آشنایی با مسیرهای مهاجرتی انتاریو
09 آگوست 2021 - 18:56
بازدید 729
19

زیرشاخه‌های «برنامه انتخاب استانی انتاریو» برای دریافت نامزدی استانی و اقامت دائم در دسترس هستند کارآفرینان، صاحبان بیزینس، نیروی کار خارجی، و دانشجویان بین الملل برای مهاجرت به انتاریو قادرند از طریق مسیرهای مهاجرتی تحت مدیریت «برنامه انتخاب استانی انتاریو» (OINP) اقدام کنند. «OINP» برنامه مهاجرت اقتصادی انتاریو است که با مشارکت دولت کانادا، و […]

ارسال توسط :
پ
پ

زیرشاخه‌های «برنامه انتخاب استانی انتاریو» برای دریافت نامزدی استانی و اقامت دائم در دسترس هستند

کارآفرینان، صاحبان بیزینس، نیروی کار خارجی، و دانشجویان بین الملل برای مهاجرت به انتاریو قادرند از طریق مسیرهای مهاجرتی تحت مدیریت «برنامه انتخاب استانی انتاریو» (OINP) اقدام کنند. «OINP» برنامه مهاجرت اقتصادی انتاریو است که با مشارکت دولت کانادا، و از طریق «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا»(IRCC) فعالیت می‌کند.

زیرشاخه‌های ذکر شده هم اکنون برای ارسال درخواست در دسترس هستند:

  • اکسپرس انتری

متقاضیان این شاخه باید دارای پروفایل معتبری در سیستم اکسپرس انتری فدرال بوده، و «دعوتنامه NOI» (Notification of Interest) را از انتاریو دریافت کنند. پس از دریافت دعوتنامه، افراد 45 روز فرصت دارند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

برای ارسال درخواست، متقاضیان باید:

  • از طریق  OINP e-Filing Portalاقدام کنند
  • هزینه 1.500 دلار را با کارت اعتباری یا دبیت کارت پرداخت کنند
  • اسکن مدارک خود یا ترجمه آن را که به زبان انگلیسی یا فرانسه است، بارگذاری کنند

داشتن پیشنهاد شغلی برای پذیرش متقاضیان الزامی نمی‌باشد.

اکسپرس انتری انتاریو دارای 3 زیرشاخه است:

1. نیروی کار متخصص فرانسه زبان (French-Speaking Skilled Worker)

2. نیروی انسانی موردنیاز مبرم (Human Capital Priorities)

3. نیروی کار ماهر (Skilled Trades)

سابقه کار موردنیاز

متقاضیان زیرشاخه‌های «FSSW» و «HCP» باید واجد شرایط یکی از برنامه‌های «نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP) یا «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) باشند.

  • سابقه کار موردنیاز متقاضیان «FSWP»

یک سال سابقه کار تمام‌وقت پیوسته (یا معادل نیمه‌وقت آن) در مشاغل نوع 0، یا سطح شغلی A یا B، که طی 5 سال اخیر کسب شده باشد (داخل یا خارج از کانادا)

  • سابقه کار موردنیاز متقاضیان «CEC»:

یک سال سابقه کار تمام‌وقت غیر پیوسته (یا معادل نیمه‌وقت آن) در مشاغل نوع 0، یا سطح شغلی A یا B، که طی 3 سال اخیر کسب شده باشد (داخل کانادا)

متقاضیان زیرشاخه «Skilled Trades» به حداقل یک سال کار تمام‌وقت پیوسته (یا معادل نیمه‌وقت آن) در مشاغل مذکور در انتاریو نیاز دارند که طی 2 سال اخیر کسب شده باشد:

  • گروه‌های اصلی: کد شغلی 72، 73، یا 82
  • گروه فرعی: کد شغلی 633  

 

مدرک تحصیلی موردنیاز

متقاضیان زیرشاخه‌های «FSSW» و «HCP» به مدرک لیسانس، فوق لیسانس، یا دکترا نیاز دارند. افرادی که خارج از کانادا فارغ التحصیل شده اند، باید «ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA) را ارائه دهند.

مدرک زبان موردنیاز

متقاضیان زیرشاخه «FSSW» باید نمره «CLB» حداقل 7 در فرانسه، و حداقل 6 برای انگلیسی داشته باشند.

متقاضیان زیرشاخه «HCP» به نمره «CLB» حداقل 7 در انگلیسی یا فرانسه نیاز دارند.

متقاضیان «Skilled Trades» به «CLB» حداقل 5 در انگلیسی یا فرانسه نیاز دارند.

برای زبان فرانسه آزمون‌های TEF یا TCF، و برای زبان انگلیسی آزمون‌های IELTS یا CELPIP موردتأیید انتاریو خواهد بود.

تمامی متقاضیان همچنین ملزم به داشتن تمکن مالی مناسب هستند. افرادی که از داخل کانادا درخواست می‌دهند، باید سوابق بازدیدکننده، اجازه کار، یا اجازه تحصیل داشته باشند. از آنجا که متقاضیان «Skilled Trades» برای ارسال درخواست در انتاریو حضور دارند، ملزم به ارائه اجازه کار معتبر در این استان خواهند بود.

  • زیرشاخه کارفرمایان

این مسیر برای کارآفرینان خارج از کاناداست که به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید یا خرید یک بیزینس موجود در انتاریو هستند. در وهله اول، متقاضیان باید فرم «ابراز علاقه مندی» (EOI) و بیزینس پلن خود را ارسال کرده و پس از دریافت دعوتنامه، از طریق وبسایت اداره مهاجرت، برای ثبت درخواست اقدام کنند. پس از دریافت «اجازه کار موقت»، متقاضیان 20 ماه فرصت دارند تا بیزینس خود را در انتاریو راه اندازی کرده و گزارش مربوط به آن را ارائه دهند.

سابقه کار و سرمایه موردنیاز

تمامی افراد باید حداقل 24 ماه سابقه کار بیزینسی تمام‌وقت داشته باشند که طی 5 سال اخیر کسب شده باشد.

متقاضیانی که در منطقه «Greater Toronto Area» هستند، به سرمایه شخصی حداقل 800.000 دلار (با احتساب 600.000 دلار سرمایه گذاری)، و متقاضیان خارج از منطقه «GTA»، به سرمایه شخصی حداقل 400.000 دلار (با احتساب 200.000 دلار سرمایه گذاری) نیاز خواهند داشت.

سرمایه گذاران باید به طور فعال در بیزینس موردنظر نقش داشته و با توجه به معیارهای انتاریو، فرصت‌های شغلی مناسب را در این استان ایجاد کنند. این افراد باید در 75 درصد مواقع در انتاریو حضور داشته باشند.

مدرک زبان موردنیاز

متقاضیان زیرشاخه کارآفرینان به نمره «CLB» حداقل 4 در انگلیسی یا فرانسه نیاز دارند. (برای زبان فرانسه آزمون‌های TEF یا TCF، و برای زبان انگلیسی آزمون‌های IELTS یا CELPIP)

  • پیشنهاد شغلی کارفرما

متقاضیان این شاخه باید از کارفرمایی در انتاریو، یک پیشنهاد شغل تمام وقت و دائمی داشته باشند. ارسال درخواست تحت 3 زیرشاخه موجود، از طریق سیستم «EOI» امکان پذیر است؛

انتاریو اخیراً، سیستم مشابه را برای زیرشاخه‌های «فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد» و «فارغ التحصیلان دکترا» نیز افتتاح کرد.

 

  • زیرشاخه نیروی کار خارجی

متقاضیان باید دو سال سابقه کار در یک شغل تخصصی داشته باشند. پیشنهاد شغلی آنها باید در مشاغل نوع 0 یا در سطح شغلی A یا B باشد. افراد باید قصد مهاجرت به انتاریو را داشته، و پروفایل «EOI» خود را در وبسایت انتاریو ثبت کنند. داشتن سوابق بازدیدکننده، اجازه کار، یا اجازه تحصیل برای متقاضیانی که از داخل کانادا اقدام می‌کنند، الزامی است.

  • زیرشاخه دانشجویان بین الملل

دانشجویانی که از یک «مؤسسه آموزشی موردتأیید» (DLI) در کانادا فارغ التحصیل شده اند، قادرند تحت این زیرشاخه اقدام کنند. پیشنهاد شغلی آنها باید در مشاغل نوع 0 یا در سطح شغلی A یا B باشد. افراد باید قصد مهاجرت به انتاریو را داشته، و پروفایل «EOI» خود را در وبسایت انتاریو ثبت کنند. داشتن سوابق بازدیدکننده، اجازه کار، یا اجازه تحصیل برای متقاضیانی که از داخل کانادا اقدام می‌کنند، الزامی است.

  • زیرشاخه مهارت‌های مورد نیاز

این زیرشاخه مهاجرتی برای جذب مهارت‌های موردنیاز انتاریو است. نیروی کار خارجی با پیشنهاد شغلی واجد شرایط در انتاریو و مجموع 9 ماه سابقه کار طی 3 سال اخیر، می‌توانند از طریق «OINP» برای نامزدی استانی و اقامت دائم اقدام کنند. سابقه کار متقاضیان باید 1200 ساعت اشتغال در یک موقعیت شغلی طی 18 ماه، یا کار در بیش از یک موقعیت شغلی به مدت 9 ماه (1200ساعت) باشد.

 

  • زیرشاخه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد

این مسیر که سیستم «EOI» به تازگی برای آن راه اندازی شده، برای دانشجویانی است که حداقل یک سال (پیوسته یا غیر پیوسته) در انتاریو تحصیل کرده، و از یک دانشگاه موردتأیید در این استان فارغ التحصیل شده اند. این دانشجویان باید حداقل یک سال طی 2 سال گذشته، در انتاریو زندگی کرده باشند؛ اما می‌توانند از خارج از کانادا درخواست دهند. آنها همچنین به نمره «CLB» حداقل 7 در انگلیسی یا فرانسه، و تمکن مالی مناسب نیاز دارند.

 

  • زیرشاخه فارغ التحصیلان دکترا

دانشجویانی که تحت این زیرشاخه اقدام می‌کنند، باید دارای مدرک دکترا از یک دانشگاه موردتأیید در انتاریو بوده، و حداقل 2 سال تحصیلات خود را در انتاریو گذرانده باشند. (از دریافت مدرک نباید بیشت از 2 سال گذشته باشد.) متقاضیان لازم است حداقل یک سال طی 2 سال گذشته، در انتاریو زندگی کرده باشند، اما قادرند از خارج از کانادا درخواست دهند. آنها همچنین ملزم به داشتن تمکن مالی مناسب هستند.

  • «پایلوت مهاجرت منطقه‌ای» (Regional Immigration Pilot)

«پایلوت مهاجرت منطقه‌ای» برای کمک به رفع کمبود نیروی کار در برخی از جوامع روستایی انتاریو، راه اندازی شده است. در سال جاری، 150 دعوتنامه تحت این پایلوت به 3 منطقه روستایی در انتاریو اختصاص یافته است، در مشاغل تخصصی به نیروی کار نیاز دارند، و دارای زیرساخت‌های لازم برای ادغام مهاجران و تازه واردان هستند.

متقاضیانی که واجد شرایط یکی از 3 زیرشاخه مهاجرتی تحت «پیشنهاد شغلی کارفرما» هستند، می‌توانند از طریق «پایلوت مهاجرت منطقه‌ای» برای نامزدی استانی انتاریو اقدام کنند:

  • زیرشاخه نیروی کار خارجی
  • زیرشاخه دانشجویان بین الملل
  • زیرشاخه مهارت‌های موردنیاز

عوامل مؤثر در امتیازات، و راهنمای ارسال درخواست‌های «PNP» برای برنامه‌های مهاجرتی انتاریو در وبسایت «پارس کانادا» آمده است.

منبع خبر: ontario.ca, August 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar