چند نکته مهم در خصوص کارت اقامت دائم و تمدید آن
25 آوریل 2017 - 0:00
بازدید 291
7

کارت اقامت دائم کانادا (Permanent Resident Card) یا همان کارت PR یک مدرک معتبر کانادایی است که وضعیت هر فرد را به عنوان مقیم کانادا اثبات می کند و برای افرادی صادر می شود که اقامت دایم دارند ولی هنوز شهروند کانادا نشده و پاسپورت کانادایی ندارند. مدت زمان اعتبار کارت معمولا  ۵ سال است […]

ارسال توسط :
پ
پ

کارت اقامت دائم کانادا (Permanent Resident Card) یا همان کارت PR یک مدرک معتبر کانادایی است که وضعیت هر فرد را به عنوان مقیم کانادا اثبات می کند و برای افرادی صادر می شود که اقامت دایم دارند ولی هنوز شهروند کانادا نشده و پاسپورت کانادایی ندارند. مدت زمان اعتبار کارت معمولا  ۵ سال است که در صورت خروج از کانادا، برای ورود مجدد به این کارت نیاز خواهید داشت. توجه کنید که اقامت شما دایم است و کارت پی آر دلیل اقامت شما نیست بنابراین ای بسا که کارت شما معتبر نباشد ولی وضعیت اقامت دایم شما برقرار باشد.

• اگر در زمان ورود به کانادا آدرس محل اقامت خود را در فرم ها اعلام کنید، معمولا در کمتر از ۹۰ روز کارت پی آر خود را از طریق پست دریافت می کنید.

• اگر در هنگام ورود به کانادا، آدرس خود را به اداره مهاجرت اعلام نکنید، بایستی در کمتر از ۱۸۰ روز آدرس خود را به اطلاع اداره مهاجرت کانادا برسانید، برای تغییر آدرس خود به صورت آنلاین اینجا را کلیک کنید. 

• اگر پس از اولین ورود و پیش از دریافت کارت PR خاک کانادا را ترک کنید، برای ورود مجدد به کانادا باید درخواست برگ سفر برای ورود مقیم دائم (Permanent Resident Travel Document or PRTD) نمایید.

• کارت PR دارای اعتباری ۵ ساله بوده و تنها کسانی که مجموعا به مدت ۷۳۰ روز در این ۵ سال در خاک کانادا اقامت داشته باشند، می توانند برای تمدید کارت خود اقدام کنند. اگر ۷۳۰ روز در ۵ سال گذشته در کانادا نباشید و درخواست تمدید دهید در حقیقت اعلام کرده اید که الزام اقامتی خود را رعایت نکرده اید و این می تواند منجر به از دست دادن اقامت دایم شود. 

• در هنگام دریافت کارت پرواز در فرودگاه، به یاد داشته باشید که باید کارت پی آر معتبر یا برگ سفربرای ورود مقیم دائم ارائه دهید. اگر یکی از دو کارت PR یا گواهی PRTD را نداشته باشید، کارت پرواز برای شما صادر نخواهد شد.

• مسئولیت چک کردن تاریخ انقضای کارت پی آر بر عهده خود فرد می باشد. تاریخ انقضا بر روی کارت نوشته شده است. اگر کارت پی آر شما منقضی شده است و یا ظرف مدت شش ماه آینده منقضی می شود، برای تمدید اینجا را کلیک کنید.

o اگر شما در کانادا هستید و در حال حاضر کارت پی آر ندارید یا کارت پی آر شما منقضی شده است، اینجا را کلیک کنید. البته قبل از هر اقدامی ویدیوی ما را در همین سایت اینجا ببینید.

o اگر خارج از کانادا هستید و کارت پی آر ندارید یا کارت شما منقضی شده است باید برای دریافت برگ سفر اقدام کنید، اینجا را کلیک کنید. البته قبل از هر اقدام ویدیوی مربوطه را اینجا در سایت ما ببینید.

 

• بهتر است قبل از سفر، وضعیت اعتبار کارت پی آر خود را بررسی کنید.

• اگر فکر می کنید که شرایط لازم برای کارت اقامت دائم را دیگر ندارید، وضعیت اقامت دائم شما باید قبل از اینکه برای ویزای ویزیتوری یا گواهی اجازه سفر الکترونیکی (Electronic Travel Authorization or eTA) اقدام کنید، برطرف شود. برای مثال، اگر می خواهید از وضعیت اقامت دائم انصراف دهید، می توانید درخواست خود را برای دریافت eTA یا ویزا ارسال کنید. برای مشاهده شرایط لازم برای اقامت در کانادا و گزینه هایی که شما به عنوان مقیم دائم کانادا خواهید داشت، اینجا را کلیک کنید.

• برای مشاهده فرمت عکس مناسب برای کارت پی آر این نشانی را دنبال کنید.

• اگر اداره مهاجرت کانادا مشخصات کارت پی آر شما را به اشتباه چاپ کرده است، می توانید با پرکردن فرم های لازم نسبت به تصحیح آن اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که تعداد کاراکتر مجاز برای کارت هایی که قبل از تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵ چاپ شده اند، نام:حداکثر۱۵کاراکتر و نام خانوادگی:حداکثر۲۰ کاراکتر می باشد و برای کارت هایی که بعد از تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵ چاپ شده اند، نام: حداکثر ۲۸ کاراکتر و نام خانوادگی: حداکثر ۲۸ کاراکتر در نظر گرفته شده است؛ بنابراین اگر اسم شما بیش از این مقدار باشد، روی کارت به صورت خلاصه چاپ خواهد شد.

ویدئوی شماره پنج در خصوص دریافت و تمدید کارت اقامت دائم را مشاهده کنید.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar