سرعت اینترنت و خدمات آنلاین در کانادا
16 می 2014 - 7:49
بازدید 266
4

یک کمپانی سرشناس بین‌المللی در گزارش ماهانه خود (در مورد ماه ایپریل) رتبه‌بندی شرکت‌های کانادایی عرضه‌کننده خدمات اینترنتی را از نظر سرعت اعلام کرد. شرکت Netflix عرضه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی آنلاین در این گزارش، رتبه‌های اول تا دهم را در کانادا مشخص کرده است. این اولین بار است که این شرکت امریکایی در […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک کمپانی سرشناس بین‌المللی در گزارش ماهانه خود (در مورد ماه ایپریل) رتبه‌بندی شرکت‌های کانادایی عرضه‌کننده خدمات اینترنتی را از نظر سرعت اعلام کرد.

شرکت Netflix عرضه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی آنلاین در این گزارش، رتبه‌های اول تا دهم را در کانادا مشخص کرده است. این اولین بار است که این شرکت امریکایی در گزارشش به شرکت‌های کانادایی می‌پردازد.

بر اساس گزارش این شرکت، کمپانی بل Bell کانادا در خدمات ارائه شده از طریق فیبر نوری با عرضه سرعت ۳.۱۹ مگابیت بر ثانیه ۳.۱۹ Mbps سریع‌ترین شرکت و کمپانی مشهور راجرز، اصلی‌ترین رقیب بل در کانادا با عرضه سرعت ۱.۶۷ مگابیت بر ثانیه، در رتبه دهم قرار دارد. در این گزارش، رتبه‌بندی شرکت‌ها به قرار زیر است:

    Bell Canada (fibre optic), ۳.۱۹ Mbps

    Bell Aliant (fibre optic), ۳.۱

    Shaw, ۳

    Videotron, ۲.۸۲

    Cogeco, ۲.۷۸

    Eastlink, ۲.۷۶

    Teksavvy, ۲.۷۶

    Distributel, ۲.۷۳

    Telus, ۲.۵۴

    Bell Canada (DSL) ۲.۵۳

    Allstream, ۲.۵۲

    Sasktel, ۲.۲۴

    Bell Aliant (DSL) ۱.۷۹

    Rogers, ۱.۶۷.

شرکت‌های بل و راجرز، همان‌طور که بیان شد دو شرکت اصلی و مهم کانادایی هستند که تقریبا در همه جای این کشور فعالیت گسترده دارند و این گزارش سبب عکس‌العمل سریع راجرز شد چرا که این کمپانی در تبلیغات‌اش، اینترنت خود را سریع‌ترین مورد در میان شرکت کانادایی معرفی می‌کند و رتبه‌ دهم آنهم بعد از شرکت‌های متوسط و کوچک برای وی بسیار تحقیرآمیز است. البته راجرز توضیح داده است که این آزمایش قبل از افزایش ظرفیت این شرکت برای Netflix انجام شده، منحصر به مشترکان کمپانی Netflix است و بیان‌گر سرعت اینترنت برای عموم مشترکان نیست. البته این توضیحات ابهامات را افزود و بحث‌های جدیدتری را دامن زد. در میان سایر شرکت‌های غیر وابسته به بل یا راجرز، Shaw یک کمپانی بسیار مشهور برای ساکنان غرب کانادا و Videotron کمپانی سرشناس در کبک است.

سرعت اینترنت عرضه شده توسط شرکت‌های کانادایی از طریق شرکت‌های متعددی رتبه‌بندی می‌شود اما گزارش Netflix از این نظر اهمیت دارد که مشترکین این شرکت برای مشاهده برنامه‌های حجیم تصویری به پهنای باند و اینترنت پرسرعت مطمئنی نیاز دارند و کیفیت عرضه خدمات اینترنتی در مورد محصولات این شرکت خیلی واقعی‌تر و دقیق‌تر است. این شرکت هم اکنون ۴۸ میلیون مشترک در کشورهای امریکای شمالی و جنوبی و اروپا دارد که یک میلیون نفر آنها ساکن کانادا هستند.

اما این گزارش یک نکته دیگر را هم مشخص کرد و آن وضعیت سرعت اینترنت در کانادا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته است. بر این اساس، کانادا با متوسط سرعت ۲.۵۲ مگابیت بر ثانیه از امریکا بالاتر ایستاده (۲.۳۳ مگابیت بر ثانیه) اما اکثر کشورهای اروپای غربی با سرعت بالای ۳ مگابیت بر ثانیه از کشورهای امریکای شمالی و جنوبی بالاتر بوده‌اند که در راس آنها هلند با ۳.۴۹ مگابیت بر ثانیه قرار دارد.

اصل مطلب را اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar