کانادا به دنبال جذب بیش از  ۵۰۰،۰۰۰ مهاجر در سال است
08 جولای 2022 - 22:19
بازدید 327
4
وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، معتقد است که ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا به زودی از ۵۰۰،۰۰۰ نفر در سال فراتر خواهد رفت.
ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، معتقد است که ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا به زودی از ۵۰۰،۰۰۰ نفر در سال فراتر خواهد رفت. هر چند او هشدار داده که این افزایش باید به شیوه‌ای دقیق‌تر انجام شود، به طوری که نیازهای همه استان‌ها در سراسر کشور را تأمین کند.
وزیر مهاجرت که هفته گذشته برای سخنرانی در کنفرانس جهانی فناوری Collision به تورنتو سفر کرده بود، در مورد آینده سیستم مهاجرتی کانادا با CIC News به گفتگو نشست.
کانادا در حال حاضر به دنبال جذب بیش از ۴۳۰ هزار مهاجر در سال است
پیش از همه‌گیری کرونا، کانادا به دنبال پذیرش از بیش از ۳۴۰ هزار مهاجر جدید در سال بود، اما در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های سفر و دورکاری کارکنان اداره مهاجرت، ورود مهاجران به این کشور کاهش یافت. در اکتبر ۲۰۲۰، کانادا اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ به دنبال جذب بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر در سال خواهد بود تا از بهبود اقتصادی خود پس از کرونا پشتیبانی کند. کانادا در سال گذشته با صدور بی‌سابقۀ ۴۰۵ هزار اقامت دائم، از هدف خود برای پذیرش مهاجر فراتر رفت.
در فوریه گذشته، فریزر طرح پذیرش مهاجر ۲۰۲۲-۲۰۲۴ کانادا را ارائه کرد. کانادا اکنون به دنبال جذب بیش از ۴۳۰ هزار مهاجر در سال است و تا سال ۲۰۲۴، ظرفیت پذیرش مهاجر خود را به ۴۵۰ نفر خواهد رساند.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
کانادا ظرفیت پذیرش مهاجر خود را افزایش می دهد
طرح پذیرش مهاجر ۲۰۲۳-۲۰۲۵: بیش از ۵۰۰،۰۰۰ مهاجر در سال؟
قرار است فریزر طرح پذیرش مهاجرِ به‌روزشده را دوباره تا اول نوامبر اعلام کند، زمانی که طرح پذیرش مهاجر ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را اعلام خواهد کرد.
اگرچه برای نهایی کردن طرح ۲۰۲۳-۲۰۲۵ هنوز خیلی زود است، اما فریزر در مورد اینکه آیا به پذیرش بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر در سال می‌اندیشد یا نه، گفته است: “ببینید، من زمان مشخصی را اعلام نمی‌کنم ولی فکر می‌کنم به آنجا خواهیم رسید. از طریق سیستم فعلی مهاجرت، مهاجران باعث رشد بیش از ۱٪ از جمعیت ما می‌شوند و این مسیر ادامه خواهد داشت. من نمی‌دانم دقیقاً چه سالی قرار است از آستانه ۵۰۰،۰۰۰ مهاجر در سال عبور کنیم. این موضوع بر اساس نیازهای استان‌ها و شهرها تعیین خواهد شد.
این موضوع باعث افتخار نیست که من به عنوان یک وزیر تعداد مهاجران را به ۵۰۰،۰۰۰ نفر در سال برسانم… چیزی که برای من مهم است این است که نیازهای جامعه کانادا را برآورده می‌کنم و به مردمم فرصت می‌دهم تا موفقیت را از طریق سیستم مهاجرتی تجربه کنند. اگر این بدان معناست که ما باید در یک سال تقویمی ۵۰۰،۰۰۰ اقامت دائم جدید صادر کنیم، خیلی هم عالی و من بسیار خوشحالم که این کار را پیش ببرم.
احساس من این است که خیلی زود به آنجا خواهیم رسید، زیرا نیازها و فرصت‌های مرتبط با پذیرش تازه‌واردان در کانادا عالی است. اگر ما بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که از ظرفیت استان‌های خود تجاوز نمی‌کنیم، آنگاه این کار یک مزیت استراتژیک بزرگ برای کانادا خواهد بود.”
فریزر از اهمیت ارائه پشتیبانی‌های کافی به کانادایی‌ها و تازه‌واردان آگاه است
از جمله ملاحظات عمده پذیرش مهاجر، ظرفیت کانادا برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم برای جمعیت فعلی و تازه‌واردان است.
به هنگام سخنرانی در Collision، از وزیر مهاجرت پرسیده شد که آیا کانادا مسکن کافی برای جمعیت رو به رشد مهاجران دارد؟
وزیر پاسخ داد که همکاران فدرالِ او در اتاوا به فکر این موضوع هستند.
“من در مجلس عوام در کنار یکی از وزرای پیشین اداره مهاجرت می‌نشینم، وزیر احمد حسین که اکنون وزیر مسکن کانادا است. گفتگوی ما در مورد مسکن معمولاً این گونه است که من می‌گویم: احمد، آیا می‌توانی با سرعت و به اندازه کافی مسکن برای مهاجران جدید کانادا بسازی؟ و او پاسخ می‌دهد: شان، آیا می‌توانی به سرعت نیروی کار مهاجر به کانادا بیاوری تا من خانه‌هایی را بسازم؟”
همچنین بخوانید:
اهمیت نیروی کار موقت و دانشجویان بین المللی در بازار کار کانادا
تمهیدات بیشتر برای بهبود خدمات مهاجرتی
ارتباط با ما
برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar