آشنایی با برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استان ساسکچوان (قسمت دوم: شباهت ‌ها و تفاوت های EE و OID)
14 نوامبر 2017 - 23:48
بازدید 571
8

همانطور که در قسمت اول سری مقالات آشنایی با برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استان ساسکچوان گفته شد، برنامه Saskatchewan Immigration Nominee Program – SINP دارای زیرشاخه های متفاوتی است که ما به توضیح برنامه International Skilled Worker می پردازیم که خود دارای سه زیرشاخه است: Employment Offer Occupation In-Demand – OID Saskatchewan Express Entry – […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانطور که در قسمت اول سری مقالات آشنایی با برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استان ساسکچوان گفته شد، برنامه Saskatchewan Immigration Nominee Program – SINP دارای زیرشاخه های متفاوتی است که ما به توضیح برنامه International Skilled Worker می پردازیم که خود دارای سه زیرشاخه است:

زیرشاخه اول کاربرد چندانی ندارد چرا که متقاضیان نیاز به پیشنهاد کار از سوی کارفرما یا همان Job Offer دارند. زیرشاخه های اصلی همان OID و EE هستند که این دو برنامه به صورت کلی تا حد زیادی به هم شبیه هستند ولی تفاوت هایی هم باهم دارند.

اساس هر دو برنامه داشتن سابقه کار در فهرست مشاغل موردنیاز این استان است و فقط زمانی می توانید در این برنامه ها شرکت کنید که شغل شما در فهرست ناک های اعلامی از طرف این استان موجود باشد و حداقل یک سال در ناک انتخابی سابقه کاری داشته باشید.

فهرست مشاغل موردنیاز این استان از این لینک در دسترس است.

شباهت های OID و EE

1. سیستم امتیاز بندی در قسمت استانی، برای هر دو برنامه مشابه است. در این سیستم 100 امتیازی (که SINP Point نامیده می شود) هر متقاضی برای واجد شرایط شدن باید حداقل امتیاز 60 را داشته باشد. (نکته: این سیستم امتیازبندی با سیستم 100 امتیازی FSW متفاوت است.)

شما می توانید امتیازات خود را ظرف زمان کوتاهی از طریق آدرس زیر محاسبه کنید. محاسبه امتیاز SINP Points

2. در هر دو برنامه، باید پروفایل خود را در وب سایت اداره مهاجرت ساسکچوان ثبت کنید. اما در برنامه اکسپرس انتری قبل از اینکه پروفایل خود را در سایت ساسکچوان باز کنید، باید در سیستم اکسپرس انتری پروفایل داشته باشید.

3. فهرست مشاغل مورد نیاز استان برای هر دو برنامه یکسان است. 19 شغل از میان 42 شغل نیاز به تاییدیه از سوی استان ندارند.

4. برای هر دو برنامه باید حداقل یک سال سابقه کاری در شغلی که از فهرست مشاغل مورد نیاز انتخاب کرده اید، داشته باشید.

5. این دو برنامه رقابتی نیستند و داشتن حداقل امتیاز 60 از 100 برای ایجاد و ثبت پرونده کافی است. برای مثال شخصی با امتیاز 68 برتری به شخصی که امتیاز 61 دارد، ندارد و هر دو می توانند پروفایل خود را ثبت کنند و از سوی استان نامینیشن بگیرند.

6. آخرین شباهت این دو روش مهاجرتی، میانگین زمان بررسی پرونده ها در مرحله استانی است که برای هر دو روش یکسان می باشد و به طور تقریبی 3 ماه اعلام شده است.

تفاوت های  OID و EE

1. همان طور که در قسمت اول این سری مقالات توضیح داده شد، مهاجرت از طریق برنامه استانی ساسکچوان یک فرآیند دو مرحله ای است. در مرحله استانی این دو برنامه مشابه یکدیگر هستند اما در مرحله فدرال تفاوت دارند. یعنی در مرحله استانی برای هر دو برنامه، متقاضی باید به صورت آنلاین، تشکیل پرونده دهد، مدارک خود را بارگذاری کند و فرم های لازم را ارسال نماید. اما پرونده های روش OID در مرحله فدرال باید به صورت پستی ارسال شوند و اصطلاحاً Paper Based هستند، ولی پرونده های روش EE در مرحله فدرال همانند مرحله استانی به صورت آنلاین ادامه می یابند.

2. در روش EE هر متقاضی باید دو پروفایل در دو وب سایت مختلف بسازد. علاوه بر ساخت اکانت در وب سایت اداره مهاجرت ساسکاچوان بایستی در وب سایت اداره مهاجرت فدرال CIC نیز یک پروفایل EE بسازد، اما در روش OID چون پرونده را در مرحله فدرال با پست ارسال می کند نیازی به داشتن پروفایل در وب سایت IRCC نیست و داشتن پروفایل در سایت ساسکچوان کفایت می کند.

3. همانطور که در تفاوت دوم گفته شد، متقاضی در روش EE  باید دو پروفایل بسازد: یکی در وب سایت فدرال و دیگری در وب سایت ساسکچوان. بنابراین باید برای ساخت اکانت در وب سایت فدرال نیز واجد شرایط باشد؛

الف) یکی از شرایط ساختن اکانت در وب سایت فدرال این است که مدارک دانشگاهی باید ارزیابی شده باشند ( جواب این ارزیابی را ECA می نامند)

ب) دومین شرط هم این است که متقاضی باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه برابر با CLB7 داشته باشد. در نتیجه، چون در روش OID نیازی به ساخت اکانت در وب سایت فدرال ندارید، نیازی هم به ارزیابی مدارک و مدرک زبان CLB7 نیز ندارید و حتی با مدرک زبان CLB4 نیز می توانید در برنامه شرکت کنید.

بنابراین به طور خلاصه در روش EE شما باید مدارک دانشگاهی خود را ارزیابی کنید و ECA ارائه کنید ولی در روش OID نیازی ندارید و در روش EE حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی CLB7 است ولی برای OID برابر CLB4 است. همین تفاوت باعث می شود که بیشتر متقاضیان روش OID را انتخاب کنند چرا که آسان تر است.

ج) شرط سوم برای ساختن اکانت در وب سایت فدرال این است که متقاضی باید از معیار 100 امتیازی نیروی کار متخصص فدرال یا FSW امتیاز 67 را بیاورد تا مجاز به ساخت این اکانت باشد. اما در روش OID کافی است متقاضی 60 امتیاز از 100 امتیاز را بیاورد. برای محاسبه امتیاز FSW اینجا را بخوانید. 

4. آخرین تفاوت این دو روش مهاجرتی در زمان بررسی پرونده ها در مرحله فدرال است. بنا بر وب سایت اداره مهاجرت فدرال کانادا، میانگین زمان بررسی پرونده های استانی EE حدوداً 6 ماه و برای پرونده های Paper Based که در اینجا همان روش OID است، حدوداً 16 ماه است. باید توجه داشت که این زمان ها حدودی هستند و ممکن کمتر یا بیشتر شوند.

در قسمت سوم این سری مقالات به توضیح درباره ناک یا همان NOC خواهیم پرداخت. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar