آمار اشتغال کانادا در فوریه ۲۰۱۱
12 مارس 2011 - 18:05
بازدید 385
7

در ماه فوریه بر تعداد مشاغل ۱۵ هزار شغل اضافه شد که این امر سبب شد تا مجموع تعداد مشاغل اضافه شده در سه ماه گذشته بالغ بر ۱۱۵ هزار مورد شود. البته نرخ بیکاری در رقم ۷.۸ درصد ثابت باقی ماند و تغییری نکرد. طی ۱۲ ماه گذشته، میزان اشتغال ۱.۹ درصد (تعداد ۳۲۲ […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ماه فوریه بر تعداد مشاغل ۱۵ هزار شغل اضافه شد که این امر سبب شد تا مجموع تعداد مشاغل اضافه شده در سه ماه گذشته بالغ بر ۱۱۵ هزار مورد شود. البته نرخ بیکاری در رقم ۷.۸ درصد ثابت باقی ماند و تغییری نکرد. طی ۱۲ ماه گذشته، میزان اشتغال ۱.۹ درصد (تعداد ۳۲۲ هزار مورد) افزایش داشته است.

در این ماه بر تعداد مشاغل نیمه‌وقت ۳۹ هزار مورد افزوده شد که البته بخشی از آن با کاهش تعداد مشاغل تمام‌وقت عملا از بین رفت. طی ۱۲ ماه گذشته، میزان اشتغال مشاغل نیمه‌وقت ۵.۱ درصد (تعداد ۱۶۶ هزار مورد) افزایش داشت و این در حالی بود که تعداد مشاغل تمام‌وقت در همین مدت فقط ۱.۱ درصد (۱۵۶ هزار مورد) بیشتر شده بود.

در ماه فوریه در میزان نیروی کار در برخی از مشاغل شاهد رشدی هرچند ناچیز بودیم که مهم‌ترین آنها از این نظر به ترتیب عبارت بودند از دو بخش بهداشت و خدمات اجتماعی و نیز هتل‌داری و خدمات غذایی. در همین مدت برخی مشاغل نیز از این نظر با کاهش مواجه بودند که بخش ساخت و ساز و بخش خدمات حمایتی در ادارات دولتی از این جمله بودند.

در ماه فوریه، بر تعداد خویش‌فرمایان ۲۶ هزار نفر اضافه شد، در بخش خصوصی از تعداد نیروها تا حدی کاسته شد و تعداد نیروها در بخش دولتی نیز تغییر اندکی نمود. البته طی ۱۲ ماه گذشته در مجموع تعداد خویش‌فرمایان ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و در همین زمان روند رشد نیرو در بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر برابر شد و به مثبت ۲.۴ درصد رسید.

در ماه فوریه استانی که دارای بالاترین میزان افزایش اشتغال بود، استان البرتای کانادا با بیش از ۱۴ هزار مورد شغل تازه بوداما در مقابل در استان ساسکاچوان از تعداد مشاغل به میزان ۳ هزار و ۳۰۰ مورد کاسته شد. در باقی استان‌ها تغییرات اندکی در میزان اشتغال به وجود آمد.

 در این ماه تعداد اشتغال برای جوانان گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال، ۱۶ هزار مورد (همگی مشاغل نیمه‌وقت) افزایش داشت و در گروه‌های سنی دیگر تغییرات چندان مهمی اتفاق نیفتاد.

افزایش اندک در میزان اشتغال در بخش‌های بهداشت و خدمات اجتماعی و نیز هتل‌داری و خدمات غذایی

در ماه فوریه تعداد کارکنان در بخش‌ بهداشت و خدمات اجتماعی درست همانند ماه قبل از آن یعنی ماه ژانویه، ۱۸ هزار مورد افزایش داشت. همین امر باعث شد تا میزان افزایش اشتغال در این بخش طی ۱۲ ماه گذشته به ۸۷ هزار مورد (میزان ۴.۳ درصد) بالغ شود.

در این ماه در بخش هتل‌داری و خدمات غذایی نیز تعداد نیروهای مشغول به کار ۱۵ هزار مورد افزایش یافت. به‌رغم این افزایش، طی ۱۲ ماه گذشته در مجموع از تعداد نیروهای مشغول به کار در این حوزه ۴۴ هزار نفر کاسته شده است.

رشد مهم بعدی در بخش ساخت و تولید بود که در آن در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۰ و دو ماه نخست سال ۲۰۱۱، شاهد سیر صعودی تعداد کارکنان بودیم. در ماه فوریه سال ۲۰۱۱، تعداد نیروهای شاغل به کار در این بخش حدود ۲.۹ درصد ( ۵۰ هزار نفر) نسبت به همین ماه در سال ۲۰۱۰ افزایش یافت.  

میزان اشتغال در بخش‌های بیزینس، ساختمان و دیگر خدمات حمایتی، ۳۵ هزار مورد کاهش پیدا کرد که به این ترتیب رشدی معادل همین مقدار در ماه پیش از خود را خنثی نمود. همین امر سبب شد تا میزان نیروهای شاغل به کار در این بخش‌ها نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی بماند.

در ماه فوریه، میزان اشتغال در ادارات بخش دولتی ۱۴ با هزار مورد کاهش مواجه بود که این امر سبب شد تا بخش عمده‌ای از افزایش اشتغال در این بخش در ماه ژانویه خنثی شود. به‌رغم این کاهش، از ماه فوریه سال ۲۰۱۰ به این سو بر تعداد نیروهای شاغل به کار در ادارات دولتی ۳۸ هزار مورد اضافه شده است.

کارگران بیشتر در استان البرتا 

در ماه فوریه با ۱۴ هزار مورد افزایش نیروی کار، برای دومین ماه متوالی میزان اشتغال در استان البرتا افزایش یافت. در نتیجه نرخ بیکاری در این استان ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۵.۷ درصد رسید.

استان البرتا در مقایسه با ماه فوریه سال ۲۰۱۰ که به دلیل تبعات رکود اقتصادی میزان اشتغال در آن در پایین‌ترین حد قرار داشت، در این مدت توانست با ایجاد ۶۸ هزار شغل جدید به رشدی معادل ۳.۴ درصد دست یابد که این رشد بسیار بالاتر از نرخ رشد کلی در کشور یعنی ۱.۹ درصد است. در این استان رشد اشتغال سالانه در چندین بخش بسیار مثبت بود که بخش‌‌ ساخت و تولید، بخش منابع طبیعی و بخش خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی از آن‌ جمله‌اند.

در استان انتاریو که طی سه‌ماهه گذشته تعداد ۷۸ هزار شغل تازه در آن ایجاد شده بود، میزان اشتغال در ماه فوریه کاهش یافت. در همین حال نرخ بیکاری این استان نیز کاهش یافت و به ۰.۸ درصد رسید زیرا از تعداد کلی افراد حاضر در نیروی کار کاسته شده بود. در ۱۲ ماه گذشته، تعداد نیروهای کار در استان انتاریو ۲.۱ درصد (۱۳۸ هزار مورد) افزایش داشته است.

در این ماه تعداد نیروهای کار در استان کبک تغییر چندانی نکرد و رشد اشتغال در ۱۲ ماه گذشته در آن ۲.۲ درصد (۸۶ هزار مورد) بود. نرخ بیکاری در این استان در ماه مذکور ۷.۷ درصد بود.

در استان بریتیش کلمبیا با وجود تغییرات ناچیز در سطح‌ اشتغال، میزان بیکاری با ۰.۶ درصد رشد به ۸.۸ درصد رسید که علت اصلی آن ورود نیروهای بیشتر جویای کار به بازار کار بود.

در این ماه استان ساسکاچوان تنها استانی بود که در آن کاهش تعداد نیروی کار چشمگیر (۳ هزار و ۳۰۰ مورد) بود. این امر سبب شد تا نرخ بیکاری در استان با ۰.۳ درصد رشد به ۵.۷ درصد برسد، گرچه هنوز هم این استان دارای یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در میان استان‌های کشور است. این کاهش در تعداد نیروی کار سبب شد تا میزان اشتغال در استان معادل تعداد نیروی کار در همین زمان در سال ۲۰۱۰ باشد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar