سه دلیل ساده برای اینکه بعد از ارسال رزمه از کارفرما پاسخ نگیرید
28 ژانویه 2017 - 0:00
بازدید 460
8

  به نقل از پیترهریس : چندی قبل یکی از دوستان که فارغ التحصیل در رشته ارتباطات بود و سابقه تحصیلی و کارآموزی خوبی هم داشت  برای من تعریف کرد که مدت زیادی است که برای درخواست کار اقدام می کند و رزومه می فرستد اما هیچ تماسی از هیچ کارفرمایی دریافت نمی کند، در […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

به نقل از پیترهریس :

چندی قبل یکی از دوستان که فارغ التحصیل در رشته ارتباطات بود و سابقه تحصیلی و کارآموزی خوبی هم داشت  برای من تعریف کرد که مدت زیادی است که برای درخواست کار اقدام می کند و رزومه می فرستد اما هیچ تماسی از هیچ کارفرمایی دریافت نمی کند، در حالی که فقط برای کارهایی اقدام می کند که کاملا مطمئن است که در آنها تسلط کامل دارد.

از او خواستم که من هم نگاهی به رزومه اش بکنم، تا شاید دلیل این موضوع را در رزومه اش پیدا کنم. رزومه بسیارمرتب و تفکیک شده ای بود و نکات جذب کننده ای که می تواند بسیاری از کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهد نیز در آن رعایت شده بود. اما با دقت زیاد در رزومه متوجه موضوعاتی شدم که از دلایل اصلی تماس نگرفتن کارفرمایان بودند.

اشکال کار بسیار واضح بود. در بالای صفحه اول رزومه نام ، آدرس و عنوان شغلی مورد درخواست ذکر شده بود اما هیچ نشانی از تلفن تماس و آدرس ایمیل نبود!

از او پرسیدم که چطور انتظار دارد که کارفرمایان با او تماس بگیرند در حالیکه آدرس ایمیل و شماره تلفن نیست ! اما او تاکید داشت که آنها را ذکر کرده ، بعد از دقت در رزومه دیدیم که در قسمت سر صفحه این موارد را نوشته اما در صفحه اول این قسمت حذف شده و در صفحات بعدی به صورت سر صفحه و با فونت خاکستری آمده است.

اطلاعات تماسی این دوست در قسمت معمولی که تمام کارفرمایان درآن قسمت دنبال این موارد هستند نیامده بود و در صورتیکه کار فرمایان احساس کنند که فرد یکی از مهمترین موارد یک رزومه را فراموش کرده، تاثیر خوبی در نتیجه ارزیابی آنها نخواهد گذاشت. و با اینکه او فراموش نکرده بود که این موارد را رعایت کند اما احساس و تاثیر مثبتی هم در کارفرما ایجاد نکرده بود.

در بسیاری از موارد کارفرمایان تمایل دارند شما را استخدام کنند اما:

  •  شما اطلاعات تماسی را فراموش کرده اید و یا پیدا کردن ان را در رزومه تان سخت  کرده اید.
  • Voice mail  شما ظرقیتش پر شده و دیگر امکان گذاشتن پیغام جدید نیست.
  • ایمیل های کارفرمایان به قسمت spam می رود و شما نمی توانید آنها را ببینید. اکثر کارفرمایان از ایمیل آدرس های کاری با شما تماس می گیرند و احتمال اینکه در قسمت  junk یا trash ایمیل شما برود زیاد است، پس شاید بهتر باشد زمانی که برای درخواست کار اقدام می کنید، به صورت مرتب سری هم به این قسمت های ایمیل تان بزنید تا مطمین باشید هیچ ایمیلی از چشم شما دور نمانده است.

برای بسیاری از مردم فاصله زمانی بین گرفتن کار جدید تا اتمام کار قبلی در حدود 4 ماه طول میکشد. بسیاری معتقدند از هر 10 مورد تنها دو مورد به  مصاحبه می انجامد و حدود 30% از مردم بر این باورند که برای پیدا کردن کار جدید حداقل 5 تا 6 مصاحبه انجام می شود تا نهایتا به استخدام فرد منجر می شود.

پیدا کردن کار جدید ساده نیست و بهتر است با اشتباهات پیش افتاده، یافتن کا ررا سخت تر نکنیم.

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ  22 بهمن 94  در همین وب سایت منتشر شده است

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar