آغاز سال 2019 میلادی مبارک
29 دسامبر 2018 - 21:58
بازدید 573
16

آغاز سال 2019 میلادی را به همه عزیزان تبریک می گوییم، با امید بر اینکه سال جدید، سال صلح و آرامش برای همه جهانیان باشد و در همه جا فراوانی عشق باشد و امید. همان طور که ایرانیان ابتدای سال جدید را روز اول فروردین می دانند، مسیحیان نیز بر اساس سنتی دیرینه  اول ژانویه […]

ارسال توسط :
پ
پ

آغاز سال 2019 میلادی را به همه عزیزان تبریک می گوییم، با امید بر اینکه سال جدید، سال صلح و آرامش برای همه جهانیان باشد و در همه جا فراوانی عشق باشد و امید.

همان طور که ایرانیان ابتدای سال جدید را روز اول فروردین می دانند، مسیحیان نیز بر اساس سنتی دیرینه  اول ژانویه را ابتدای سال در نظر می گیرند. مبدا تاریخ نزد مسیحیان زادروز حضرت عیسی مسیح یعنی 25 دسامبر است.

در بسیاری از کشورها که از تقویم میلادی استفاده می کنند، سال نو از اول ژانویه شروع می شود و جشن گرفتن در ساعت 12شب 31 دسامبر به عنوان آخرین روز سال، یکی از رویدادهای جهانی محسوب می شود که با گردهمایی در مرکز شهرهای بزرگ، جشن و شادی و آتش بازی همراه است. بسیاری از فرهنگ ها در این شب از آتش بازی و دیگر روش های پر صدا برای جشن گرفتن استفاده می کنند. شب سال نو به صورت جهانی مطابق با تولد مسیح یا پس از میلاد در کشورهای مسیحی و غیر مسیحی در ۳۱ دسامبر جشن گرفته می شود.

چرا سال میلادی از اول ژانویه آغاز می شود؟

دلیل خاصی برای آغاز سال میلادی از اول ژانویه ذکر نشده است زیرا اقوام مختلف هر کدام روزی را مبدأ سال خود قرارداده اند. مثلاً سال نو مقدونی ها در زمان اسکندر از پاییز شروع می شد و یونانی ها وسط تابستان را مبدأ سال خود قرار می دادند و ایرانی ها هنوز که هنوز است روز اول بهار را نوروز و ابتدای سال جدید می دانند.

مسیحیانی که اول ژانویه را شروع سال جدید میلادی قرار می دهند، این تاریخ را از فرهنگ رومی برگرفته اند. همه مقامات امپراتوری روم، روز ۱۵ مارس را روز آغاز خدمت خود  قرار می دادند و در این روز وارد عرصه کار می شدند. کنسول اعظم فول دیویس نوبیلیور به دلایلی چند موفق نشد در روز ۱۵ مارس زمام امور را به دست بگیرد و این مهم پس از مدتی تعویق در روز اول ژانویه میسر شد و او آن روز را آغاز کار اعلام کرد. ژولیوس سزار هم به یک ژانویه وفادار ماند. در سال ۴۶ قبل از میلاد، تقویم ژولیانی به دستور ژولیوس سزار تنظیم شد. در این تقویم نه فقط روز اول ژانویه، روز اول سال شناخته شد بلکه خود سال نیز به 365 روز تقسیم شد، زیرا همین مدت لازم بود تا زمین یک بار به دور خورشید گردش کند. به پاس این خدمت تقویم مذکور را ژولیانی گفتند و به پاس بزرگداشت ژولیوس سزار، نام او را روی ماه ژوئیه (ژولیوس) نهادند.

سال نو میلادی در کانادا

در کانادا نیز همچون کشورهای دیگر جهان، تعطیلات از ۲۳ ماه دسامبر آغاز می شود و تا دو هفته ادامه دارد. این تعطیلات در ادارات مختلف متفاوت است و کمتر یا بیشتر می شود.

 از نیمه دوم ماه دسامبر در مراکز آموزشی، ادارات و همه سازمان های اجتماعی، جشن ها و مراسم های مختلف گرفته می شود که معمولآ هزینه آن را همان اداره یا شرکت پرداخت می کند و همکاران به یکدیگر هدیه می دهند که به آن Gift Exchange یا Secret Santa می گویند.

مردم در شب 31 دسامبر به پیشواز سال نو میلادی می روند و  برخلاف شب کریسمس که همه شام را در کنار اعضای خانواده در خانه می مانند، شب سال نو را خارج از خانه در فضای سرد و برفی با خانواده و یا دوستان خویش سپری می نمایند.

اکثر مردم تا جایی که بتوانند وسایل منزل و ضروریات خویش را جدید خریداری می کنند،  لباس نو می خرند، مسافرت می روند و تعطیلات را به خوشی سپری می کنند. روز بعد از کریسمس یعنی 26 دسامبر، Boxing Day نام دارد که تمام فروشگاه ها حراج های سال نو می گذارند و قیمت اجناس تقریبا نصف می شود.

شهر چراغان می شود، درخت های تزیین شده کریسمس که معمولا درختان طبیعی کاج هستند، هر گوشه و کنار شهر به چشم می خورند.

در شهرهای بزرگ کانادا مانند مونترال، تورنتو، ونکوور و …  مراکز خرید، بازارها، خیابان ها، ساختمان ها و منازل مسکونی با چراغ ها، گل های رنگارنگ و درخت های کاج آراسته و تزئین می شوند، برای اطفال و نوجوانان تفریحگاه ها، بازی ها و سرگرمی های جالب و تماشایی ساخته می شود و خلاصه روزهای تعطیل سال نو با خوشی و شادی سپری می شوند تا با انرژی صدچندان سال جدید آغاز شود.

سال نو میلادی 2019 بر همه ی مردم جهان مبارک باد.

امید است شما نیز سال آینده، سال نو میلادی را در کانادا جشن بگیرید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar