آشنایی با گام‌های یک کاریابی موفق
07 مارس 2015 - 2:08
بازدید 354
7

در مورد کاریابی و جویندگان کار در کانادا یک نکته بدیهی و خیلی روشن وجود دارد که ارتباطی به اینکه فرد مهاجر تازه‌وارد باشد یا مهاجر قدیمی و یا ساکن بومی این کشور ندارد؛ وقتی از آنها می‌پرسی چه می‌کنند، همه دارند «دنبال کار» می‌گردند؛ اما یک نکته تاریک در مورد اکثر آنها وجود دارد […]

ارسال توسط :
پ
پ

در مورد کاریابی و جویندگان کار در کانادا یک نکته بدیهی و خیلی روشن وجود دارد که ارتباطی به اینکه فرد مهاجر تازه‌وارد باشد یا مهاجر قدیمی و یا ساکن بومی این کشور ندارد؛ وقتی از آنها می‌پرسی چه می‌کنند، همه دارند «دنبال کار» می‌گردند؛ اما یک نکته تاریک در مورد اکثر آنها وجود دارد و اینکه دقیقا مشخص نیست هر کس دارد چه می‌کند! در واقع واژه «کاریابی» یا «جستجوی کار» مفاهیم خیلی مبهمی را معرفی می‌کنند به‌ویژه که «جستجوی موقعیت‌های شغلی» که به آن هم job searching  می‌گویند بخشی از فرایند و پروسه کاریابی در کاناداست و گاه با کل این فرآیند اشتباه گرفته می‌شود.

حتی زمانی‌که یک جویای کار به من می‌گوید که به‌فرض دارد رزومه می‌فرستد من دقیقا نمی‌دانم دارد چه می‌کند! چون می‌توان این کار را به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌های کاریابی و بسیار موثر دید یا آن را به شکل یک فعالیت خسته‌کننده، بی‌فایده و هزینه‌ساز انجام داد. از آن بدتر زمانی است که با کمی گفتگو درمی‌یابی دوست در جستجوی کار خیلی اقدامات لازم قبل از این مرحله را انجام نداده یا هیچ تصوری از گام بعدی ندارد و نمی‌داند که بعد از ارسال رزومه دقیقا باید چه کند و یا اگر کارفرما یا HR یا کارمند یک موسسه کاریابی با وی تماس گرفت چه وظایفی بر عهده دارد.

پدیده‌هایی هم در این میان اوضاع را پیچیده‌تر کرده‌اند. مثلا اطلاعات روی اینترنت که بسیاری از آنها خام و ناقص و حتی غلط هستند و افراد فکر می‌کنند به صرف سرچ گوگل و مطالعه یک مطلب چند صد کلمه‌ای با عنوان «10 سوال مهمی که در هر مصاحبه شغلی مطرح می‌شوند» می‌شود یک‌شبه برای یک مصاحبه جدی آماده شد و موارد دیگری از این دست که در مباحث بعدی به آن اشاره خواهم کرد و نتیجه آنها خام‌اندیشی کارجویان است.

پس قبل از اینکه پیشتر رویم بهتر است یکبار مسیر یک کاریابی درست و به‌سامان را با گام‌های موجود مرور کنیم و تصویری روشن‌تر از اینکه این گام‌ها چیستند و چرا اهمیت دارند پیدا کنیم تا بهتر دریابیم که جهش از روی برخی یا ناقص انجام دادن هر گام می‌تواند در کجاها برای ما مشکل‌ساز شود و چطور باید از آنها اجتناب کرد. همچنین این مسیر چون یک جهت‌یاب و نقشه‌خوان خوب در هر جا که قرار داشته باشیم به ما می‌گوید که چقدر دیگر تا پایان این مسیر راه داریم.

متن کامل این نوشتار در وبسایت www.expressentry.ir منتشر می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar