آقای جان مک کالم وزیر جدید مهاجرت کانادا کیست؟
04 نوامبر 2015 - 21:36
بازدید 260
5

امروز آقای جان مک کالم John McCallum به عنوان وزیر مهاجرت، شهروندی و امور پناهندگان قسم یاد کرد. آقای مک کالم ۶۵ ساله زاده مونترآل است ولی از حوزه انتخابیه مارکهام  در اطراف تورنتو به مجلس راه یافته است. او که تحصیل کرده و استاد دانشگاه است سابقه سه دوره وزارت در کابینه های قبلی […]

ارسال توسط :
پ
پ

امروز آقای جان مک کالم John McCallum به عنوان وزیر مهاجرت، شهروندی و امور پناهندگان قسم یاد کرد. آقای مک کالم ۶۵ ساله زاده مونترآل است ولی از حوزه انتخابیه مارکهام  در اطراف تورنتو به مجلس راه یافته است. او که تحصیل کرده و استاد دانشگاه است سابقه سه دوره وزارت در کابینه های قبلی لیبرالها از جمله خدمت به عنوان وزیر دفاع  را در کارنامه خود دارد ولی این اولین بار است که به عنوان وزیر مهاجرت منصوب شده است. جان از سال ۲۰۰۰ پا به عرصه سیاست نهاده است. در مورد او اینجا بیشتر بخوانید 

آقای مککالم بسیار در زمینه انتقاد از سیاستهای مهاجرتی محافظه کاران فعال بوده است. او منتقد جدی لایحه C-24 یا همان قانون جدید شهروندی کاناداست که به نظر می رسد در اولین فرصت از سوی لیبرالها به طور کامل لغو شود. او به صراحت منتقد طولانی تر شدن زمان دریافت تابعیت و نیز افزایش هزینه ها بوده است گذشته از اینکه مانند دیگر عقلا آنرا قانونی به شدت مغایر اصول کانادایی دانسته است. برای خواندن نظرات او در این خصوص اینجا کلیک کنید.

همچنین او در مورد رویه اداره مهاجرت در مورد بررسی پرونده های پرستاران خانگی که با بی مهری شدید وزیر محافظه کار مواجه شده بودند بسیار فعال بوده است و در این زمینه انتقادات واضحی داشته است. آقای مک کالم ‍معترض اولین اقدام ضد مهاجر آقای جیسن کنی در لغو بیمه پزشکی پناهندگان نیز بود که می توانید در این خصوص نیز اینجا مطالب بیشتری بخوانید. 

جان از فعالان شناخته شده حقوق اقلیتها نیز هست و به نظر می رسد انتخاب خوبی برای این سمت باشد.

با توجه به سوابق آقای مککالم و نیز وعده های اعلام شده لیبرالها در حوزه مهاجرت پیش بینی می شود تحول بزرگی در این حوزه اتفاق بیفتد و تلخی دوران حاکمیت محافظه کاران و به خصوص سیاستهای نا متعادل آقای جیسن کنی سپری شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar