۱۰ شهر برتر کانادا برای کاریابی در سال ۲۰۲۲
23 اکتبر 2022 - 6:02
بازدید 360
7
سنت کاترینز، ساسکاتون و گوئلف بهترین عملکرد بازار کار را در سه ماهه دوم امسال دارند
ارسال توسط :
پ
پ

سنت کاترینز، ساسکاتون و گوئلف بهترین عملکرد بازار کار را در سه ماهه دوم امسال دارند

اشتغال و دستمزدها در سراسر کانادا افزایش یافته است، تقریباً هر استانی با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کند و این موضوع فرصت مناسبی را برای اتباع خارجی جهت به دست آوردن شغل و اقامت دائم تحت برنامه‌های مهاجرت اقتصادی ایجاد می‌کند. 

رابرت کاوچیچ، اقتصاددان ارشد «BMO»، در گزارشی خاطرنشان می‌کند که وضعیت اشتغال کانادا در سه ماهه دوم سال جاری، از مارس تا جون افزایش یافته و بازار کار کانادا همچنان در تنگنا است. 

در این سه ماه، با وجود رکود در ماه جون، اشتغال ۱۱ هزار و ۹۰۰ شغل افزایش یافت و نرخ بیکاری به ۴٫۹ درصد کاهش یافت.

کاوچیچ دراین گزارش خاطرنشان می‌کند: «از لحاظ منطقه‌ای، فشار بازار کار از کران تا کران مشهود است و همه استان‌ها با کمبود نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری مواجه هستند.»

همه استان‌ها در سه ماهه دوم شاهد رشد شغلی بودند، به استثنای کبک که در آن اشتغال ۴۸ هزار  نفر کاهش یافت. اشتغال در آن استان تا ماه جون همچنان نسبت به سال گذشته ۱٫۶ درصد افزایش یافته بود. 

برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۵ نرخ بیکاری آلبرتا اکنون با میانگین ملی مطابقت دارد و  ساسکاچوان و منیتوبا بیکاری در محدوده سه درصدی دارند. نرخ بیکاری جزیره پرنس ادوارد نیز به شدت کاهش یافته است.

به گزارش کاوچیچ، برای جذب نیروی کار اندک موجود در این بازار کار فشرده، کارفرمایان مجبور به افزایش دستمزدها هستند و بنابراین دستمزدها در ۹ استان از ۱۰ استان افزایش می‌یابد. 

در سطح شهری سنت کاترینز، ساسکاتون و گوئلف بهترین عملکرد را در بازار کار طی سه ماهه دوم داشتند. 

۱۰ شهر برتر کانادا از نظر عملکرد بازار کار در سه ماهه دوم سال جاری عبارتند از:

  1. سنت کاترینز؛
  2. ساسکاتون؛
  3. گوئلف؛
  4. هالیفاکس؛
  5. اوشاوا؛
  6. کلگری؛
  7. اتاوا
  8. ادمونتون؛
  9. کلونا؛ و
  10. سنت جان

۱۰ شهر کانادا از نظر بدترین عملکرد بازار کار در سه ماهه دوم سال جاری عبارتند از: 

  1. سنت جان؛
  2. پیتربورو؛
  3. تروا ریویر؛
  4. شربروک؛
  5. ثاندربی؛
  6. رجینا؛
  7. مونترال،
  8. ابوتسفورد؛
  9. کیچنر؛
  10. ویکتوریا. 

کارفرمایانی که امیدوارند شهروند خارجی استخدام کنند از طریق برنامه نیروی کار خارجی موقت (Temporary Foreign Workers-TFWP) و ویزای کار تجاری کانادا (IMP) می‌توانند از این استعدادها و نیروی کار بین‌المللی استفاده کنند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۳ مرحله برای دریافت پیشنهاد شغلی از کانادا

۸ مزیت کارمندان در کانادا

نیروی کار خارجی موقت و ویزای کار تجاری کانادا

نیروی کار خارجی موقت و ویزای کار تجاری کانادا به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا اتباع خارجی را برای کار در کانادا استخدام کنند

در شرایط عادی، جریان استعدادهای جهانی (GTS) که بخشی از نیروی کار خارجی موقت (TFWP) است، می‌تواند به اعطای مجوزهای کار کانادا و پردازش درخواست‌های ویزا در عرض دو هفته منجر شود. 

برای پر کردن موقعیت‌های شغلی موجود، کارفرمایان همچنین می‌توانند اتباع خارجی را از طریق سیستم اکسپرس انتری جذب کنند، سیستمی که درخواست‌های مهاجرت را به صورت آنلاین دریافت می‌کند. 

متقاضیانی که معیارهای واجد شرایط بودن را دارند، یک پروفایل آنلاین موسوم به ابراز علاقه‌مندی (EOI) ، تحت یکی از سه برنامه مهاجرتی فدرال یا یک برنامه مهاجرت استانی به سیستم اکسپرس انتری ارسال می‌کنند. 

سپس پروفایل‌های متقاضیان بر اساس یک سیستم امتیازی به نام سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) رتبه‌بندی می شود. متقاضیانی که بالاترین رتبه را دارند دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. پس از دریافت دعوتنامه درخواست متقاضیان ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست‌های کامل خود را به اداره مهاجرت ارسال کنند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

بهترین نکات برای مذاکره حقوق و دستمزد در کانادا

۱۰ شغل برتر کانادا در سال ۲۰۲۲

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar