معرفی شرایط Advanced Standing در پاسخ به پرسشی درباره ادامه تحصیل دامپزشکان: بخش دوم
26 مارس 2010 - 11:34
بازدید 243
4

  در پست مرتبط قبلی، در پاسخ به یک دکتر دامپزشک که درباره امکان بازخوانی مجدد بخشی از دوره دکترا در کانادا سه سوال را مطرح کرده بودند، پاسخ پرسش اول را در قالب توضیح مفهوم advanced standing در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا بیان کردیم. اینک به سایر پرسش‌های ایشان می‌پردازیم.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 


در پست مرتبط قبلی، در پاسخ به یک دکتر دامپزشک که درباره امکان بازخوانی مجدد بخشی از دوره دکترا در کانادا سه سوال را مطرح کرده بودند، پاسخ پرسش اول را در قالب توضیح مفهوم advanced standing در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا بیان کردیم. اینک به سایر پرسش‌های ایشان می‌پردازیم.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

ابتدا یک بار دیگر سه پرسش ایشان را یادآوری می‌کنیم:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۱- آیا امکان  تحصیل برای به روز کردن معلومات در آنجا وجود دارد یا خیر؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۲- اگر جواب مثبت است،چند سال باید تحصیل کنیم؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۳- هزینه تحصیل چقدر است؟     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پرسش دوم   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در پاسخ به پرسش دوم باید گفت که مدت باقیمانده تحصیلات بستگی مستقیمی به وضعیت کارنامه (نمرات دروس اصلی یا core) و رزومه متقاضی و نظر هیات بررسی کننده دارد. هر چقدر مدارک و مستنداتی که شما درباره فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی خود فراهم کرده‌اید قوی‌تر باشد دروس بیشتری ممکن است پذیرفته شوند.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

البته این مقوله تا حدودی به قدرت چانه‌زنی شما هم بستگی دارد. هم به صورت مکتوباتی که فراهم و ارسال کرده‌اید و هم در زمان مصاحبه با اعضا تصمیم‌گیر. یک نامه دقیق که با شیوایی و گیرایی به انگلیسی نوشته شده و در آن با استدلال‌های قوی تصویری حرفه‌ای، مسلط و با اعتماد به نفس از شما ارائه شده باشد می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی افراد باقی گذارد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

نکته‌ای که بسیار مهم است و کمتر در سایت‌ها به ان اشاره می‌شود «شرح درس مصوب» است. در بسیاری از مواقع عنوان یک درس (خصوصا زمانی که با ضعف در ترجمه همراه باشد) گویای محتوای آن نیست. اگر چنین باشد آن درس پذیرفته نمی‌شود. بهترین کار این است که شرح رسمی دروس تخصصی گذرانده شده را که شامل سرفصل‌های مباحث است از بخش آموزش دانشکده‌ای که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اید بخواهید و آنها را ترجمه رسمی نموده و همراه داشته باشید. سعی کنید با مقایسه این شرح درس با دروس مشابه در کالج کانادایی، مشابهت‌ها و تفاوت‌ها را شناسایی کنید. در زمان ترجمه رسمی، لغات کلیدی و مشهور برای دانشگاه کانادایی را به مترجم پیشنهاد دهید تا در جای درست خود به کار ببرد. وجود این لغات در شرح دروس سبب می‌شود بررسی کنندگان مدارک شما ارتباط بیشتری با متون برقرار کرده و دروس بیشتری را بپذیرند.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

البته تا زمانی که لازم نشده (مثلا وقتی‌که درسی که شما انتظار پذیرفتن آن را داشته‌اید، مورد قبول قرار نگیرد) از این شرح درس‌ها استفاده نکنید چون ممکن است عدم تطبیق برخی مواردی که پذیرفته شده، برایتان دردسرساز شود. بهتر است آنها را برای مذاکرات بعدی نگاه دارید. کلا اصرار نداشته باشید که تعداد دروس پذیرفته شما خیلی زیاد باشد چون در آن صورت دانشگاه یا کالج مربوطه تمایلی به اینکه شما آن دوره را در آن موسسه آموزشی بگذرانید نخواهند داشت. برخی از دانشگاه‌ها اگر بیش از یک چهارم واحدهای درسی پذیرفته شوند، پذیرش شما برای دوره را لغو می‌کنند. این اطلاعات همیشه و در مورد تمام مراکز آموزشی شفاف نیست و در برخی موارد باید با یافتن یک فرد صاحب‌نظر، جزییات بیشتر را با پرس و جو کشف کرد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

آیا می‌توانید قبل از ارسال درخواست اصلی بفهمیم کدام دروس ما پذیرفته خواهند شد؟ به شکل غیر رسمی، (گاهاً) بله. برای این کار شما باید با یکی از مشاورین این دوره که وظیفه معرفی آن به متقاضیان را دارند حضوری دیدار داشته باشید و با ارائه مدارک خود از چند و چون ماجرا مطلع شوید. معمولا برخی از کوردینی‌تورها یا مدیران گروه، شخصاً کار مشاوره‌های این‌چنینی را هم انجام می‌دهند که در این صورت، انتخاب آنها بهتر است. همچنین قبل از این کار با حضور در محیط و پرس و جو از سایر دانشجویان تلاش کنید درباره آدم‌های مهم گروه، گویش آنها (اینکه انگلیسی آنها برای غیرانگلیسی‌زبانان چقدر واضح و قابل فهم است)، علاقه داشتن یا نداشتن به کار با مهاجرین و مباحثی از این دست اطلاعات بیشتری کسب کنید و بعد با شناسایی بهترین گزینه، برای مشاوره نزد وی بروید.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

اگر بتوانید از یکی از اعضا هیات بررسی کننده یا یکی از اعضا موثر هیات علمی گروه که در بررسی مدارک تحصیلی و انتخاب دانشجویان دوره دکترا نقش دارند، وقت ملاقات بگیرید و شرایط خود را با وی درمیان بگذارید احتمالا بهترین نتیجه را خواهید گرفت. البته چنین کاری ظرایف زیادی را می‌طلبد. ظاهر شما، تسلط شما به زبان انگلیسی، مدارکی که آماده کرده‌اید خصوصا رزومه کاری و اشاره به تجارب خاص پیشین و خصوصا تجارب پژوهشی-کاری (حوزه R&D) می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. البته شما نباید در ابتدا خود را علاقه‌مند به ادامه تحصیل نشان دهید بلکه هدفتان کسب اطلاعات و بررسی شرایط خواهد بود.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

همچنین شما می‌توانید با مطالعه رزومه کاری و پژوهشی فرد مورد نظر از روی وب سایت دانشگاه و یافتن نقاط مشترک بین علایق و حوزه‌های کاری و پژوهشی وی و خودتان، مسیر بحث را در ادامه گفتگو به سمت این ‌گونه مباحث متمایل کنید. اما در ابتدا باید تنها بر روی بحث اصلی یعنی مقایسه سوابق تحصیلی و شغلی شما با دروس دوره مورد نظر و امکان استفاده از Advanced Standing تمرکز داشته باشید.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

توجه داشته باشید که امکان بهره‌گیری از این فرصت نسبت مستقیمی با میزان تقاضا برای این دوره دارد. مدیران دوره‌ها و رشته‌هایی که با استقبال خیلی زیاد علاقه‌مندان از داخل و خارج کانادا روبرو هستند به این گونه بحث‌ها توجه کمتری نشان می‌دهند اما دوره‌هایی که به دنبال جذب دانشجویان مطرح و قوی هستند علاقه و وقت بیشتری می‌گذارند و اساتید مهم‌تری هم در بررسی این روند فعالیت می‌کنند. به هر حال گرفتن وقت مشاوره از اساتید برجسته هر دوره‌ای امکان‌پذیر است و تنها به مداومت و پیگیری نیاز دارد. این بحث، جزییات و ظرایف زیادی دارد که از حوصله این مکتوب خارج است لذا بیان آن را به زمان‌های دیگر می‌سپاریم.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پرسش سوم   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پاسخ پرسش سوم ارتباط مستقیمی با پرسش دوم دارد. اینکه چقدر هزینه تحصیل شما می‌شود بستگی به این دارد که چند ترم از تحصیل شما باقی بماند. مثلا دانشگاه پرنس ادواردز آیلند که رشته دکترای معرفی شده، به آن مربوط می‌شود برای هر سمستر (هر سال تحصیلی عموما به ۳ و در برخی دانشگاه‌ها ۳+۱ سمستر -۳ سمستر کامل و زمانی حدود نیمی از یک سمستر عادی، ترم تابستانه- تقسیم شده است.)، برای دانشجویان کانادایی (که شما به شرط داشتن ویزای مهاجرت شامل حال آن می‌شوید) ۴۶۷۴ دلار است (سالی حدود ۱۴هزار دلار). همین عدد برای یک دانشجوی بین‌المللی بیش از ۵ برابر است. دوره دکترا برای یک دانشجوی عادی ۴ ساله است پس اگر شما بتوانید حتی یک سال هم آن را کوتاه کنید رقم قابل توجهی می‌شود. به خاطر داشته باشید که هزینه‌های تحصیلی بیشتر از شهریه است. مثلا بسیاری از انواع بیمه‌ها یا مخارج تکمیلی به این رقم اضافه می‌شوند. همچنین هزینه‌های جانبی تحصیلی (مثل کتاب و لوازم‌التحریر و کامپیوتر…) و هزینه‌های زندگی هم هست. برای آشنایی بیشتر با فهرست هزینه‌ها این صفحه را به طور کامل ببینید:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

http://www.upei.ca/accounting/upei-fees#Graduate%۲۰Programs    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

البته باید توجه کنید که استفاده از امکان Advanced Standing لزوما به کاهش هزینه‌های سمستر منجر نمی‌شود. مثلا اگر تنها چند درس محدود از شما پذیرفته شود که در نتیجه، یک سمستر کامل از برنامه آموزشی شما حذف نشود، شهریه آن سمستر به قوت خود باقی خواهد ماند. تنها حسن آن در این حالت این است که سمستر شما سبک‌تر می‌شود و شما تکالیف کمتری را باید انجام دهید. جزییات این مطلب زیاد است و بسته به سیاست‌های مراکز آموزشی هم تفاوت دارد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

امیدواریم این توضیحات پاسخ پرسش‌های دوستان را داده باشد اما اگر هنوز ابهامی باقی مانده باشد می‌توانید با همکاران ما در کنپارس تماس بگیرید   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar