آشنایی با آزمون‌های روان‌شناسی تعیین شخصیت برای استخدام
13 آوریل 2015 - 19:44
بازدید 395
6

یکی از اقدامات مقدماتی که بسیاری از کارجویان در کانادا باید قبل از مصاحبه شغلی انجام دهند شرکت در یک آزمون روان‌شناختی تعیین شخصیت است. معمولا مسئولان منابع انسانی بعد از اینکه در بررسی‌های اولیه رزومه‌ها، کاورلترها و یا مشخصات پروفایل افراد بر روی منابع آنلاین، تعدادی از افراد را مستعد استخدام برای یک موقعیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از اقدامات مقدماتی که بسیاری از کارجویان در کانادا باید قبل از مصاحبه شغلی انجام دهند شرکت در یک آزمون روان‌شناختی تعیین شخصیت است. معمولا مسئولان منابع انسانی بعد از اینکه در بررسی‌های اولیه رزومه‌ها، کاورلترها و یا مشخصات پروفایل افراد بر روی منابع آنلاین، تعدادی از افراد را مستعد استخدام برای یک موقعیت شغلی یافتند با آنها تماس گرفته و بعد از یک مصاحبه تلفنی از آنها می‌خواهند تا آزمون‌های آنلاین مشخصی را انجام دهند. یکی از متداول‌ترین نمونه این آزمون‌ها، آزمون روان‌شناختی تعیین شخصیت است که به صورت کلی با عنوان personality test خوانده می‌شود اما اسامی حرفه‌ای متفاوتی دارد.

بر اساس آخرین بررسی‌ها، هم‌اکنون یک سوم شرکت‌های متوسط به بزرگ کانادایی به عنوان بخشی از پروسه استخدام خود از این نوع آزمون‌ها استفاده می‌کنند و روشی که 2 دهه قبل عمدتا تنها برای مشاغل مدیریتی، دقیق و حساس کاربرد داشت امروزه در برخی شرکت‌های بزرگ حتی برای استخدام سطوح شغلی ابتدایی هم بکار می‌رود و به صورت عنصری غیرقابل تفکیک از پروسه استخدام درآمده است. در این مطلب و مطالب پیوسته بعدی به موضوعات زیر می‌پردازیم:

–          آزمون‌های روانشناختی تعیین شخصیت چه هستند و چه نوع سوالاتی در آنها مطرح می‌شود؟

–          این ازمون‌ها چرا به کار گرفته می‌شوند؟ هدف کارفرمایان از این آزمون‌ها چیست؟

–          نتیجه این آزمون چطور ارزیابی می‌شود و شکست یا موفقیت در این آزمون‌ها چه معنایی دارد؟

–          چطور می‌توان در این آزمون‌ موفق‌تر ظاهر شد و چه نکاتی را پیش از شرکت در این آزمون‌ها باید مورد توجه قرار داد؟

 

آزمون‌ تعیین شخصیت چیست و چه نوع سوالاتی در آن مطرح می‌شود؟

متن کامل این نوشتار در وبسایت www.expressentry.ir منتشر می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar