احتمال لغو شهروندی یک هزار و ۸۰۰ کانادایی به دلیل تقلب
21 جولای 2011 - 11:57
بازدید 285
15

روز چهارشنبه ۲۰ جولای، آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت، شهروندی و چندفرهنگی در کانادا، تایید کرد که احتمال لغو حق شهروندی یک هزار و ۸۰۰ کانادایی جدید به دلیل ارتکاب آنها به جعل مدارک و اسناد مربوط به صلاحیت شهروندی، وجود دارد.  وی در سخنانی که در Economic Club of Canada بیان نمود، اظهار داشت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

روز چهارشنبه ۲۰ جولای، آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت، شهروندی و چندفرهنگی در کانادا، تایید کرد که احتمال لغو حق شهروندی یک هزار و ۸۰۰ کانادایی جدید به دلیل ارتکاب آنها به جعل مدارک و اسناد مربوط به صلاحیت شهروندی، وجود دارد. 

وی در سخنانی که در Economic Club of Canada بیان نمود، اظهار داشت: «وزارت‌خانه متبوع وی در حال طی مراحل چگونگی اعلام این قضیه به آنان است زیرا حق شهروندی کانادا کالایی نبوده که به حراج گذاشته شده باشد.»

آقای کنی اعلام کرد که در برخی از این موارد گمان ما بر این است که افراد در دام مشاوران خلافکاری که  بی‌توجه به درستی و نادرستی کار خود هستند گرفتار شده و این مشاوران به رغم آگاهی از این‌که موکلانشان دارای شرایط لازم برای دریافت حق شهروندی نیستند، از جانب آنان فرم‌های تقاضای حق شهروندی را تکمیل و به مراجع ارسال نموده‌اند. 

پس از یک بررسی سه‌ساله تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر از این‌گونه موارد با همکاری پلیس RCMP، دیگر بخش‌های پلیس کانادا و نیروهای اداره مهاجرت و شهروندی این کشور شناسایی و مشخص شدند.

آقای کنی با اشاره به این که بسیاری از این افراد در خارج از کانادا زندگی می‌کنند، گفت: «اما هنوز کار بررسی و تحقیق ما تمام نشده است.» وی افزود که این امکان برای آنها هست که علیه رای صادره در دادگاه فدرال اقامه دعوی کنند و در غیر این‌صورت ابطال حق شهروندی آنها از نظر کابینه قطعی خواهد بود.

به گفته آقای کنی ابطال حق شهروندی افراد در کانادا پدیده تازه‌ای نیست و از سال ۱۹۷۷ تا امروز، تعداد پرونده‌های شهروندی که ابطال شده‌اند، ۶۳ مورد بوده است. دلیل اغلب این موارد هم ارائه مدارک جعلی مبنی بر سکونت در کانادا، ارتکاب به جرائم جنگی و ابراز هویت جعلی و بالاخره مخفی کردن همکاری در جرائم جنگی بوده است.

آقای کنی در این نشست که در شهر ونکوور برگزار شده‌ بود، اعلام داشت هدف دولت این است که تا حد امکان از تقلب در زمینه امور مهاجرتی بکاهد. او پس از سخنرانی خود در هیئت بازرگانی ونکوور، در گفتگو با خبرنگاران گفت: « کسانی هستند که خیلی راحت می‌خواهند پاسپورت کانادایی بگیرند … پاسپورت برای راحتی بیشتر. این افراد حاضر نیستند مالیات کانادایی بپردازند اما می‌خواهند از امکانات اجتماعی ما استفاده کنند. به نظر من این کار به هیچ عنوان پسندیده نیست. ما به شیوه‌های مختلفی با تقلب مهاجرتی مبارزه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که از سخاوتمندی ما سوء‌استفاده شود؛ چه این کار از طرف متقاضیان جعلی پناهندگی باشد، چه از جانب مشاوران مهاجرتی متقلب باشد و چه از جانب قاچاقچیان انسان که مدام در حال ایجاد مزاحمت برای سیستم مهاجرپذیری ما هستند.»

همچنین آقای کنی در این نشست اعلام کرد که کانادا به زودی برای مسافران با ریسک پایین به مقصد کانادا، ویزای چندساله با اجازه ورود متعدد صادر خواهد نمود که این ویزا می‌تواند تا ۱۰ سال هم اعتبار داشته باشد. (این خبر قبلا در سایت منعکس شده است.)

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

لازم به یادآوری است که دریافت تابعیت یا تمدید اقامت دائم برای کسانی‌که نمی‌توانند مدت طولانی و مداوم در کانادا حضور داشته باشند روش‌های کاملا قانونی دارد که قبلا به پاره‌ای از آنها در این مطلب اشاره شده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar