آشنایی با برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استان ساسکچوان (قسمت اول: معرفی برنامه)
10 نوامبر 2017 - 20:55
بازدید 421
7

همانند همه برنامه های استانی کانادا، اقدام به مهاجرت از طریق استان ساسکچوان یا Saskatchewan Immigration Nominee Program – SINP یک فرآیند دو مرحله ای است. این بدین معنی است که متقاضی ابتدا پرونده خود را به اداره مهاجرت ساسکچوان ارسال می کند و در صورت تایید اداره مهاجرت، به اصطلاح نامینیشن (Nomination) می گیرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانند همه برنامه های استانی کانادا، اقدام به مهاجرت از طریق استان ساسکچوان یا Saskatchewan Immigration Nominee Program – SINP یک فرآیند دو مرحله ای است. این بدین معنی است که متقاضی ابتدا پرونده خود را به اداره مهاجرت ساسکچوان ارسال می کند و در صورت تایید اداره مهاجرت، به اصطلاح نامینیشن (Nomination) می گیرد و در ادامه برای دریافت ویزای ورود به کانادا و دریافت کارت اقامت دائم یا PR پرونده خود را جهت بررسی به وزارت مهاجرت فدرال کانادا یا IRCC می فرستد؛ و در صورت تایید و داشتن شرایط فدرال، IRCC برای متقاضی و اعضای خانواده اش ویزا صادر می کند.

بنابراین وزارت مهاجرت فدرال کانادا یا همان IRCC  سازمانی است که برای متقاضی ویزا ورود به کانادا صادر می کند.

برای اینکه با برنامه های مهاجرتی این استان بیشتر آشنا شوید، نکات زیر را به دقت بخوانید.

1. برنامه SINP دارای زیرشاخه های متفاوتی است که ما در اینجا به توضیح برنامه مهاجرتی International Skilled Worker می پردازیم که خود دارای سه زیرشاخه است:

زیرشاخه اول کاربرد چندانی ندارد چرا که متقاضیان نیاز به پیشنهاد کار از سوی کارفرما Job Offer دارند. زیرشاخه های اصلی همان OID و EE هستند که این دو برنامه به صورت کلی تا حد زیادی به هم شبیه هستند ولی تفاوت هایی هم باهم دارند که در قسمت بعدی این سری مقالات به توضیح شباهت ها و تفاوت های این برنامه می پردازیم.

به طور کلی، اساس هر دو برنامه داشتن سابقه کار در فهرست مشاغل موردنیاز این استان است و فقط زمانی می توانید در این برنامه ها شرکت کنید که شغل شما در لیست ناک های اعلامی از طرف این استان موجود باشد و حداقل یک سال در ناک انتخابی سابقه کاری داشته باشید.

2. فهرست مشاغل موردنیاز این استان از این لینک در دسترس است.

3. این برنامه مهاجرتی برای پناهندگان نمی باشد.

4. ارسال پرونده برای ساسکچوان بصورت آنلاین بوده و تشکیل پروفایل آنلاین از هم اکنون میسر است.

5. استان ساسکچوان ظرفیت پذیرش این برنامه مهاجرتی در سال 2017 را از طریق EE از ۱۷۰۰ نفر به ۲۶۰۰ نفر و همچنین ظرفیت پذیرش متقاضی از روش In-Demand را از ۳۰۰۰ نفر به ۳۳۰۰ نفر افزایش داد. تاکنون 2600 پرونده EE و 2300پرونده OID  برای سال 2017 پذیرفته شده اند.

6. این برنامه براساس شغل متقاضی یا ناک NOC است و نه مدرک تحصیلی. به عبارتی این برنامه ناک-محور است. مدرک تحصیلی بصورت مستقیم شما را مجاز به شرکت در این برنامه نمی کند، اما به طور غیر مستقیم تاثیرگذار است ( در قسمت بعدی توضیح می دهیم که چگونه مدرک دانشگاهی به طور غیر مستقیم تاثیر گذار است.) آنچه که اهمیت دارد، داشتن سابقه کار در مشاغل ناک یا NOC مورد نیاز استان ساسکچوان است. بار دیگر برای شفاف شدن موضوع، توضیح می دهیم که ناک با مدرک دانشگاهی متفاوت است و شما بر اساس ناک در برنامه مهاجرتی تشکیل پرونده می دهید و نه بر اساس مدرک دانشگاهی!

7. حال این سوال پیش می آید که مدرک دانشگاهی چه تاثیری در این برنامه دارد؟ مدرک دانشگاهی از دو جهت در این برنامه تاثیر گذار است: الف) تأثیر اول اینکه در انتخاب ناک مورد نظر بر اساس سابقه شغلی تان، یکی از معیارهایی که شما را در انتخاب آن ناک دارای صلاحیت می کند، داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط است. برای شفاف تر شدن موضوع مثال زیر را به دقت بخوانید: درصورتی که ناک انتخابی شما مهندسی عمران است، یکی از الزامات این ناک، داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط با زمینه عمران است و مثلا با داشتن مدرک دانشگاهی در تاریخ حتی با داشتن سابقه کار در حوزه عمران، نمی توانید برای کد ناک مهندسی عمران اقدام کنید. ب) تاثیر دوم این است که سطح مدرک تحصیلی مرتبط با ناک، دارای امتیاز است. مثلاً مدرک دکترای تخصصی و عمومی و کارشناسی ارشد دارای امتیاز 23، کارشناسی 20 امتیاز و فوق دیپلم 15 امتیاز است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar