راهنمای کانادا: اشتغال و ازدواج طبق قوانین فدرال
15 آگوست 2021 - 10:44
بازدید 592
13

دولت فدرال کانادا بر امور داخلی و بین الملل (از جمله مهاجرت) نظارت دارد. به علاوه، سیستم اشتغال، بیمه، بانکداری، مالیات، واردات و صادرات، و حمل و نقل از جمله اموری هستند که توسط دولت فدرال اداره می‌شوند. با این حال، هر یک از 10 استان و 3 قلمرو کانادا دارای دولت استانی مستقل از […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت فدرال کانادا بر امور داخلی و بین الملل (از جمله مهاجرت) نظارت دارد. به علاوه، سیستم اشتغال، بیمه، بانکداری، مالیات، واردات و صادرات، و حمل و نقل از جمله اموری هستند که توسط دولت فدرال اداره می‌شوند. با این حال، هر یک از 10 استان و 3 قلمرو کانادا دارای دولت استانی مستقل از بخش فدرال بوده، و قابلیت وضع قوانین منحصر به خود را دارد. در برخی موارد، وظایف دولت‌های استانی و فدرال، مشترک است.

وجود قوانین به حفظ جامعه‌ای امن و آرام کمک می‌کند که در آن، تمامی افراد از حقوق و امکانات برابر بهره مند خواهند شد. به طور کلی، قوانین کانادا به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • «قوانین عمومی» (public law)
  • «قوانین خاص» یا «قوانین مدنی» (private law or civil law)

 

کانادا برای آزادی و عدالت شهروندان و مقیمان خود ارزش بسیاری قائل است. علاوه بر زیرساخت‌های مناسب برای مهاجرت و شرایط اقلیمی و زیست‌محیطی منحصر به فرد، کانادا دارای امکانات و خدمات بسیاری برای مقیمان است که آن را به کشوری ایده آل برای مهاجرت تبدیل می‌کند. مانند تمامی کشورها، کانادا دارای قوانین و مقررات خاصی است، که تازه واردان باید قبل و بعد از مهاجرت به این کشور، در نظر بگیرند.

اشتغال در کانادا

یافتن شغل برای بسیاری از تازه واردان کانادا اولویت اصلی است. تمامی مقیمان کانادا برای اشتغال به «شماره بیمه اجتماعی» (SIN) نیاز دارند، که توسط «سازمان خدمات کانادا» (Service Canada) و تحت نظارت دولت فدرال صادر می‌شود.

واجد شرایط شدن برای مهاجرت به کانادا به خودی خود برای اشتغال یا تحصیل در کانادا کافی نیست؛ تازه واردان باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را با استانداردهای کانادا تطبیق دهند. یکی از مدارک اصلی برای اثبات مطابقت تحصیلات افراد با معیارهای کانادایی، «ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA) است. متقاضیان می‌توانند برای دریافت معادل کانادایی مدارک خود، قبل از مهاجرت اقدام کنند.

برای تسهیل پروسه معادل سازی مدارک مهاجران، وبسایت «FCRO» در دسترس است.

مشاغل در کانادا به دو نوع «نظام‌مند» (regulated) یا آزاد (unregulated) تقسیم می‌شوند. متقاضیان برای کار در مشاغل نظام‌مند، به گواهی اشتغال یا تأییدیه از استان موردنظر نیاز دارند. مشاغل تخصصی، «نظام‌مند» به حساب می‌آیند. افراد باید سطح زبان موردنیاز، سابقه کار، و تمکن مالی داشته باشند.

کار در مشاغل آزاد نیازی به گواهی اشتغال ندارد. 80 درصد مشاغل کانادا «unregulated» هستند. متقاضیان برای اشتغال در مشاغل آزاد، به تحصیلات و مهارت‌های موردنیاز کارفرما احتیاج خواهند داشت.

ازدواج در کانادا

از آنجا که همسران برای مهاجرت به کانادا مشمول مزیت‌های خاصی هستند، اگر مشخص شود که افراد صرفاً برای بهره مندی از این شرایط ازدواج کرده اند، ممکن است مجرم شناخته شوند. متقاضیان نمی‌توانند با چند همسر به کانادا مهاجرت کنند.

در کانادا، افراد نمی‌توانند با بیش از یک نفر ازدواج کنند. ازدواج مجدد تنها در صورتی مجاز است که همسر سابق فرد از وی جدا شده، یا فوت کرده باشد.

برای درخواست طلاق، همسران باید حداقل 1 سال در کشور مبدأ خود با یکدیگر زندگی کرده باشند. تصمیم نهایی برای تأیید درخواست جدایی همسران به عهده دادگاه فدرال خواهد بود. قوانین ازدواج و طلاق در کانادا جزو «قوانین مدنی» به شمار می‌آیند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar