آشنایی با برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استان ساسکچوان (قسمت ششم: تاثیر سوابق کاری، تحصیلات و نمره زبان همسر)
30 نوامبر 2017 - 20:21
بازدید 481
8

در قسمت پنجم سری مقالات آشنایی با برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استان ساسکچوان، توضیح دادیم که برای اقدام در این برنامه باید حداقل امتیاز 60 از 100 را به دست آورید. گفتیم که فاکتورهایی که به شما امتیاز می دهند، به دو بخش تقسیم می شوند:    الف) موفقیت در بازار کار LABOUR MARKET SUCCESS  ب) […]

ارسال توسط :
پ
پ

در قسمت پنجم سری مقالات آشنایی با برنامه مهاجرتی نیروی متخصص استان ساسکچوان، توضیح دادیم که برای اقدام در این برنامه باید حداقل امتیاز 60 از 100 را به دست آورید. گفتیم که فاکتورهایی که به شما امتیاز می دهند، به دو بخش تقسیم می شوند:  

 الف) موفقیت در بازار کار LABOUR MARKET SUCCESS

 ب) انطباق پذیری CONNECTION TO SASKATCHEWAN LABOUR MARKET & ADAPTABILITY

در فاکتور اول متقاضی از معیارهایی مانند میزان تحصیلات، سابقه کار، سن و دانش زبان تا سقف ۷۰ امتیاز و از فاکتور دوم تا سقف۳۰ امتیاز می تواند بدست آورد.

در مقاله قبلی، نحوه امتیاز گرفتن از فاکتور دوم را توضیح دادیم، اکنون به نحوه امتیاز گرفتن از فاکتور اول می پردازیم.

اگر نگاهی به جدول های امتیازبندی بیندازید، به نحوه امتیاز گرفتن از فاکتور اول را نیز متوجه می شوید. در روش OID متقاضی اصلی به تنهایی از فاکتور اول امتیاز کسب می کند، یعنی در این روش، سوابق کاری، تحصیلات و نمره زبان همسر هیچ تاثیری بر روی پرونده مهاجرت وی ندارد. اما در روش EE سوابق کاری، تحصیلات و نمره زبان همسر دارای امتیاز و تاثیرگذار است.

برای اینکه این مطلب را بهتر متوجه شوید، نکات زیر را به دقت بخوانید.

نکات مهم:

  1. برای OID هیچ کدام از فاکتورهای سابقه کاری، تحصیلات و نمره زبان همسر امتیازی در سیستم امتیاز بندی استانی ندارد و در نتیجه تاثیری بر پرونده شما ندارد.
  2. برای EE هم این فاکتورها تأثیری بر سیستم امتیاز بندی استانی (که در آن باید حداقل 60 از 100 امتیاز بگیرید) ندارند اما در سیستم امتیاز بندی فدرال (که باید از آن امتیاز حداقل 67 از 100 را بگیرید) تا بتوانید وارد EE شوید، دارای تأثیرات زیر است:

          الف) درصورتی که همسر دارای نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی حداقل CLB4 در همه مهارت ها باشد، 5 امتیاز در FSW Point دارد. نمره زبان بیشتر از CLB4 امتیازی ندارد.

          ب) درصورتی که تحصیلات همسر کانادایی باشد، 5 امتیاز در FSW Point دارد.

          ج) درصورتی که همسر دارای سابقه کار کانادایی باشد، 5 امتیاز در FSW Point دارد.

خلاصه:

سوال: آیا سوابق کاری، تحصیلات و نمره زبان همسر متقاضی اصلی برنامه نیروی متخصص استان ساسکچوان بر پرونده متقاضی تاثیر گذار است؟

در روش OID خیر، اما در روش EE بله.

همسر هیچ تأثیری در روش OID ندارد و تأثیر آن در روش EE و آن هم فقط برای مجاز بودن برای ورود به EE است و آن هم تا سقف 10 امتیاز است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar