بهترین و جذاب ترین شهرهای کوچک کانادا برای بازدید
26 فوریه 2022 - 11:15
بازدید 571
2
کانادا کشور زیبایی است و شهرها و روستاهایی با طبیعتی بکر و تفریحاتی جذاب دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که تنها ۳۳ میلیون نفر جمعیت داشته و تراکم جمعیت آن در هر کیلومتر مربع، ۳٫۷ نفر است. در کانادا شهر، روستاها و جوامع کوچکی نزدیک هم شکل گرفته‌اند که ساکنان آن سال‌هاست در کنار هم هستند و اغلب نسل‌هاست که در این منطقه زندگی می‌کنند. شاید این شهرهای کوچک مقصد توریستی پرطرفدار و همیشگی برای خارجی‌ها نباشند؛ اما هر کدام از آن‌ها جذابیت‌های مختص خود را دارند. برخی از این شهرهای کوچک چنان بکر و زیبا هستند که اگر سری به آن‌ها نزنید بزرگترین فرصت را برای دیدن زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد کانادا از دست داده‌اید. در این مقاله قصد داریم ۱۰ تا از بهترین و جذاب ترین شهرهای کوچک کانادا برای بازدید و سفری تفریحی را به شما معرفی کنیم. این شهرها بهترین مکان برای اقامت در آرامش در طبیعتی زیبا و باورنکردنی است.

بهترین و جذاب‌ترین شهرهای کوچک کانادا برای بازدید

کانادا کشور زیبایی است و شهرها و روستاهایی با طبیعتی بکر و تفریحاتی جذاب دارد. این شهرهای کوچک معمولاً جمعیت کمی دارند و به همین دلیل می‌توانید در آرامش و آسودگی خیال و به دور از همهمه مدتی استراحت کنید. در ادامه ۱۰ تا از بهترین و جذاب ترین شهرهای کوچک کانادا برای بازدید معرفی خواهند شد پس برای انتخاب مقصد بعدی سفر خود با ما همراه باشید.

آلما، نیوبرانزویک

آلما تنها ۲۳۲ نفر جمعیت دارد و شهر کوچکی است؛ بنابراین اگر به دنبال یک جای آرام برای استراحت هستید، این شهر می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این شهر در ساحل خلیج فاندی قرار گرفته و دسترسی بسیار خوبی به خلیج فاندی و پارک ملی فاندی دارد. خلیج فاندی دارای بالاترین و کمترین جزر و مد در جهان است؛ تفاوت بین این دو در برخی مواقع حتی می‌تواند بیش از ۱۵ متر باشد. یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه این جزر و مد متفاوت، پارک راک هوپول است.

پارک ملی فاندی یک مکان عالی برای پیاده‌روی است این پارک دارای رودخانه‌های جنگلی، آبشارها و دریاچه‌های بسیاری است و می‌توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید. آلما ممکن است شهر کوچکی باشد اما یک بندر ماهیگیری شلوغ دارد. رستوران‌های زیادی در شهر وجود دارند که خرچنگ تازه را از ماهیگیران می‌خرند و غذایی عالی برای سرو دارند.

بهترین زمان برای بازدید از آلما، تابستان است. میانگین دمای هوای این شهر در تابستان تنها ۲۰ درجه سانتی‌گراد است؛ بنابراین از خنکی هوا لذت خواهید برد.

داوسون سیتی، یوکان

داوسون سیتی شهری شمالی در قلمرو یوکان است که با جمعیتی بالغ بر ۱۴۱۰ نفر از جمله جذاب‌ترین و بهترین شهرهای کوچک کانادا برای بازدید است. در سال ۱۸۹۶ در این شهر کوچک طلا پیدا شد و از آن زمان از شهری دورافتاده به محلی شلوغ و پُر‌چنب‌وجوش تبدیل شد.

البته ظاهر شهر داوسون سیتی از آن زمان تغییر چندانی نکرد و خیابان‌های خاکی، ساختمان‌های مرزی شامل سالن‌ها، هتل‌‌ها و چندین رستوران هنوز پابرجا هستند. یکی از سرگرمی‌های این شهر برنامه جستجوی طلا در نهر بونانزا، بازدید از مکان‌های تاریخی ملی و شنا و قایق‌سواری در رودخانه یوکان است.

درامهلر، آلبرتا

درامهلر پایتخت دایناسورهای جهان لقب گرفته است و طبیعتاً بزرگترین جاذبه در این شهر کوچک، دایناسورها هستند. بیشتر مردم برای دیدن موزه سلطنتی تایرل که شامل انواع فسیل‌ها و بقایای دایناسورها است به این شهر می‌آیند. دامهلر درست در شمال گلکری واقع شده و به‌عنوان مکانی فرعی برای بازدید شناخته می‌شود چون از دو شهر اصلی آلبرتا یعنی ادمونتون و کلگری حدود ۳ ساعت فاصله دارد.

فرنی، بریتیش کلمبیا

فرنی درست در سمت غربی مرز آلبرتا و بریتیش کلمبیا در دره‌ای قرار گرفته که کوهای خیره‌کننده راکی از هر طرف آن را احاطه کرده‌اند. جدای از زیبایی خیره‌کننده، فرنی شهری پُر از ماجراست و همیشه اتفاقاتی در آن در جریان است.
فرنی شهری کوهستانی است و همان‌طور که انتظار می‌رود فرصت‌ اسکی در آن بسیار است. نه تنها یک تپه اسکی در کلاس جهانی به نام Ferni Alpine Resort وجود دارد بلکه یک استراحتگاه اسکی نیز به نام Island Lake Lodge نیز وجود دارد که هر دوی آن‌ها تقریباً ۵ ماه از سال پوشیده از برف پودری هستند که برای اسکی فوق‌العاده است.

اگر به جای اسکی بیشتر به فعالیت‌های تابستانی علاقه دارید باید بگوییم که فرنی نامی بلندآوازه در دوچرخه‌سواری کوهستانی دارد. مسیرهای بسیاری برای دوچرخه‌سواری در داخل شهر و اطراف آن وجود دارد که از سطح مبتدی تا پیشرفته هستند. علاوه‌بر اسکی و دوچرخه‌سواری تفریحات دیگری نیز در شهر زیبای فرنی وجود دارد که شامل پیاده‌روی در مسیرهای مختلف، قایق‌سواری در آب‌های خروشان و ماهیگیری در امتداد رودخانه است.

در طول ماه‌های تابستان، هر چهارشنبه بعد از ظهر در شهر کنسرت‌هایی در فضای باز برگزار می‌شود. البته در ماه آگوست هم یک فستیوال معروف موسیقی برگزار می‌شود و شهر در این زمان شلوغ خواهد بود.
رستوران‌های محلی شهر فرنی غذاهایی با کیفیت از محصولات محلی ارائه می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که شهر فرنی مانند جواهری است در بریتیش کلمبیا که طبیعت اطرافش شگفت‌انگیز است.

هالیبرتون، انتاریو

برای بازدید از هالیبرتون باید یک جاده پُر پیچ‌ و خم را به سمت اسکای‌لاین طی کنید که خود یکی از زیبایی‌های این شهر است. هالیبرتون ممکن است شهر کوچکی باشد و تنها حدود ۱۰۰۰ نفر سکنه دائمی داشته باشد اما یکی از جذاب‌ترین مراکز برای تعطیلات تابستانی است. کلبه‌های تابستانی این شهر مرکزی برای مسافران ماجراجو از سرتاسر کانادا در تمام طول سال است. هالیبرتون نه تنها شهری جذاب است بلکه به‌عنوان دروازه‌ای به تمامی زیبایی‌های طبیعی و ماجراجویی‌ها ناب در شمال انتاریو شناخته می‌شود.

با وجود اینکه هالیبرتون شهر کوچکی است؛ اما یک مقصد عالی برای مسافرت و استراحت است چون تفریحات زیادی در این شهر وجود دارد. این شهر در کناره‌های هدلیک، پارکی سرسبز دارد که انتخابی عالی برای پیک‌نیک و شناست. گالری هنری Railsend که در یک واگن ریلی متروکه و در کناره‌ پارک قرار گرفته انتخابی عالی برای بازدیدی لذت‌بخش خواهد بود. از دیگر مکان‌های دیدنی شهر هالیبرتون می‌توان به پارک اسکای‌لاین با منظره پانوراما، جنگل مجسمه‌سازی آلیبرتون و پیاده‌روی در خیابان هایلند اشاره کرد.

کیلارنی، انتاریو

کیلارنی یک دهکده کوچک ساده در انتاریو است که تنها ۶۳۷ نفر جمعیت دارد. در این دهکده می‌توانید برخی از بهترین ماهی‌های کانادا را در رستورانی با منظره‌های زیبا بخورید یا در اسکله از بستی‌های محلی و خوشمزه این منطقه لذت ببرید. مطمئناً شما شیفته خانه‌های چوبی رنگارنگ این دهکده خواهید شد. کیلارنی آنقدر آرامش دارد که تصور می‌کنید زمان در آنجا کندتر می‌گذرد.

کسانی که فضای باز را دوست دارند می‌توانند در مناظر زیبای این منطقه پیاده‌روی کنند. یک فانوس دریایی در این دهکده وجود دارد که می‌توانید تا نزدیکی‌های آن بروید. اگر علاقمند به شنا هستید، دریاچه دهکده کیلارنی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شیرجه زدن در آب‌های زلال است. از طرفی می‌توانید در این دریاچه قایق‌رانی کنید یا برای ماجراجویی بیشتر به پارک استانی کیلارنی بروید که برای کمپینگ و قایق‌رانی در دریاچه کیلارنی یا دریاچه نروژ انتخابی عالی است.

پورت رنفرو، بریتیش کلمبیا

پورت رنفرو تنها ۱۴۴ نفر جمعیت دارد؛ اما جاهای دیدنی بسیار جذابی دارد. این شهر کوچک بین اقیانوس آرام و جنگل‌های بارانی قدیمی در ساحل غربی ناهموار جزیره ونکوور قرار گرفته است. از لحاظ تاریخی رنفرو به‌عنوان یک شهر چوب‌بری شناخته می‌شود؛ اما در چند سال اخیر به یک مقصد بوم‌گردی تبدیل شده است.

اگر عاشق اقیانوس هستید، پورت رنفرو یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای اقامت خواهد بود. این شهر به خاطر ماهی‌های قزل‌آلای خود شهرت دارد و در بیشتر رستوان‌های آن می‌توانید غذای دریایی صرف کنید. یکی از تفریحات جذاب این شهر، کایاک سواری در خلیج است، علاوه‌براین می‌توانید چند دقیقه‌ای به سمت جنوب و به ساحل گیاه‌شناسی یا به سمت استخرهای جز و مد بروید.

در پورت رنفرو دو مسیر جذاب برای پیاده‌روی ساحلی وجود دارد که یکی از آن‌ها در ساحل غربی بوده و ۷۵ کیلومتر طول دارد و دیگری مسیری ۴۷ کیلومتری است. جالب است بدانید که نام مستعار پورت رنفرو، «پایتخت درختان بلند کانادا» است و برخی از قدیمی‌ترین و بلندترین درختان کانادا را می‌توانید در این شهر ببینید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آواتار گروو بروید و از دومین صنوبر بلند جهان دیدن کنید. نام این درخت Big Lonely Doug است که در سال ۲۰۱۲ پس از قطع شدن تمام درختان اطرافش این را نام را روی آن گذاشته‌اند.

رادیوم هات اسپینگز، بریتیش کلمبیا

دهکده رادیوم هات اسپینگز به خاطر داشتن استخرهای معدنی و چشمه‌های آب‌ گرم شهرت دارد. این شهر مکانی آرام در دل کوهستان است که می‌تواند برای اقامت انتخابی فوق‌العاده باشد. لازم است بدانید که دسترسی به رادیوم هات اسپینگز در زمستان کمی چالش‌برانگیز است چون این شهر کوهستانی است؛ اما مکانی عالی برای ورزش‌ها و تفریحات زمستانی شامل سورتمه‌سواری و اسکی خواهد بود.

در تابستان این شهر می‌توانید در زمین‌هایی در کلاس جهانی به بازی گلف بپردازید یا در هوای پاکیزه و فضای باز پارک‌های ملی این شهر و در کنار دریاچه کمپ بزنید و از تماشای زیبایی‌های اطراف خود لذت ببرید.
بازدید از چشمه‌های آب گرم معروف این منطقه را فراموش نکنید. استخرهایی که در دره سینکلر واقع شده‌اند مناسب خانواده بوده و در این محل اسپا با درمانگران متبحر ارائه می‌شود.

تاتاماگوچ، نوا اسکوشیا

این خط ساحلی که در خلیج محافظت شده در تنگه ثامبرلند واقع شده در واقع مجموعه‌ای از آب‌روها به جزیره پرنس ادوارد و بزرگترین مجموعه سواحل اقیانوس اطلس در کانادا است. این موضوع تاتاماگوچ را به مرکز اصلی کاوش در سواحل پارم استانی دریای آبی، پیاده‌روی روی تپه‌های شنی و بسیاری تفریحات دیگر تبدیل کرده است.

علاوه‌بر گشت‌وگذار در تاکستان‌های جوست، تفریحات لذت‌بخش زیادی در تاتاماگوچ وجود دارد که مورد علاقه مسافرانی است که شیفته غذا هستند. در اینجا می‌توانید خرچنگ تازه و پنیر‌های محلی متنوعی را امتحان کنید. بازدید از بازار کشاورزان در میدان کرمی که در آن غذاهای خوشمزه محلی به فروش می‌رسد نیز می‌تواند یکی دیگر از تفریحات شما باشد. این بازار محلی از آوریل تا دسامبر باز است.

صدف‌های تازه، غذاهای خانگی، شکلات‌های دست‌ساز و زغال اخته محلی از جمله دیگر مواردی هستند که از خوردن آن‌ها لذت خواهید برد. پیشنهاد می‌کنیم دوچرخه‌ای اجاره کرده و در مسیر دوچرخه‌سواری Butter Trail که مسیری زیبا در کنار ساحل و پُر از گل‌های وحشی است دوچرخه‌سواری کنید.

حتماً سری به موزه آنا سوان بزنید که داستان غول زن نوا اسکوشیا در تاتاماگوچ را بشنوید که در سال ۱۸۴۶ به دنیا آمد و یکی از ستارگان سیرک بود. موزه سان رایز تریل نیز بسیار مورد توجه است چون در آن فسیل‌هایی کمیاب از حیوانات منقرض شده از ۲۹۰ میلیون سال پیش نگهداری می‌شود.

تویلینگت، نیوفاندلند

یکی از جذابیت‌های تویلینگت این است که در هر فصلی از سال می‌توانید به اینجا سفر کنید و از ماهیگیری، قایق‌سواری، شنا و دیدن خانه‌های رنگارنگ لذت ببرید. این شهر کوچک در استان نیوفاندلند و لابرادور برای گردشگران به خوبی سازماندهی شده است. در ماه‌های می و جولای می‌توانید یخ‌های شناوری را ببینید که در میان آب‌ها حرکت می‌کنند.

تویلینگت به‌عنوان «پایتخت کوه یخ جهان» شناخته می‌شود چرا که یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن کوه‌های یخ غول‌پیکر در استان نیوفاندلند است. این کوه یخ‌های شناور هر ساله از کوه‌های یخی عظیم در قطب شمال جدا شده و توسط جریان‌های قوی اقیانوسی به سواحل نیوفاندلند و شهر تویلینگت می‌رسند.

شما می‌توانید کوه‌های یخ شناور در میان آب را درست در امتداد خط ساحلی نیوفاندلند ببینید و این تنها یکی از جذابیت‌های شهر کوچک تویلینگت است. از جمله تفریحات این شهر می‌توان به کایاک سواری در دریا و چیدن توت‌های وحشی اشاره کرد.

جمع‌بندی

کانادا شهرهای کوچک بسیاری دارد که در استان‌های مختلف پراکنده شده‌اند. این شهرها دارای تفریحات و امکانات مختلفی هستند و به دلیل جمعیت کم و طبیعتی زیبا می‌توانند مکانی عالی برای چند روز استراحت و دوری از شلوغی و ازدحام شهرهای بزرگ باشند. اغلب این شهرها در نوار ساحلی قرار گرفته‌اند و در نتیجه جذاب‌ترین تفریح شما می‌تواند شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری باشد. همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، ۱۰ تا از بهترین و جذاب ترین شهرهای کوچک کانادا برای بازدید معرفی شدند. شما می‌توانید یکی از این شهرها را برای اقامتی کوتاه و لذت‌بخش انتخاب کنید. از بین شهرهای زیبایی که معرفی شد کدامیک را برای سفری رویایی خود انتخاب می‌کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar