سه شهر کانادا در میان پنج شهر برتر دنیا برای زندگی
21 آگوست 2017 - 19:53
بازدید 330
7

به گزارش مجله اقتصادی اکونومیست (Economist)، ونکوور، تورنتو و کلگری در میان 5 شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفتند. در این گزارش 140 شهر دنیا براساس 5 فاکتور: ثبات زندگی، خدمات سلامت، فرهنگ، محیط زیست، آموزش و زیرساخت ها رتبه بندی شدند. ملبورن و وین در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند و […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش مجله اقتصادی اکونومیست (Economist)، ونکوور، تورنتو و کلگری در میان 5 شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفتند.
در این گزارش 140 شهر دنیا براساس 5 فاکتور: ثبات زندگی، خدمات سلامت، فرهنگ، محیط زیست، آموزش و زیرساخت ها رتبه بندی شدند.
ملبورن و وین در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند و سه شهر ونکوور، تورنتو و کلگری به ترتیب در رتبه های سوم تا پنجم. این سومین سال است که ونکوور، تورنتو و کلگری این رتبه بندی را از آن خود می کنند و شهرهای پرت در غرب استرالیا، اوکلند در شمال نیوزلند، هلسینکی و هامبورگ در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
اختلاف امتیازها بین پنج کشور اول در حد دهم درصد بوده است؛ به طوری که ملبورن تنها با اختلاف 0.2 درصد از ونکوور پیشی گرفته است و تورنتو با اختلاف 0.3 درصد از ملبورن عقب تر است.
این سه شهر کانادایی در بخش خدمات سلامت و آموزش 100 درصد امتیاز را کسب کردند. تورنتو و کلگری در بخش ثبات زندگی امتیاز کامل را به دست آورد و ونکوور امتیاز کامل بخش فرهنگ و محیط و زیست را کسب کرد.
بررسی دو فاکتور امنیت و ثبات زندگی نشان داد که شهر های آمریکایی و بریتانیایی در این رتبه بندی جهانی جایگاهی ندارند و این در حالی است که سه شهر کانادایی ونکوور، تورنتو و کلگری در سال های اخیر بسیار مورد توجه مهاجران بوده اند به طوری که بیش از نیمی از جمعیت تورنتو را مهاجران تشکیل می دهند. مهاجران کانادا اغلب از راه های مهاجرت اقتصادی، اسپانسرشیپ و یا پناهندگی به کانادا می آیند.
آمارها نشان می دهد که 57 درصد از 300 هزار مهاجری که در سال 2017 به کانادا آمده اند و اقامت دائم کانادا را به دست آورده اند، از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی اقدام کرده اند و سیستم اکسپرس انتری فدرال بیشترین تعداد مهاجر را جذب کرده است.

منبع: مجله اقتصادی اکونومیست 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar