گسترش سخت‌گیری‌های کانادا در اعطای تابعیت
25 آوریل 2011 - 13:09
بازدید 364
6

در گذشته از طریق این سایت اخباری درباره دشوارتر شدن تمدید کارت اقامت دائم در کانادا (خصوصا تورنتو) منعکس شده بود. مشاهدات میدانی و تماس با افراد متعدد نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر و هم‌زمان با جدی‌تر شدن آزمون تابعیت، شرایط حضور در آزمون هم دقیق‌تر و شفاف‌تر شده است. بر اساس قانون، کسانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در گذشته از طریق این سایت اخباری درباره دشوارتر شدن تمدید کارت اقامت دائم در کانادا (خصوصا تورنتو) منعکس شده بود. مشاهدات میدانی و تماس با افراد متعدد نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر و هم‌زمان با جدی‌تر شدن آزمون تابعیت، شرایط حضور در آزمون هم دقیق‌تر و شفاف‌تر شده است.

بر اساس قانون، کسانی می‌توانند برای تابعیت کانادا تقاضا دهند که دارای اقامت دائم بوده و در فاصله چهار سال قبل از درخواست، حداقل سه سال (۱۰۹۵ روز) در این کشور زندگی کرده باشند. البته در شرایطی ممکن است بخشی از مدت زمان حضور در کانادا پیش از دریافت اقامت دائم هم در نظر گرفته شود. برای مشاهده شرایط دریافت تابعیت کانادا به این صفحه در سایت کنپارس مراجعه نمایید.  

در گذشته بررسی این شرط در روز آزمون از طریق افسران حاضر و دستیاران قاضی مهاجرت با پرسش‌های ساده شفاهی از متقاضیان و تورق پاسپورت کشور سابق آنها انجام می‌پذیرفت و معمولا به همان ادعاهای متقاضی اکتفا می‌شد. کمتر پیش می‌آمد که از افراد اسناد تاییدکننده آن ادعاها درخواست ‌شود مگر اینکه ایرادی جدی دیده می‌شد. در این حالت حتی ممکن بود به فرد اجازه حضور در آزمون داده نشود و کسب تکلیف از قاضی برای مشخص شدن وضعیت متقاضی ضروری می‌شد اما همانطور که بیان شد وقوع چنین مواردی نادر بودند.

البته روال همه استان‌های کانادا در اجرای قانون یکسان نبوده و مثلا در بریتیش‌کلمبیا سخت‌گیری‌ها از سال‌ها پیش رواج داشته و بسیاری از افراد باید مدارک متعددی دال بر اثبات حضور خود در کانادا ارائه می‌کردند اما در انتاریو و کبک روال همان بود که در بالا بیان شد و از این نظر مهاجرانی بودند که در عین فقدان شرایط قانونی، به نادرستی تقاضای تابعیت می‌کردند و دولت هم در عین آگاهی از این وضعیت چشمش را می‌بست و به روی خود نمی‌آورد.

در اتفاقات جدیدی که در چند ماه اخیر در این حوزه افتاده و کم کم در حال تبدیل شدن به یک رویه ثابت است همزمان با ارسال دعوتنامه برای حضور در آزمون تابعیت، از افراد خواسته می‌شود تا مدارک دیگری هم همراه داشته باشند. یکی از مواردی که از تعداد زیادی از ایرانیان به صورت رسمی خواسته شده است ترجمه رسمی (توسط مترجمین مجوزدار) از آن صفحاتی از پاسپورت است که تاریخ‌های ورود و خروج به ایران در آنها درج شده است. از آنجا که در ایران تمامی این نوع تاریخ‌ها درج می‌شود افراد نمی‌توانند ادعا کنند که در این زمان‌ها در کانادا حضور داشته‌اند خصوصا آن دسته از افراد که در فاصله زمانی مورد نظر مسافرت‌های تفریحی زیادی از ایران به کشورهایی چون ترکیه، سوریه، مالزی، هند، امارات متحده عربی و نظایر اینها داشته‌اند و صفحات پاسپورت آنها پر از چنین مهرهایی است. البته هنوز این تقاضا برای همه ارسال نمی‌شود و افراد زیادی هم هستند که آن را دریافت نکرده‌اند اما تعداد کسانی‌که آن را دریافت می‌کنند آن قدر زیاد شده که دریافت چنین نامه‌ای دیگر تعجب‌برانگیز و نادر نیست.

برای کسانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند زمان مورد نیاز برای تمدید کارت اقامت دائم یا دریافت تابعیت خود را در کانادا باشند توصیه می‌شود این مقاله را با دقت مطالعه کنند تا بدون انجام کاری خلاف قانون بتوانند این مشکل را پشت سر بگذارند. یادآوری می‌شود که افرادی در این زمینه، دیگران را به انجام رفتارهای مجرمانه و متقلبانه تشویق می‌کنند با این استدلال که دیگرانی چنین کرده‌ و با هیچ مشکلی روبرو نشده‌اند. توجه داشته باشید که حتی اگر چنین مواردی وجود داشته باشد دلیلی بر موفقیت و تداوم آنها در آینده نخواهد بود چرا که دولت کانادا و اداره مهاجرت برای مقابله با راه‌های تقلب و جعل در مهاجرت به کانادا یا دریافت تابعیت این کشور عزم جدی دارند.

با این همه، شرکت در آزمون و دریافت تابعیت کانادا برای کسانی‌که مسیرهای قانونی را دنبال می‌کنند بسیار آسان و بدون دغدغه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar