آغاز بهبود اقتصادی پس از کرونا با حضور مهاجران و دانشجویان بین الملل
30 دسامبر 2020 - 18:19
بازدید 686
13

تازه واردان و دانشجویان بین الملل نقش مهمی در رفع کمبود نیروی کار در سراسر کانادا پس از همه گیری کرونا خواهند داشت حضور دانشجویان بین الملل و مهاجران جدید در بهبود اقتصادی کانادا که تحت تأثیر همه گیری کووید19 قرار گرفته است، حیاتی خواهد بود.   به گزارش «کالج ها و موسسات کانادا»، موسسات […]

ارسال توسط :
پ
پ

تازه واردان و دانشجویان بین الملل نقش مهمی در رفع کمبود نیروی کار در سراسر کانادا پس از همه گیری کرونا خواهند داشت

حضور دانشجویان بین الملل و مهاجران جدید در بهبود اقتصادی کانادا که تحت تأثیر همه گیری کووید19 قرار گرفته است، حیاتی خواهد بود.

 

به گزارش «کالج ها و موسسات کانادا»، موسسات سراسر کشورکه به طور منظم بر پیشرفت جوامع محلی خود تاثیر می گذارند، بهترین موقعیت برای آموزش تازه واردان و کانادایی ها با هدف ادغام در بازار کار هستند.

 

همه گیری کرونا سفرهای جهانی را تحت تأثیر قرار داده و کانادا نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ماه مارس 2020، کانادا محدودیت های سفر را برای جلوگیری از گسترش ویروس اعمال کرد. با این وجود، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) کماکان درخواست های اقامت دائم را پذیرفته و انتخاب های منظم «اکسپرس انتری» را نیز انجام داده است. دلیل این امر این است که کانادا برای بهبود اقتصادی به جذب افراد فوق حرفه ای واجد شرایط نیاز دارد.

 

به علاوه، دانشجویان بین الملل از محدودیت های سفر معاف هستند. دانشجویان جدید می توانند درخواست خود را ارسال کرده و مجوز تحصیل بگیرند. کانادا دانشجویان بین الملل را برای نیروی کار آینده خود، بسیار مهم می داند.

 

کارفرمایان و کسب و کارهای کوچک کانادایی از بازگشایی ایمن مرزهای کشور برای مهاجران جدید و دانشجویان بین الملل بسیار سود می برند. این امر به رفع نیازهای کاری آنها کمک خواهد کرد.

 

نیاز به مهاجرت موضوع جدیدی نیست؛ پیش از همه گیری، کانادا هدف پذیرش تعداد روزافزون مهاجران جدید را داشته است، و کارفرمایان و رهبران صنعت خواستار موثرتر بودن برنامه های مهاجرتی شده اند. این مسئله به دلیل جمعیت رو به کهنسالی کاناداست که کمبود نیروی کار را ایجاد می کند. همه گیری کرونا تنها نیاز به استعدادهای جدید را افزایش داده است.

 

به گفته «فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا» (CFIB)، بیشتر کمبودهای نیروی انسانی مربوط به مشاغلی است که حداقل به مدرک کالج یا کارآموزی نیاز دارند. به علاوه، کسب و کارهای کوچک برای موفقیت، معمولا به مهاجران و نیروی کار موقت نیازمند هستند.

 

تازه واردان به برنامه های کوتاه مدت و «مدارک تحصیلی جزئی» دسترسی خواهند داشت، که به آنها کمک می کند با به روزرسانی مهارت های خود، به سرعت در بازار کار ادغام شوند. شهروندان کانادایی نیز ممکن است در این برنامه های آموزشی ثبت نام کنند. این برنامه ها در راستای توسعه مهارت های لازم برای اشتغال، به تازه واردان کمک خواهد کرد.

 

گزینه های مهاجرت به کانادا برای نیروی کار متخصص

افرادی که دارای تجربه کار تخصصی هستند، هنگام مهاجرت به کانادا گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. طبق جدیدترین «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021 تا 2023»، کانادا قصد دارد هر ساله از بیش از 400000 مقیم دائم جدید استقبال کند. حدود 60 درصد متقاضیان به عنوان «نیروی کار متخصص» وارد کشور می شوند.

 

راه اصلی مهاجرت نیروی کار متخصص به کانادا از طریق سه برنامه اصلی گروه اقتصادی کانادا می باشد: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC). این برنامه ها توسط سیستم اصلی پذیرش درخواست های دولت فدرال کانادا، «اکسپرس انتری»، مدیریت می شوند.

 

کسانی که واجد شرایط سیستم اکسپرس انتری هستند، می توانند یک پروفایل ایجاد کرده و مشخصات خود را ثبت کنند. بر اساس اطلاعات ارائه شده، به متقاضیان امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) داده می شود. از متقاضیان با بالاترین امتیاز دعوت خواهد شد تا از طریق انتخاب های دوره ای اکسپرس انتری، برای اقامت دائم اقدام کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar