چند خبر کوتاه: کاهش تعداد پذیرش مهاجران به استان کبک/افزایش تولد نوزادان زنان غیر مقیم کانادا/…
05 دسامبر 2018 - 20:06
بازدید 312
5

تعداد پذیرش مهاجران به استان کبک در سال 2019 تا 24% کاهش خواهد یافت فرانسوا لگو، نخست وزیر جدید استان کبک، صبح دیروز 4 دسامبر 2018 اعلام کرد که دولت جدید کبک قصد دارد تعداد پذیرش مهاجران به این استان را تا 24% کاهش دهد. تعداد مهاجران تازه وارد در سال 2018، 53 هزار  نفر […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعداد پذیرش مهاجران به استان کبک در سال 2019 تا 24% کاهش خواهد یافت

فرانسوا لگو، نخست وزیر جدید استان کبک، صبح دیروز 4 دسامبر 2018 اعلام کرد که دولت جدید کبک قصد دارد تعداد پذیرش مهاجران به این استان را تا 24% کاهش دهد.

تعداد مهاجران تازه وارد در سال 2018، 53 هزار  نفر بوده است و این در حالی ست که در سال 2019، تعداد مهاجران در استان کبک به 38 هزار نفر خواهد رسید.

سیمون ژولین باروت، وزیر مهاجرت کبک طرح پیشنهادی تعداد مهاجرانی که این دولت در نظر دارد برای سال 2019 بپذیرد به مجلس نمایندگان کبک ارائه کرد.

منبع خبر 

 

افزایش تولد نوزادان زنان غیر مقیم کانادا

بر اساس تحقیقات جدید اداره آمار کانادا، تعداد تولد نوزادانی که مادرشان ساکن کانادا نیستند، به صورت چشمگیری رو به افزایش است، به طوری که این تعداد حتی از آمارهای رسمی اداره آمار بیشتر است.

به گفته شان کیلپاتریک، یکی از مسوولین کانادا پرس، دولت فدرال کانادا قصد دارد به بررسی و برآورد آمار دقیقی از زنانی بپردازد که برای تولد فرزندان شان به کانادا سفر می کنند.

تحقیقات موسسه سلامت کانادا نشان می دهد که در سال 2016 تعداد تولد نوزادان زنان غیر مقیم 3200 مورد بوده و این در حالی است که اداره آمار کانادا تعداد نوزادان متولد شده در سال 2016 را  313 مورد اعلام کرده است.

به علاوه، نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که این روند تعداد تولد نوزادان زنان غیر مقیم کانادا رو به افزایش است.

بیمارستان ریچموند ونکوور اعلام کرد که 22% متولدین این بیمارستان در سال 2017  از مادران غیر مقیم کانادا بوده است و  6.2 میلیون دلار از تولد این نوزادان دریافت کرده که البته هنوز 1.1 میلیون دلار آن را طلبکار است. 

منبع خبر

 

افزایش 6 برابری تقاضای مهاجرت آمریکایی ها به کانادا

روزنامه گاردین هفته گذشته نوشت:  حدود دو هزار و 550 شهروند آمریکایی در سال 2017 از کانادا درخواست پناهندگی کرده اند که این تعداد به نسبت سال قبل 6 برابر افزایش داشته است و از سال 1994 تاکنون، بالاترین آماری است که وزارت شهروندی و مهاجرت کانادا اعلام کرده است. پس از شهروندان آمریکایی، مهاجران هائیتی و نیجریه دومین و سومین گروه از پناهجویانی هستند که به دولت کانادا خواستار پناهندگی دادند.

منبع خبر

 

اضافه شدن گزینه های جدید در قسمت جنسیت گواهینامه استان پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد اولین استانی است که در قسمت جنسیت در گواهینامه ها علاوه بر گزینه های مونث و مذکر، 2 گزینه جدید اضافه کرده است که یکی Blank (عدم تمایل به اظهار) و دیگری X ( نه مذکر و نه مونث) می باشد.

پیش از این نیز، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در آگوست 2017 در قسمت مشخص کننده جنسیت گذرنامه کانادایی، علاوه بر گزینه های حرف M برای کلمه Male  و حرف F برای کلمه Female ، گزینه X نیز اضافه کرده بود، بدین معنی که همه متقاضیان دریافت شهروندی کانادا از تاریخ 31 آگوست 2017، می توانند به دلخواه خود قسمت مشخص کننده جنسیت را تکمیل کنند.

به گفته وزیر مهاجرت کانادا، اضافه شدن گزینه سوم به بخش جنسیت گذرنامه کانادایی، باعث می شود که گام موثر دیگری در راستای اصل برابری که از ارزش های دولت کاناداست، برداشته شود.

منبع خبر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar