گزارشی از عملکرد اکسپرس انتری در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱
03 جولای 2021 - 15:47
بازدید 449
7

آمار اکسپرس انتری در یک چهارم دوم سال 2021، رکورد دیگری را برای سیستم مهاجرت کانادا به دنبال داشته است سه ماه دوم سال 2021 رکورد درخشان دیگری را در تاریخ اکسپرس انتری ثبت کرد؛ کانادا در این بازه زمانی، از 44.591 متقاضی مهاجرت دعوت به عمل آورد تا برای اقامت دائم اقدام کنند.   […]

ارسال توسط :
پ
پ

آمار اکسپرس انتری در یک چهارم دوم سال 2021، رکورد دیگری را برای سیستم مهاجرت کانادا به دنبال داشته است

سه ماه دوم سال 2021 رکورد درخشان دیگری را در تاریخ اکسپرس انتری ثبت کرد؛ کانادا در این بازه زمانی، از 44.591 متقاضی مهاجرت دعوت به عمل آورد تا برای اقامت دائم اقدام کنند.  

در سه ماه آغازین سال جاری، 44.124 متقاضی مهاجرت از طریق اکسپرس انتری دعوت شدند.

از روز 30 ژوئن 2020، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) در مجموع، 88.715 «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) اقامت دائم صادر کرده است، که رکورد قبلی مربوط به سال 2017 را شکست.

 

درباره اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستمی آنلاین برای استقبال از مهاجران گروه اقتصادی، و محبوب‌ترین مسیر مهاجرت کانادا است. در سال 2021، کانادا قصد دارد 108.500 متقاضی مهاجرت را از طریق اکسپرس انتری دعوت کند.

 

اکسپرس انتری 3 برنامه مهاجرتی فدرال را مدیریت می‌کند:

  • «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)
  • «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)
  • «برنامه تجربه کانادایی» (CEC)

 

متقاضیان این برنامه‌ها پروفایلی در استخر اکسپرس انتری ایجاد کرده، و بر اساس «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS)، مورد امتیازدهی قرار می‌گیرند. سپس «IRCC» از افراد دارای بالاترین امتیاز دعوت به عمل خواهد آورد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. تصمیم گیری نهایی برای پذیرش مهاجران به عهده دولت فدرال است.

 

سه ماه دوم سال: انتخاب‌های بزرگ‌تر، امتیازات کمتر

از ابتدای سال 2021، کانادا تنها انتخاب‌های «برنامه‌ای» را برگزار کرده است؛ بدان معنا که از متقاضیان «برنامه انتخاب استانی» (PNP) و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) در انتخاب‌های جداگانه دعوت به عمل آمده است.

در سه ماه اول سال 2021، «IRCC» 10 انتخاب، و در سه ماه دوم، 14 انتخاب برگزار کرد. در ماه‌های آوریل، مه، و ژوئن نسبت به سه ماه اول، تعداد دعوتنامه‌های بیشتری صادر شده، و امتیازات موردنیاز کمتری بودند.

در برخی از انتخاب‌های «CEC»، 6000 «ITA» صادر شد. در اواخر ماه ژوئن  یک انتخاب مختص «PNP» برای اولین بار از مرز 1000 دعوتنامه گذشت.

 

اکسپرس انتری در 6 ماه آینده

در نیمه اول سال جاری، متقاضیان «FSWP» و «FSTP» در نظر گرفته نشده اند. حدود 95 درصد این متقاضیان خارج از کانادا حضور دارند. دولت فدرال متقاضیان داخل کشور را در اولویت قرار داده است. پیش از دوران کرونا، تقریباً نیمی از «ITA»ها به متقاضیان «FSWP» تعلق می‌گرفت.

با این حال، محدودیت‌های سفر کانادا رو به کاهش است. از روز 21 ژوئن، دارندگان «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) قادر به سفر به کانادا هستند. افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند نیز از روز 5 جولای، مشمول قرنطینه اجباری و تست کرونا در روز هشتم نخواهند بود.

به علاوه، بیش از 75 درصد جمعیت بالای 12 سال در کانادا دوز اول واکسن را دریافت کرده، و  بیش از 22 درصد کانادایی‌ها کاملاً واکسینه شده اند. دولت در تلاش است تا پایان ماه جولای، 75 درصد از جمعیت واجد شرایط را به طور کامل واکسینه کند.

بدین ترتیب، انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2021، کانادا به برگزاری انتخاب‌های «تمام‌برنامه‌ای» باز گردد.   

در دوران کرونا، دولت فدرال کانادا کماکان بر اهمیت مهاجران برای کمک به بهبود اقتصادی کشور، تأکید کرده است. بر اساس گزارش «IRCC»، اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان اکسپرس انتری در اولین سال ورود به کانادا، مشغول به کار شده و در بازار کار کانادا ادغام خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar