۱۰ شغل موردنیاز مبرم در بریتیش کلمبیا
08 آگوست 2021 - 19:47
بازدید 891
11

این مشاغل به دلیل همه گیری کرونا در بریتیش کلمبیا رونق یافته و به نیروی کار نیاز دارند طی دوران کرونا، با وجود کاهش مشاغل در بخش‌هایی مانند گردشگری و مهمان داری، برخی از مشاغل با افزایش تقاضا روبرو شده اند. دولت فدرال کانادا اخیراً در مورد تأثیر کووید19 بر نیروی کار در هر استان، […]

ارسال توسط :
پ
پ

این مشاغل به دلیل همه گیری کرونا در بریتیش کلمبیا رونق یافته و به نیروی کار نیاز دارند

طی دوران کرونا، با وجود کاهش مشاغل در بخش‌هایی مانند گردشگری و مهمان داری، برخی از مشاغل با افزایش تقاضا روبرو شده اند. دولت فدرال کانادا اخیراً در مورد تأثیر کووید19 بر نیروی کار در هر استان، تحقیقاتی انجام داده است. در بریتیش کلمبیا، 12 شغل موردنیاز مبرم وجود دارد، که همراه با «کد شغلی» (NOC) در ادامه ذکر شده است.

 

1. مدیران پرداخت حقوق (کدشغلی 1432)

این متخصصان اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان را جمع آوری و پردازش می‌کنند. آنها همچنین حقوق کارکنان یک شرکت را تعیین کرده، و بر سوابق پرداختی نظارت می‌کنند. طی موج اول کرونا، اشتغال در این مشاغل، 16 درصد کاهش یافت. با این حال، با افزایش تقاضای کارفرمایان پس از کاهش محدودیت‌های سفر، سطح اشتغال این مدیران در حال رشد بوده است.

2. تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی (کد شغلی 2171)

این متخصصان بر عملکرد سیستم‌ها نظارت داشته و مشاره مربوط به آن را ارائه می‌دهند. از آنجا که امکان دورکاری برای این افراد وجود دارد، سطح اشتغال آنها حتی در دوران کرونا نیز رشد داشته است. در بریتیش کلمبیا، نیاز مبرمی به تحلیلگران «IT» و سیستم‌های اطلاعاتی وجود دارد.

3. برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی (کد شغلی 2174)

این افراد برای نرم افزارها و سیستم‌های ارتباطی برنامه نویسی کرده، و زیرساخت‌های موجود در زمینه بازی‌های کامپیوتری، فیلم سازی، رسانه‌های تعاملی، و غیره را توسعه می‌بخشند. اشتغال این متخصصان پس از شروع همه گیری، افزایش چشمگیری داشت. هم اکنون نیز تقاضا برای این مشاغل بالاست، زیرا امکان دورکاری برای کارمندان مربوط وجود دارد.

4. دستیاران معلمان دبستان و راهنمایی (کد شغلی 4413)

این دستیاران به دانش آموزان کمک کرده، و در تدریس به معلمان یاری می‌رسانند. آنها عموماً بر آموزش و مدیریت رفتار متمرکز هستند. اشتغال این افراد در ماه آوریل 2020، در مقایسه با آوریل 2019، 44 درصد افزایش یافته است. پس از بازگشت سیستم آموزشی بریتیش کلمبیا به کلاس‌های حضوری، بودجه موردنیاز برای ارائه تسهیلات بهداشتی برای کارکنان مدارس، از جمله دستیاران معلمان، افزایش یافت.

5. متخصصان فروش فنی (کد شغلی 6221)

این افراد مسئولیت فروش کالاها و ارائه خدمات فنی به دولت‌ها و همچنین مؤسسات تجاری و صنعتی را به عهده دارند. برخی نیز در تجارت عمده فروشی کار می‌کنند. پس از شروع همه گیری در ماه مارس 2020، اشتغال متخصصان فروش فنی به میزان قابل توجهی کاهش یافت؛ اما تا ماه مه، اشتغال آنها بهبود یافته و همچنان در حال افزایش است.

6. آشپزها (کد شغلی 6322)

این کارکنان در رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، و مؤسسات آموزشی فعالیت می‌کنند. با افزایش سفارش آنلاین و تحویل غذا درب منزل، نیاز به استخدام آشپزها افزایش یافته است. بدین ترتیب، تقاضا برای این افراد در آشپزخانه‌هایی که مستقل از رستوران فعالیت دارند نیز رو به رشد بوده است.

7. سرایداران و مسئولین ساختمان (کد شغلی 6733)

نظافت و نگهداری از ساختمان‌های مسکونی، تجاری، و مؤسسات آموزشی بر عهده این افراد است. مسئولین ساختمان همچنین مسئول نظارت بر عملکرد تأسیسات این مکان‌ها هستند. به دلیل افزایش نیاز به نظافت و ضدعفونی شدید برای مهار شیوع کووید19، نیاز مبرمی به این کارکنان وجود دارد.

8. حمل کنندگان مواد و مصالح (کد شغلی 7452)

این افراد مسئولیت بارگیری، حمل، و تخلیه مواد و مصالح را به عهده دارند. در برخی موارد، حمل اقلام ضروری مانند مواد غذایی و محصولات بهداشتی نیز در حوزه فعالیت این کارکنان است. بدین ترتیب، تقاضای زیادی برای آنها طی دوران کرونا وجود دارد.

9. رانندگان کامیون حمل و نقل (کد شغلی 7511)

این رانندگان از کامیون‌های سنگین استفاده کرده، و کالاها را در مسافت‌های کوتاه (بین استانی یا بین المللی) حمل می‌کنند. «انجمن رانندگان کامیون بریتیش کلمبیا» در طول دوران کرونا، زیرساخت‌ها و تسهیلات خاصی را در ایستگاه‌های بازرسی و مناطق استراحت بین راه ایجاد کرده است.

10. معدن‌چیان تولید و توسعه زیرزمینی (کد شغلی 8231)

این متخصصان، استخراج زغال سنگ از معادن زیرزمینی، حفاری، انفجار، و کار با ماشین آلات معدنی را انجام می‌دهند. آنها همچنین در ساخت تونل‌ها و گذرگاه‌ها نقش بسزایی دارند. پس از شروع همه گیری، اشتغال این افراد به میزان قابل توجهی کاهش یافت. با این وجود، در حال حاضر، فرصت‌های شغلی جدید و تقاضای بیشتری در این زمینه وجود دارد.

 

مهاجرت به بریتیش کلمبیا برای مشاغل مذکور

متقاضیان دارای سابقه کار در یکی از مشاغل شماره 2، 3، 5، 6، و 7، قادرند از سابقه کار تخصصی خود برای ارسال درخواست از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری، اقدام کنند:

  • «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)
  • «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)
  • «برنامه تجربه کانادایی» (CEC)

 

به علاوه، «برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا» (BC PNP) و «اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا» (EEBC) نیز برای متقاضیان تمامی مشاغل مذکور در دسترس است.

«EEBC» برای نیروی کار متخصص، نیروی کار مراقبت‌های بهداشتی، و دانشجویان بین المللی است که دارای پروفایل اکسپرس انتری بوده و قصد ارسال درخواست برای نامزدی استانی و اقامت دائم را دارند.

«BC PNP Tech» نیز یک «برنامه انتخاب استانی» (PNP) پرسرعت برای نیروی کار فنی و دانشجویان بین المللی موردنیاز مبرم است.

متقاضیان باید تحت یکی از زیرشاخه‌های مهاجرتی موجود در بریتیش کلمبیا ثبت نام کرده، و دارای پیشنهاد شغلی معتبر حداقل 12 ماهه در یکی از 29 شغل واجد شرایط باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar