کبک بزرگ‌ترین انتخاب مهاجرت خود را در یک سال گذشته برگزار کرد
02 اکتبر 2020 - 10:43
بازدید 495
7

صدود 365 دعوت نامه برای متقاضیانی که برای مهاجرت به استان فرانسوی زبان کبک، پروفایل ابزار علاقه مندی فرستاده بودند. کبک در تاریخ 24 سپتامبر، بزرگترین انتخاب خود را برگزار کرد. طی این انتخاب، تعداد 365 دعوت نامه برای متقاضیان اقامت دائم فرستاده شد. این دعوت نامه ها برای متقاضیانی ارسال شد که از طریق […]

ارسال توسط :
پ
پ

صدود 365 دعوت نامه برای متقاضیانی که برای مهاجرت به استان فرانسوی زبان کبک، پروفایل ابزار علاقه مندی فرستاده بودند.

کبک در تاریخ 24 سپتامبر، بزرگترین انتخاب خود را برگزار کرد. طی این انتخاب، تعداد 365 دعوت نامه برای متقاضیان اقامت دائم فرستاده شد.

این دعوت نامه ها برای متقاضیانی ارسال شد که از طریق پرتال آریما (Arrima) پروفایل ابزار علاقه مندی خود را فرستاده بودند. پرتال آریما وظیفه ی مدیریت تقاضاهای ارسال شده به برنامه ثابت نیروی کار متخصص استان کبک را بر عهده دارد.

متقاضیان دعوت شده توسط وزارت مهاجرت، توسعه فرهنگ فرانسوی و یکپارچه سازی (MIFI) کبک، برای دریافت دعوت نامه باید پیشنهاد کار تأییده شده ای از سوی کارفرمای این استان دریافت کرده بودند.

در میان دعوت شدگان، کسانی بودند که به عنوان دیپلمات، افسر کنسولی، نماینده سازمان ملل متحد و یا هر گونه سازمان وابسته به دولت های مختلف که در کبک فعالیت می کنند، در این استان اقامت داشتند. همچنین کارمندان این ادارات رسمی می توانستند در این انتخاب شرکت کنند، چرا که این مشاغل مشمول ماده 26 آیین نامه مهاجرت کبک می شوند.

MIFI همچنین متقاضیان پرتال آریما را که معیارهای دریافت دعوت نامه را نداشتند، ولی از نظر این وزارت می توانند در آبادانی کبک سهیم باشند، به این انتخاب دعوت کرد. این اولین بار است که MIFI متقاضیانی را از این دسته دعوت کرده است.

استان کبک مشخص نکرد که چه تعداد از دعوت نامه های ارسالی به متقاضیان این دسته اختصاص یافته است.

 

فرآیند مهاجرت استان کبک

استان کبک بیش از سایر استان ها بر سیستم مهاجرت خود تسلط دارد.

دولت کبک مسئول انتخاب مهاجران دسته اقتصادی، مانند نیروی کار متخصص و کارآفرینان ماهر است. MIFI، وزارت امور مهاجرت کبک، مدیریت فرآیند مهاجرت استان را بر عهده دارد.

گواهی نامه انتخاب کبک (CSQ) سندی است که MIFI آن را صادر می کند و با داشتن آن، متقاضی می تواند به این استان مهاجرت کند. متقاضیان مهاجرت پس از دریافت CSQ می توانند برای دریافت وضعیت اقامت دائم به دولت فدرال کانادا مراجعه کنند.

CSQ در دسترس متقاضیانی است که می خواهند از طریق برنامه ثابت نیروی کار متخصص، برنامه تجربه کبک، برنامه کار آفرین کبک، یا برنامه خود اشتغالی کبک برای مهاجرت به این استان اقدام کنند. متقاضیان برنامه سرمایه گذار کبک هم مجاز به دریافت CSQ هستند، اما اجرای این برنامه تا تاریخ 21 آوریل سال 2021 به تعویق افتاده است.

 

نحوه کار پرتال آریما

متقاضیانی که قصد دارند از طریق برنامه ثابت نیروی کار متخصص برای مهاجرت به کبک اقدام کنند، ابتدا باید پروفایل ابزار علاقه مندی خود را از پرتال آنلاین آریما به MIFI ارسال کنند.

ایجاد پروفایل ابزار علاقه مندی در آریما رایگان است و افراد با سن 18 سال به بالا به آن دسترسی دارند. این پرتال در تمام طول سال باز است و افراد می توانند پروفایل خود را در هر زمانی بسازند.

ابتدا باید در پرتال آریما حساب کاربری ساخته، و پروفایل خود را در ظرف 90 روز تکمیل کنید. پس از ایجاد پروفایل ابراز علاقه مندی، این پروفایل به مدت یک سال معتبر خواهد بود. در این مدت، متقاضیان هر وقت که بخواهند، می توانند پروفایل خود را بروزرسانی کنند.

اگر متقاضیان برای دریافت CSQ دعوت شوند، آنها باید بر اساس این جدول، امتیازات خاصی را به دست بیاورند.

پس از صدور دعوت نامه ها، متقاضیان 90 روز فرصت دارند تا برای دریافت CSQ درخواست کنند. سیستم مدیریت تقاضا «مون پراجکت کبک» (Mon Project Quebec)، این درخواست ها را پردازش می کند. MIFI پس از ارزیابی این درخواست ها، فهرستی کامل را از مدارک مورد نیاز منتشر می کند.

فرآیند بررسی درخواست ها زمانی آغاز می شود که MIFI تمام مدارک درخواست شده را دریافت کرده باشد. این وزارت ممکن است برخی از متقاضیان را برای تأیید اطلاعات ارائه شده در تقاضاهای خود دعوت کرده، و با آنها مصاحبه کند.

 

منبع خبر: CIC News, October 1st, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar