شرایط بررسی پرونده های نیروی متخصص کبک متناسب با وضعیت زبان فرانسه چیست؟
22 جولای 2017 - 1:50
بازدید 422
8

اداره مهاجرت کبک در قالب بخشنامه NPI ۲۰۱۷-۰۰۴، در مورد سیاست رسیدگی، شکل برخورد با متقاضیان از جهت بررسی وضعیت زبان فرانسه و نیز ارایه مهلت برای رسیدن به سطح مورد نظر مقرراتی را اعلام کرده است. از آنجا که بخشنامه با توجه به سابقه این موضوع در سیستم کبک، کمی پیچیده نوشته شده است، […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت کبک در قالب بخشنامه NPI ۲۰۱۷-۰۰۴، در مورد سیاست رسیدگی، شکل برخورد با متقاضیان از جهت بررسی وضعیت زبان فرانسه و نیز ارایه مهلت برای رسیدن به سطح مورد نظر مقرراتی را اعلام کرده است. از آنجا که بخشنامه با توجه به سابقه این موضوع در سیستم کبک، کمی پیچیده نوشته شده است، تنها بخشهای مهم آن به طور خلاصه در زیر آمده است:

۱. کسانی که پرونده آنها قبل از اول آگوست ۲۰۱۳ ثبت شده است و بررسی اولیه (Examin Preliminaire) نشده اند:

  • با ارایه مدرک A۲ و یا B۱ می توانند نامه درخواست ارتقا سطح دانش زبان فرانسه (Reference en Francisation) با مهلت ۱۸ ماهه تا رسیدن به سطح B۲ دریافت کنند. 

۲.  کسانی که پرونده آنها بعد از اول آگوست ۲۰۱۳ ثبت شده است یا بعد از این ثبت می شوند و بررسی اولیه نشده اند:

  • در زمان بررسی اولیه پرونده اگر متقاضی دست کم یک مدرک زبان B۱ در پرونده داشته باشد، نامه ارتقا سطح دانش زبان دریافت خواهد کرد یعنی به وی ۱۲ ماه مهلت داده می شود که نمره زبان مورد نظر را ارایه کند.
  • در زمان بررسی اولیه پرونده اگر متقاضی یک مدرک زبان B۲ دارد ولی نمره دیگر وی B۱ است به وی برای ارتقای نمره B۱ در همان بخش شنیداری و یا گفتاری مربوطه فرصت داده می شود، یعنی کافی است همان B۱ را به B۲ تبدیل کند.
  • دو مورد بالا بسته به شرایط درپرونده های متاهل ممکن است در مورد هر یک از زن و شوهر اعمال شود.
  •  افراد مجرد باید در سیستم جدید امتیاز بندی دست کم ۴۰ امتیاز بدون احتساب مدرک زبان داشته باشند تا پرونده از جهت دریافت نامه ارتقای زبان فرانسه بررسی شود، به این افراد برای دریافت سطح B۲ مهلت ۱۲ ماهه داده می شود.
  • افراد متاهل باید در سیستم جدید امتیازبندی کبک دست کم ۴۵ امتیاز داشته باشند تا پرونده آنها از جهت دریافت نامه ارتقای زبان فرانسه بررسی شود ولی هر دوی آنها باید ظرف ۱۲ ماه به سطح B۲ برای قبولی برسند.
  • افراد متاهلی که در سیستم جدید امتیاز بندی کبک دست کم ۴۹ امتیاز داشته باشند، تنها از متقاضی اصلی ظرف ۱۲ ماه نمره زبان B۲ خواسته خواهد شد.
  • افراد متاهلی که در سیستم جدید امتیاز بندی دست کم ۵۵ امتیاز داشته باشند، ارایه نمره زبان مورد قبول ظرف ۱۲ ماه از سوی همسر کافی است.
  • برای دریافت قبولی در هر یک از موارد بالا رسیدن به امتیاز استخدام پذیری الزامی است  متقاضی مجرد باید ۴۳ و متقاضی متاهل ۵۲ امتیاز استخدام پذیری را در کیسه خود داشته باشد. (متن فرانسه این مطلب را هم در پی می بینید)

Dans tous les cas, avec l’amélioration demandée en français oral, le candidat doit pouvoir obtenir suffisamment de points additionnels pour atteindre le seuil éliminatoire d’employabilité (43 points pour le candidat sans conjoint et 52 points pour le candidat avec conjoint) ainsi que le seuil de passage à l’examen préliminaire (50 points pour le candidat sans conjoint et 59 points pour le candidat avec conjoint).

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar