وضعیت اقتصادی کانادا و احتمال تغییر سیاستهای مهاجر پذیری کانادا در سال جاری
11 مارس 2009 - 2:18
بازدید 362
7

نگارش: علی مختاری وزیر مهاجرت طی مصاحبه ای در شهر اتاوا ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی کانادا و رشد نرخ بیکاری حاصل از آن، این احتمال را مطرح کرده است که ممکن است در سیاستهای مهاجرتی کانادا تغییراتی ایجاد شود. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تغییری لازم است یا خیر قرار است در جلسه […]

ارسال توسط :
پ
پ

نگارش: علی مختاری

وزیر مهاجرت طی مصاحبه ای در شهر اتاوا ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی کانادا و رشد نرخ بیکاری حاصل از آن، این احتمال را مطرح کرده است که ممکن است در سیاستهای مهاجرتی کانادا تغییراتی ایجاد شود. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تغییری لازم است یا خیر قرار است در جلسه ای با حضور مسئولین ادارات مهاجرت فدرال و نیز  استانها اواخر ماه مارس ۲۰۰۹ انجام شود.

 از آنجا که بر اساس قانون موسوم به سی-۵۰ تصمیم گیری در مورد نوع تخصصها و مشاغل مورد نیازبه وزیر واگذار شده است پیش بینی می شود اگر لزوم این تغییرات در جلسه مشورتی به تصویب رسد آقای وزیر طی آیین نامه جدیدی این تخصصها را محدودتر ساخته و تنها در مشاغلی که نیاز بسیار بالایی به آنها وجود دارد اقدام به پذیرش مهاجر نمایند. این به معنی آن است که متقاضیانی که در حال حاضر واجد شرایط اقدام هستند بایستی هر چه زودتر پرونده خود را باز کنند تا با این تغییرات امکان اقدام خود را از دست ندهند.

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که با توجه به نگاه مثبت دولت به آینده و خوش بینی به وجود آمده در مورد اقتصاد کانادا که در اظهارات اخیر نخست وزیر منعکس شده است، تغییر جدی در سیاستهای مهاجرتی کانادا به وجود نیاید. دولت بر آن است که اقتصاد کانادا روند رشد خود را از سال اینده آغاز خواهد کرد و آن زمان طبیعتا نیروی کار بیشتری مورد نیاز خواهد بود. با توجه به این نکته که ورود متقاضیان بین ۱ تا ۲ سال به طول خواهد انجامید محدود کردن پذیرش مهاجرین چندان منطقی نخواهد بود. به عبارت دیگر متقاضیانی که امسال درخواست می دهند پس از حل مشکل اقتصادی به کانادا خواهند رسید و در زمانی که به آنها نیاز جدی وجود دارد چرخ اقتصاد را به حرکت درخواهند آورد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که با وجود مشکل اقتصادی مقطعی کانادا نبایستی از بحران بازنشستگی خیل عظیم Baby Boomers  غافل شد. در هر صورت از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ بازنشستگی این گروه از نیروی کار کانادا بحرانی در بازار کار کانادا بوجود خواهد آورد از این رو به نظر نگارنده وضعیت فعلی نباید موجب نگرانی مهاجرین آینده باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص بحران مورد اشاره اینجا را کلیک کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar