 روز فرصت دارند تا درخواست کامل را ارائه دهند. مهلت ارسال درخواست تحت «PNP»، برای هر استان متفاوت است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar