تاثیر NOC جدید در اکسپرس انتری
16 آگوست 2022 - 8:08
بازدید 723
11
در صورت ایجاد پروفایل اکسپرس انتری در تاریخ ۱۶ نوامبر یا بعد از آن باید از NOC 2021 استفاده شود
ارسال توسط :
پ
پ

در صورت ایجاد پروفایل اکسپرس انتری در تاریخ ۱۶ نوامبر یا بعد از آن باید از NOC 2021 استفاده شود

سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) جدید کانادا تنها سه ماه و نیم بعد و در ۱۶ نوامبر اجرایی می‌شود.  از این رو دولت فدرال برای کسانی که امیدوارند تحت برنامه‌های اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنند راهنمایی‌ ارائه داده است.

در  وب‌سایت دولت فدرال آمده است که  اگر کسی قصد دارد در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ یا بعد از آن پروفایلی در سیستم اکسپرس انتری ایجاد کند، باید شغل خود را در فهرست NOC 2021 در وب‌سایت اداره‌ کار و توسعه اجتماعی کانادا  (ESDC)  جستجو کرده و طبقه‌بندی سیستم « کارآموزی، آموزش، تجربه و مسئولیت‌ها» (TEER) و کد شغلی پنج رقمی خود را هنگام تکمیل پروفایل وارد کند. 

کسانی که قبلا یک پروفایل ارسال کرده‌اند اما دعوتنامه‌ای برای درخواست (ITA) برایشان ارسال نشده است، باید:

  • شغل را تحت لیست NOC 2021 در وب سایت ESDC جستجو کرده؛ و
  • پروفایل خود را طبق طبقه‌بندی TEER و کد شغلی پنج رقمی خود به روز کنند. 

این پروفایل‌ها باید در تاریخ ۱۶ نوامبر یا بعد از آن به روز شوند تا متقاضیان امکان واجد شرایط بودن در برنامه‌های اکسپرس انتری، تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)، برنامه نیروی متخصص فدرال (Federal Skilled Worker) و برنامه نیروی فنی فدرال (Federal Skilled Trades) را داشته باشند.

به روز رسانی معیارهای لازم NOC 2021 برای اکسپرس انتری

معیارهای واجد شرایط بودنبرنامه تجربه کاناداییبرنامه نیروی متخصص فدرالبرنامه نیروی فنی فدرال
مهارت زبان مهارت‌ در زبان انگلیسی یا فرانسه CLB7  برای مشاغل TEER 0 یا   TEER 1CLB 5 برای مشاغل TEER 2 یا TEER 3مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسهCLB7 مهارت‌ در زبان انگلیسی یا فرانسهCLB 5  برای مکالمه و شنیداریCLB 4 برای خواندن و نوشتن
نوع/سطح سابقه کاریسابقه کاری کانادایی در یک شغل موجود در فهرست یکی از طبقه‌بندی‌های TEER NOC TEER 0TEER 1TEER 2TEER 3سابقه کاری کانادایی در یک شغل موجود در فهرست یکی از طبقه‌بندی‌های TEER NOC TEER 0TEER 1TEER 2TEER 3سابقه کاری در یک کار فنی تحت گروه‌های اصلی TEER 2 یا TEER 3 :گروه اصلی ۷۲: فناوری صنعتی، برقی و ساختمانی، به استثنای گروه ۷۲۶،  افسران و کنترل کنندگان حمل و نقلگروه اصلی ۷۳: فناوری تعمیر و نگهداری و عملیات تجهیزات،گروه اصلی ۸۲: ناظران و مشاغل فنی در منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات وابسته،گروه اصلی۸۳: مشاغل منابع طبیعی و تولیدات وابستهگروه اصلی ۹۲: ناظران پردازش، تولید و تاسیسات، و اپراتورها و کنترل کنندگان تاسیسات گروه اصلی ۹۳، کنترل مرکزی و اپراتورهای فرآیند و مونتاژکنندگان و بازرسان مونتاژ هواپیما، به استثنای گروه ۹۳۲، مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیماگروه فرعی ۶۳۲۰، آشپز، قصاب و نانواگروه واحد ۶۲۲۰۰ سرآشپزها
میزان سابقه کاریک سال در کانادا در ۳ سال گذشته (به صورت کار تمام وقت یا پاره وقت)یک سال مستمر در ۱۰ سال گذشته (به صورت کار پاره وقت یا تمام وقت یا بیش از ۱ شغل در حرفه اصلی)دو سال در ۵ سال گذشته (ترکیبی از کار تمام وقت یا پاره وقت)
پیشنهاد کاری لازم نیست.لازم نیست.اما با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر امتیاز (FSW) بالا می‌رود. لازم است:یک پیشنهاد شغلی معتبر تمام وقت برای حداقل یک سال یاگواهی صلاحیت در حرفه فنی صادره از یک مقام استانی، منطقه‌ای یا فدرال کانادا
تحصیلات لازم نیست.تحصیلات متوسطه الزامی است. تحصیلات پس از متوسطه امتیاز (FSW) را بالا می‌برد. لازم نیست.

جهت اطلاعات بیشتر بخوانید:

۱۶ شغل جدید در فهرست مشاغل اکسپرس انتری

متقاضیان دارای دعوتنامه درخواست قبل از ۱۶ نوامبر باید با NOC 2016  درخواست دهند

اتباع خارجی که قبل از ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲دعوتنامه درخواست دریافت کرده یا خواهند داشت، همچنان باید درخواست‌های خود را برای اقامت دائم با استفاده از NOC 2016 فعلی ارسال کنند و نیازی به اعمال تغییری در پروفایل خود ندارید. 

کسانی که پروفایل اکسپرس انتری خود را در تاریخ ۱۶ نوامبر یا بعد از آن ارسال می کنند ، باید کد شغل خود را در لیست NOC 2021 پیدا کرده و هنگام  تکمیل پروفایل خود، NOC جدید را انتخاب کنند. 

بر اساس تغییراتی که در نوامبر اعمال می‌شود، NOC  از یک کد چهار رقمی برای طبقه‌بندی هر شغل به یک کد پنج رقمی تغییر می‌کند.

در کد پنج رقمی جدید، دولت کانادا سطح مهارت هر شغل را ( تا اواسط نوامبر که هنوز سطح مهارت نامیده می‌شود) به شش طبقه از چهار طبقه فعلی تقسیم می کند تا سطح آموزش، تحصیلات،  تجربه و مسئولیت‌های هر شغل را بهتر منعکس کند. 

جدول زیر نحوه مقایسه انواع مهارت‌های NOC 2016 با طبقه‌بندی‌های TEER را نشان می‌دهد.

سطح/نوع مهارتطبقه‌بندی TEER
Skill Type 0TEER 0
Skill level ATEER 1
Skill level BTEER 2 and TEER 3

کسانی که به دنبال کد NOC شغل خود هستند فقط باید به صفحه جستجویNOC  در سایت دولت مراجعه کرده و عنوان شغلی خود را جستجو کنند. مهم است که مطمئن شوید وظایف اصلی شغل شما با عنوان شغلی مربوطه مطابقت داشته باشد. 

اگر وظایف شغلی با هم مطابق نبودند، توصیه می‌شود عنوان شغلی انتخاب کنید که وظایفی شغلی آن با وظایف شغلی شما مطابقت دارد. 

پس از نوشتن کد عددی و عنوان شغل (به عنوان مثال، ۷۲۳۰۲ نصب کننده گاز) به طبقه‌بندی TEER توجه کنید. 

NOC  جدید به تدریج وارد مرحله اجرا می‌شود تا سازمان‌ها و برنامه‌ها زمان کافی و فرصت مناسب برای انتقال NOC 2016  به NOC 2021 در اختیار داشته باشند.

تغییرات اساسی  NOCدر هر ده سال

یک سیستم ملی به رسمیت شناخته شده و استاندارد که توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای ارزیابی تجربه کاری متقاضیان مهاجرت استفاده می شود، انتخاب کد NOC مناسب یکی از مهم‌ترین بخش‌های درخواست مهاجرت است.

در همه درخواست‌هایی که پس از راه‌اندازی سیستم جدید ارسال می‌شوند، از متقاضی خواسته می‌شود که کد پنج رقمی NOC مناسب و جدید را وارد کند. 

اداره آمار کانادا در وب‌سایت خود اعلام کرد که  هر ۱۰ سال در  NOC یک بازنگری ساختاری بزرگی انجام می‌شود. 

نسخه NOC 2021 محصول این تغییر ۱۰ ساله و منعکس کننده تغییرات در اقتصاد و ماهیت کار خواهد بود. نظرات مردم و به ویژه ذینفعان، بخش مهمی از فرآیند بازنگری بوده است.

هر استان و منطقه‌ای در کانادا از NOC برای شناسایی مشاغلی استفاده می‌کند که نیاز به تکمیل نیروی کار از طریق مهاجرت دارد.

برای مثال، در ماه مارس سال گذشته، نیوبرانزویک به طور موقت الزام تجربه کاری را برای گروه رانندگان کامیون (NOC 7511) آسان گرفت و متقاضیان این شغل را مورد هدف قرار داد. 

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

  • مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
  • بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
  • بررسی شانس دریافت ویزا 
  • بستن قرارداد با کنپارس
  • ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها 
  • جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها
  • استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn)
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ثبت پرونده
  • پیگیری پرونده
  • اعلامِ به‌روزرسانی‌ها
  • همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
  • در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز) 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar