افزایش ورود افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به بازار کار کانادا
24 ژانویه 2022 - 6:32
بازدید 769
12
یک مطالعه آماری در کانادا نشان می دهد که دانشجویان بین المللی در دهه گذشته، منبع فزاینده نیروی کار در بازار کار کانادا بوده اند.
ارسال توسط :
پ
پ

یک مطالعه آماری در کانادا نشان می دهد که دانشجویان بین المللی در دهه گذشته، منبع فزاینده نیروی کار در بازار کار کانادا بوده اند.

بر اساس مطالعه اخیر اداره آمار کانادا، افزایش قابل توجه دانشجویان بین المللی که در سال های اخیر وارد کانادا می شوند، باعث افزایش مشارکت آنها در برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی شده است.
طبق این مطالعه، در دهه گذشته، تعداد افراد دارای اجازه تحصیل در کانادا همچنان در حال افزایش بوده و از حدود ۷۵ هزار نفر در اواسط دهه ۲۰۰۰ به ۲۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ رسیده است. طبق این روند، بخش بزرگی از دانشجویان بین المللی در برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP) شرکت و پس از فارغ التحصیلی اجازه کار دریافت کرده اند.

برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی، یک برنامه نیروی کار موقت است که به دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل می شوند، امکان دریافت اجازه کار آزاد را برای اقامت و کار در کانادا می دهد. برای اینکه متقاضیان واجد شرایط این برنامه باشند، باید یک دوره تحصیلی حداقل هشت ماهه را در یک موسسه واجد شرایط در کانادا گذرانده باشند.

طول مدت اجازه کار به طول برنامه تحصیلی بستگی دارد که متقاضی گذرانده و حداکثر تا سه سال است.
اجازه کار پس از فارغ التحصیلی، به عنوان یک اجازه کار آزاد، به فارغ التحصیلان بین المللی امکان می دهد که در هر شغلی و در هر کجای کانادا که می خواهند، کار کنند و هر زمان که نیاز داشتند، کارفرمای خود را تغییر دهند.

افزایش بی سابقه افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

طبق مطالعه اخیر، طی دوره ده سالۀ ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، تعداد سالانه افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی شش برابر شده و از ۱۰،۳۰۰ به ۶۴،۷۰۰ نفر افزایش یافته است. این افزایش هم شامل مردان می شد و هم زنان، اگرچه مردان تعداد بیشتری از اجازه کارهای پس از فارغ التحصیلی را در همان دوره به خود اختصاص دادند.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون، چین و هند کشورهای مبدأ برای ۵۱ درصد از افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی بوده‌اند، اما از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، این دو کشورِ مبدأ، ۶۶ درصد از کل افراد دارای اجازه کار‌های صادر شده را به خود اختصاص می ‌دادند. در این مدت دانشجویان بین‌المللی از هند شاهد افزایش بیش از چهار برابری سهم خود بودند که از ۱۰ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۴۶ درصد در سال ۲۰۱۸ رسید. اما این روند برای چین معکوس بود، با کاهش از ۴۱ درصد به ۲۰ درصد در مدت مشابه.

انتاریو به عنوان مقصد اشتغال، بخش بزرگی از دانشجویان بین المللی را در سال ۲۰۰۸، با ۴۴ درصد، جذب کرد. این نسبت در طول زمان افزایش یافت و در سال ۲۰۱۸ به ۵۶ درصد رسید. تعداد کسانی که قصد رفتن به بریتیش کلمبیا و کبک، دو مقصد محبوب دیگر را برای کار داشتند، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

از نظر مشارکتِ افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در بازار کار، این مطالعه خاطرنشان می کند که در سال ۲۰۰۸ در مجموع ۱۰،۳۰۰ دارنده اجازه کار پس از فارغ التحصیلی اظهارنامه مالیاتی T4 مثبت ارائه کرده اند. این میزان تا سال ۲۰۱۸ به ۱۳۵،۱۰۰ افزایش یافته است. طبق این گزارش، در همان دوره، متوسط درآمد افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی نیز از ۱۴،۵۰۰ دلار در سال ۲۰۰۸ به ۲۶،۸۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت که نشان دهنده ورودی بیشتر در بازار کار کانادا است.

دریافت اقامت دائم توسط افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

نکته قابل توجه دیگری که این مطالعه نشان می دهد اینست که نزدیک به سه چهارم از کل افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی، طی پنج سال پس از دریافت اجازه کار خود، از کانادا اقامت دائم گرفته اند. نرخ دریافت اقامت دائم در میان افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی، برای دانشجویان کالج و کارشناسی ارشد بالاترین میزان بود.

مطالعه نتیجه گیری می کند که این یافته ها اهمیت برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی را برای دانشجویان بین المللی و اقتصاد کانادا برجسته می کند.
برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین‌المللی که از یک موسسه معتبر کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اجازه می‌دهد تا در کانادا کار کرده و سابقه کار لازم برای درخواست برای برخی از برنامه‌های اقامت دائم را به دست آورند.

برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی، شکاف بین تحصیل در کانادا و سابقه کار در این کشور را پر کرده و شانس دریافت اقامت دائم کانادا را از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال افزایش می دهد. داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کار کانادایی به متقاضیان اکسپرس انتری امکان می دهد تا در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز بالاتری کسب کرده و شانس بیشتری برای دریافت وضعیت اقامت دائم داشته باشند. برنامه‌های مهاجرتی استانی و برنامه تجربه کبکی، برای کسانی که در کبک تحصیل کرده‌اند، هم از جمله برنامه‌های مهاجرتی هستند که به مدرک تحصیلی و سابقه کار کانادایی اهمیت و امتیاز می دهند.

در معنای وسیع‌تر، همانطور که در این مطالعه هم اشاره شده است، برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی مشارکت دانشجویان بین‌المللی را در بازار کار کانادا تسهیل می‌کند، تعداد متقاضیان واجد شرایط را برای مهاجرت افزایش می‌دهد و کانادا را به مقصدی جذاب‌تر برای تحصیل تبدیل می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar