آخرین وضعیت برنامه های سرمایه گذاری کبک و فدرال
25 اکتبر 2010 - 2:57
بازدید 374
6

  علی مختاری   در پی تحولات اخیر در مقررات سرمایه گذاری تلفنهایی دریافت می کنم که از وضعیت این دو برنامه می پرسند بنا دارم در این مطلب وضعیت این دو برنامه را برای علاقمندان تشریح کنم:   برنامه سرمایه گذاری فدرال:   این برنامه که تنها سالی ۳۰۰۰ ویزا را شامل می شود بر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

علی مختاری

 

در پی تحولات اخیر در مقررات سرمایه گذاری تلفنهایی دریافت می کنم که از وضعیت این دو برنامه می پرسند بنا دارم در این مطلب وضعیت این دو برنامه را برای علاقمندان تشریح کنم:

 

برنامه سرمایه گذاری فدرال:

 

این برنامه که تنها سالی ۳۰۰۰ ویزا را شامل می شود بر اساس مقررات اعلام شده در تاریخ ۲۶ جون سال جاری بر روی متقاضیان بسته شد. پیش از این متقاضیان با ارسال فرمهای ساده شده دو صفحه ای و پرداخت هزینه قانونی در نوبت رسیدگی قرار می گرفتند. در حال حاضر پرونده آن دسته از متقاضیانی که قبل از ۲۶ جون  ارسال شده است با تاخیر قابل ملاحظه ای در دست بررسی است و بر اساس اعلام اخیر اداره مهاجرت فدرال دفتر دمشق در حال رسیدگی به پرونده های رسیده در اکتبر ۲۰۰۷  است. 

 

با قطعی شدن قانون که پیش بینی می شود ظرف یکی دو ماه آینده اتفاق بیافتد از ظرفیت ۳۰۰۰ تایی موجود ۲۰۰۰  مورد به پرونده های قبل از جون ۲۰۱۰   (کسانی که قرار است ۴۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری کنند و یا ۱۲۰ هزار دلار بپردازند) اختصاص می  یابد و ۱۰۰۰ مورد برای متقاضیان در برنامه جدید (کسانی که ۸۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری می کنند و یا ۲۲۰ هزار دلار می پردازند) در نظر گرفته شده است که قرار است پرونده های دسته اخیر به سرعت  رسیدگی شده و نهایتا ظرف یک سال  ویزا بگیرند . معنی این وضعیت این است که :

 

۱- با شروع  قبول پرونده در قانون جدید ظرفیت رسیدگی به متقاضیان قانون قدیم  یک سوم کاهش می یابد و این به معنی  افزایش زمان رسیدگی به همین میزان است  بنابراین این دسته از متقاضیان زمان طولانی تری را در صف انتظار خواهند بود

 

۲- با توجه به محدودیت سقف ۱۰۰۰ مورد در سال برای متقاضیان قانون جدید  تنها ۱۰۰۰ پرونده اولی که به اداره  مهاجرت می رسد شانس این را دارند که یک ساله ویزا بگیرند  و تقاضاهای رسیده پس از آن به طور خودکار در سهمیه سال بعد قرار می گیرند  و یک سال بیشتر انتظار خواهند کشید. از اینرو توصیه  اکید ما به متقاضیان سرمایه گذاری این است که بدون اتلاف وقت پرونده خود را با مجموعه شرکت کنپارس شروع کنند و زیر نظر کارشناسان ما مدارک خود را جمع آوری  و پرونده خود را تکمیل نمایند تا به محض باز شدن برنامه در زمره اولین پرونده های فدرال به اداره مهاجرت تحویل شوند و از مزیت رسیدگی یک ساله برخوردار شوند.

 

 

 

برنامه سرمایه گذاری کبک:

 

همانگونه که  در همین وب سایت به صورت لحظه به لحظه اطلاع رسانی شد  این برنامه علیرغم اینکه انتظار می رفت تا اجرایی شدن قانون جدید یعنی اواخر پاییز برقرار بماند به یکباره  در پی جلسه ۱۲ اکتبر اداره کبک با بانکهای درگیر بسته شد. بر اساس تصمیم  اعلام شده در آن جلسه مقرر شده بود که حداکثر تا ظهر جمعه ۱۵ اکتبر و تا سقف ۵۰۰ پرونده  برای دو اداره مونترآل و هنگ کنگ برنامه باز بماند.  این تصمیم عصر روز ۱۲ اکتبر به اطلاع ما رسید و تعدادی از پرونده های ما که هنوز آماده ارسال نبودند شبانگاهان تا دیر وقت  با حداقل مدارک موجود آماده ارسال شدند  تا صبح روز ۱۳ اکتبر به اداره مهاجرت تحویل شوند .

 

در اولین ساعات صبح از اداره مهاجرت خبر رسید که سقف ۵۰۰ پرونده پر شده است و  روشن شد که متقاضیان چینی از اختلاف زمانی بین هنگ کنگ و مونترآل که بالغ بر ۱۲ ساعت است نهایت استفاده را برده و زمانی که ما در مونترآل شب را سپری می کرده ایم، آنها ظرفیتی را که ناشیانه و بدون فکر بین دو دفتر مشترک شده بود پر کرده اند. با وجود این ما پرونده های آماده را ا به توصیه غیر رسمی مدیر بخش سرمایه گذاری بانک اسکوشیا ارسال کردیم.

 

اداره مهاجرت به طور غیر رسمی اعلام کرده است که  در نظر دارد همه پرونده های رسیده پس از پرشدن ظرفیت را بازگرداند  که این موجب شده است با موجی از اعتراضات  نهادهای حقوقی، وکلا و مشاوران مهاجرت مواجه شود . بنده نیز نامه ای را خطاب به خانم وزیر مهاجرت نوشته ام که به زودی در همین وب سایت منتشر خواهد شد  و تقاضا کرده ام که با توجه به ناعادلانه بودن اعلام ظرفیت مشترک برای مونترآل و هنگ کنگ ، آن اداره حداقل پرونده های فایل شده در روز ۱۳ اکتبر در مونترآل را بپذبرد. در هر صورت باید منتظر بود و دید که دولت کبک در این خصوص چگونه عمل میکند  و آیا پرونده های روز ۱۳ اکتبر ما باز می گردند و یا در پروسه رسیدگی قرار می گیرند.

 

در هر صورت برنامه جدید سرمایه گذاری کبک  بدون داشتن محدودیت تعداد پذیرش سالانه  به زودی آغاز به کار خواهد کرد و این استان نیز قول رسیدگی سریع به پرونده ها را داده است. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar