یک سال فرصت برای ادامه تحصیل آنلاین
29 آگوست 2022 - 1:08
بازدید 607
6
تحصیل از راه دور تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ تمدید شده است 
ارسال توسط :
پ
پ

تحصیل از راه دور تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ تمدید شده است 

دانشجویان بین المللی یک سال فرصت بیشتر برای تحصیل در دوره‌های آنلاین خواهند داشت و همچنان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی(PGWP) دریافت می‌کنند. 

اداره مهاجرت کانادا (IRCC)برای کمک به دانشجویان بین المللی به آنها اجازه می‌دهد دوره‌های تحصیل خود را به صورت آنلاین بگذرانند و بعداً واجد شرایط دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی(PGWP) شوند.  

اداره مهاجرت روز جمعه اعلام کرد: «تدابیر آموزش از راه دور تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ تمدید شده است. با بازگشت به شرایط پیش از همه‌گیری، دانشجویان بین‌المللی را تشویق می‌کنیم که به کانادا بازگردند. برای کسانی که ممکن است برای انجام این کار به زمان نیاز داشته باشند یک دوره انتقال در دسترس است.»

دانشجویان بین‌المللی که به صورت آنلاین از خارج از کشور تحصیل می‌کنند یا درخواست ویزای تحصیلی را حداکثر تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ چهارشنبه آینده ارائه می‌کنند، همچنان می‌توانند تا ۱۰۰ درصد برنامه تحصیلی خود را به صورت آنلاین تکمیل کنند. بدون اینکه تأثیری بر واجد شرایطی برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی(PGWP) داشته باشد. 

پس از آن، زمان تحصیل تکمیل شده از خارج از کشور از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۳، بدون توجه به زمان شروع تحصیل، از طول دوره اجازه کار پس از فارغ التحصیلی(PGWP) آنها کسر خواهد شد. 

تمدید تدابیر موقت آموزش از راه دور بر افرادی تأثیر می‌گذارد که برنامه تحصیل آنها از ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ است.  

آخرین تلاش دولت اتاوا برای کمک به بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که احتمالاً ویزاهای تحصیلی خود را قبل از شروع سال تحصیلی دریافت نخواهند کرد، تقریباً یک هفته پس از اعمال فشار کشور هند بر دولت کانادا برای کاهش زمان پردازش ویزاهای تحصیلی انجام شد. 

هند، بزرگترین منبع اقامت دائم جدید در کانادا، از دولت اتاوا خواست به دانشجویان بین المللی خود کمک کند تا بتوانند پاییز امسال در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند. 

کمیسیون عالی هند در توصیه‌ای خاطرنشان کرد: «در سال‌های اخیر، کانادا به‌عنوان مقصدی مطلوب برای دانشجویان هندی برای تحصیلات پس از متوسطه بوده است.»

در حال حاضر، بیش از ۲۳۰ هزار دانشجوی هندی که در موسسات تحصیلات تکمیلی در کانادا ثبت نام کرده‌اند، آنها با حدود ۴ میلیارد دلار (به دلار آمریکا) شهریه کمک مثبتی به اقتصاد کانادا می‌کنند. 

دانشجویان هندی سالانه ۵٫۲ میلیارد دلار به کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا تزریق می‌کنند

در شهریه‌های برنامه‌های تحصیلی، ۲۰۲۱/۲۹۲۲ (In Tuition Fees for Degree Programs, 2021/2922)، سال گذشته اداره آمار کانادا اشاره کرد که دانشگاه‌های کانادا برای سرپا ماندن به طور فزاینده‌ای به شهریه‌های دانشجویان بین‌المللی وابسته هستند. 

اداره آمار کانادا خاطرنشان کرد: «در سال ۲۰۲۲/۲۰۲۱، متوسط ​​هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در کانادا ۴٫۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۳۳ هزار و ۶۲۳ دلار رسیده است.»

این مورد در پی افزایش ۷٫۱ درصدی در سال ۲۰۲۰/۲۰۲۱ است. موسسات تحصیلات تکمیلی به طور فزاینده‌ای به درآمد دانشجویان بین المللی به عنوان بخشی از جریان درآمد خود متکی هستند.

اداره مهاجرت در ایمیلی به « Immigration.ca » آشکار کرد که مقامات مهاجرت تا ۱۷ جولای امسال ۱۹۶ هزار و ۷۲۹ درخواست ویزای تحصیلی و ۳۵ هزار و۴۸۲  تمدید مجوز تحصیلی دریافت کرده‌اند.  

با این حال، از آن زمان به بعد، شان فریزر، وزیر مهاجرت اعلام کرد که اداره مهاجرت یک هزار و ۲۵۰ کارمند جهت کاهش تعداد درخواست‌ها و کاهش زمان پردازش استخدام می‌کند.

استخدام ۱۲۵۰  نیروی کار برای سرعت بخشیدن به پردازش برنامه‌ها

وزیر مهاجرت روز چهارشنبه این هفته گفت: «یک سیستم مهاجرتی که به خوبی اداره می‌شود، از آینده جوامع ما حمایت می‌کند و به صنایع ما اجازه می‌دهد تا از استعدادهای ضروری و فرصت‌های تجاری جدید بهره ببرند تا بتوانند به رشد خود ادامه دهند و رقابتی باقی بمانند.»

وی افزود: «ما به برداشتن گام‌هایی برای تقویت مهاجرت که به نفع کسب‌وکار، اقتصاد و همه کانادایی‌ها است ادامه خواهیم داد. »

 با موفقیت مسیر اقامت موقت به اقامت دائم (TR-to-PR) در سال گذشته، فریزر همچنین امیدوار است برنامه جدیدی را ارائه کند تا به ساکنان موقت، از جمله دانشجویان بین المللی، کمک کند سریعتر اقامت دائم خود را در کانادا دریافت کنند. 

فریزر در اوایل سال جاری به« سی بی سی» گفت: «ما در حال حاضر به دنبال بهترین مسیر برای ایجاد یک مسیر دائمی برای ساکنان موقت هستیم.»

مسیر اصلی اقامت موقت به اقامت دائم، مراقبان بهداشت و سلامت و سایر کارکنان در کانادا و فارغ التحصیلان بین المللی اخیر از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را هدف قرار داده است. این مسیر در سراسر کشور به استثنای استان کبک که فرانسه زبان است و سیستم مهاجرتی خود را اجرا می کند، اعمال می شود. 

انتظار می رود مسیر جدید مورد انتظار برای ساکنان موقت ظرف چند ماه آینده اعلام شود. 

تاکنون، وزیر اداره مهاجرت از افشای جزئیات این مسیر جدید خودداری کرده‌ است. 

با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی، دانشجویان  بین‌المللی به دنبال پاسخ هستند

اما با نزدیک شدن به سال تحصیلی، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی نگران بوده و به دنبال پاسخی از دولت اتاوا و کالج‌ها و دانشگاه‌هایی بودند که برای آنها درخواست داده‌اند، آنها می‌خواستند بدانند آیا امسال می‌توانند در کانادا تحصیل کنند یا خیر.

تمدید آموزش از راه دور بدون چشم پوشی از توانایی دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) یک راه‌حل موقت برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. 

اداره مهاجرت در وب‌سایت خود در مورد زمان‌ پردازش انواع مختلف برنامه‌ها از جمله ویزاهای تحصیلی، زمان فعلی پردازش ویزاهای تحصیلی دانشجویان بین المللی متقاضی خارج از کانادا را ۱۲ هفته تخمین زده است. 

این زمان تخمینی پردازش شامل زمان ارسال درخواست به مرکز درخواست ویزا  (VAC) و دفاتر اداره مهاجرت یا زمان لازم برای ارائه اطلاعات بیومتریک نمی‌شود. 

در حالی که تنها چند هفته تا سال تحصیلی باقی مانده است، برای کمک به دانشجویان بین المللی که هنوز ویزای تحصیلی خود را دریافت نکرده‌اند بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا برنامه‌های اضطراری اجرا کرده‌اند. 

این برنامه‌های اضطراری معمولا فرصتی برای تکمیل دوره های آنلاین هستند. کالج‌ها و دانشگاه‌ها در برخی موارد دوره‌های آنلاین را برای دانشجویان بین‌المللی که نمی‌توانند در ابتدای ترم به کانادا برسند ارائه می‌دهند

برای اطلاع از اینکه کدام رشته‌ها دارای گزینه از راه دور هستند، دانشجویان می‌توانند با دانشگاه/موسسات تماس بگیرند و در صورت عدم برخورداری از این گزینه، در مورد گزینه‌های مربوط به خود صحبت کنند. 

جهت اطلاعات بیشتر بخوانید: 

اجازه کار باز برای فارغ التحصیلان بین‌المللی

پذیرش نزدیک به ۵۰ هزار مهاجر از طریق مسیر TR به PR

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar