بیمه های کانادایی – بخش اول
07 دسامبر 2016 - 20:39
بازدید 536
9

وقتی که افراد در مورد شغل من و کاری که برای مردم انجام می دهم می پرسند برای اینکه به زعم خودم پاسخ مختصر و مفیدی داده باشم می گویم که بنده "مشاور امنیت مالی" هستم و اینجاست که سوالات بعدی پیش می آید! همان سوالاتی که هم اکنون در ذهن شما خواننده محترم ایجاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

وقتی که افراد در مورد شغل من و کاری که برای مردم انجام می دهم می پرسند برای اینکه به زعم خودم پاسخ مختصر و مفیدی داده باشم می گویم که بنده "مشاور امنیت مالی" هستم و اینجاست که سوالات بعدی پیش می آید!

همان سوالاتی که هم اکنون در ذهن شما خواننده محترم ایجاد شده است! عمده سوالات شما برای این است که شغل "مشاورمالی" کم و بیش برای شما آشناست اما شغل "مشاور امنیت مالی" اندکی غریب می نماید.

به عنوان توضیح عرض می کنم که تخصص من همان مشاوره مالی است اما با رویکرد تامین امنیت مالی! درست است که رسالت یک مشاور مالی بهبود زندگی مالی دیگران است اما اگر این کار با محوریت امنیت مالی صورت نگیرد کاری اصولی صورت نگرفته است.

از آنجا که به قول معروف اگر امنیت نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود یک مشاور مالی خبره نیز وظیفه دارد که ابتدا در صدد تامین امنیت مالی مخاطب خود برآید.

در اینجا مثالی می آورم تا موضوع روشن تر شود. فرض کنید شما جوانی هستید که به سلامتی اولین شغل زندگی خود را با درآمد ماهیانه دو هزار دلار آغاز و هزار و پانصد دلار آن را در ماه صرف هزینه های جاری زندگی خود می نمایید. بنابراین یک ظرفیت قابل توجه پانصد دلاری در ماه دارید که بایستی راجع به آن تصمیم بگیرید. همچنین فرض کنید که نه دارایی دارید و نه بدهی. حال به عنوان فردی که می خواهد برای خود آینده مالی درخشانی بسازد تصمیم می گیرید پانصد دلار ماهیانه را سرمایه گذاری کنید تا کم کم صاحب مقداری دارایی شوید. لذا از من می خواهید که پول شما را در یک حساب سرمایه گذاری به جریان بیاندازم. اما قطعا من به شما توصیه خواهم کرد که ابتدا پول خود را با فرمول و محاسباتی ویژه با هدف ایجاد صندوق ذخیره اضطراری در حساب مربوطه پس انداز کنید. اگر چرایی آن را از من بپرسید خواهم گفت که شما در حال حاضر هیچ ذخیره ای برای روز مبادا ندارید. روزی که ممکن است هزینه فوری و غیرمنتظره پیش بیاید. مثلا سفری ناگهانی که سه هزار دلار هزینه بر شما تحمیل نماید. خوب حال چه می کنید؟ اگر هیچ ذخیره اضطراری برای خود فراهم نکرده باشید چه می شود؟ قرض می گیرید؟ وام می گیرید؟ به هر حال از هر منبعی پول تهیه کنید برای خود بدهی ساخته اید چون پول شما نیست! در چنین حالتی سرمایه گذاری به چه کار شما می آید؟ یادتان باشد که صندوق ذخیره اضطراری بخشی از همان تامین امنیت مالی است. لذا می بینید که در موضوع مشاوره مالی ابتدا بایستی تامین امنیت مالی مورد توجه قرار گیرد.

امیدوارم که تا اینجا اهمیت موضوع امنیت مالی در مشاوره مالی برای شما روشن شده باشد. حال انتظار دارم این سوال را بپرسید که مهمترین قدم برای ایجاد امنیت مالی چیست؟ سوال بسیار خوبی است! پاسخ سوال شما در یک کلام خلاصه می شود: بیمه ها!
همه ما با مفهوم بیمه کم و بیش آشنا هستیم و می دانیم که بیمه لازم است. برخی نیز به درستی آن را ضروری می دانیم (هرچند اندک افرادی اعتقادی به آن ندارند)! تاریخ بیمه ها نشان می دهد از زمانی که اهمیت امنیت بر بشر محرز گشت تفکر بیمه ای پدید آمد!
مفهوم "بیمه" با مفهوم "امنیت" گره خورده لذا بیمه ها امنیت ما را تامین می کنند. اما امنیت وجوه مختلفی دارد از جمله امنیت اجتماعی، امنیت روانی، امنیت جانی و مانند اینها.

آیا تا به حال به این اندیشیده اید که بیمه ها چه نوع امنیتی را برای ما ایجاد می کنند؟ آفرین! درست حدس زدید! بیمه ها در درجه اول برای ما "امنیت مالی" ایجاد می کنند. بدیهی است که "امنیت روانی" نیز به تبع آن حاصل می شود اما فلسفه وجودی بیمه ها از همان "امنیت مالی" سرچشمه می گیرد. بیمه ها سعی بر این دارند که زندگی مالی ما دچار بحران نشود. مثال ساده آن بیمه بیماری های دشوار درمان فعلی یا همان بیماری های صعب العلاج سابق است! این نوع بیمه در هنگام وقوع بیماری هایی که به دشوار درمان مشهورند به کمک بیمار و خانواده او می آید تا از پس هزینه های مستقیم و غیر مستقیم و اغلب کمرشکن مربوط به بیماری برآید. در غیر این صورت یا روند درمان بیمار به دلیل عدم تمکن مالی دچار مشکل شده بیمار را با خطر مرگ مواجه می کند، یا باید بخش قابل توجه و گاهی تمامی دارایی های فرد و خانواده که در طول سال ها حاصل شده صرف هزینه ها شود (مشروط بر اینکه دارایی وجود داشته باشد!). در سایر موارد نیز بیمه ها همین نقش را بازی می کنند، خواه بیمه اموال (خانه و خودرو) باشد خواه زمینه بیمه اشخاص (عمر، از کار افتادگی و …).

ادامه دارد …

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar