یادگیری زبان فرانسه در کبک – بخش دوم: کلاس‌های پاره‌وقت زبان فرانسه
30 نوامبر 2009 - 4:07
بازدید 409
10

      نشاط تهرانی   در پست قبل به معرفی کلاس‌های آموزش زبان فرانسه تمام‌وقت دولتی در کبک پرداختیم. در این پست کلاس‌های پاره‌وقت و شرایط ثبت‌نام در آنها معرفی می‌شود.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

نشاط تهرانی  

در پست قبل به معرفی کلاس‌های آموزش زبان فرانسه تمام‌وقت دولتی در کبک پرداختیم. در این پست کلاس‌های پاره‌وقت و شرایط ثبت‌نام در آنها معرفی می‌شود.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

یکی دیگر از راه‌های آموزش زبان فرانسه در استان کبک شرکت در کلاس‌های پاره‌وقت است. کلاس‌های پاره‌وقت معمولا برای کسانی که از قبل با زبان فرانسه تا حدودی آشنایی داشته و در کشور مبدا با گذرندان دوره‌هایی آن را آموخته‌اند گزینه خوبی است. به دلیل این که آشنایی محدود با زبان فرانسه قبل از ورود به کبک این امکان را برای فرد ایجاد می‌کند که دانش زبان خود را از راه‌های دیگر به غیر از شرکت در کلاس‌های آموزشی مانند گوش دادن به رادیو یا تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه‌های محلی و تلاش برای صحبت به زبان فرانسه در زندگی روزمره مانند خرید بهبود ببخشد. به همین دلیل توصیه اکید برای افرادی که در آغازین گام‌های مهاجرت هستند این است که دست‌کم آشنایی خوبی با اصول زبان (چه فرانسه و چه انگلیسی) داشته باشند و یادگیری زبان را به طور کلی به بعد از ورود به کشور مقصد موکول نکنند.  

البته باید توجه داشت کلاس‌های تمام‌وقت بازده بهتری دارند هرچند که فشردگی آموزش ممکن است برای بعضی افراد خسته کننده و یا دشوار باشد اما معمولا دیده می‌شود که افراد حتی در مواردی که به هیچ عنوان با زبان فرانسه آشنایی ندارند بعد از ۶ تا ۹ ماه گذراندن کلاس‌های تمام‌وقت به سطح مناسبی از دانش زبان فرانسه دست می‌یابند به طوری که برقرار کردن ارتباط یا حتی کار و تحصیل به این زبان برای آنها امکان‌پذیر می‌شود. ضمن این که به ندرت پیش‌می‌آید که مهاجرین در آغاز ورود بلافاصله به فعالیت اصلی خود مشغول شوند و مستقر شدن در محیط جدید چند یا چندین ماه وقت خواهد برد و این مدت بهترین فرصت برای آموزش زبان است. با این حال در خیلی از موارد تازه‌واردین ترجیح می‌دهند از کلاس‌های نیمه‌وقت استفاده کنند و بقیه وقت خود را برای آموزش‌های تخصصی و سایر امور اولیه مربوط به مستقر شدن در محل زندگی جدید صرف کنند. به همین دلیل این امکان از طرف اداره مهاجرت در اختیار آنها قرار می‌گیرد که از کلاس‌های زبان فرانسه به صورت رایگان استفاده کنند.  

برای شرکت در کلاس‌های رایگان پاره‌وقت باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • مقیم کبک باشید؛
  • با زبان فرانسه آشنایی کمی داشته‌باشید به طوری که برای کار و زندگی نتوانید از زبان فرانسه استفاده کنید؛
  • دست‌کم ۱۶ سال سن داشته‌ باشید؛
  • کمتر از ۱۸۰۰ ساعت از کلاس‌های زبان فرانسه که دولت کبک ارائه می‌دهد استفاده کرده‌ باشید.

   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.
 

برای شرکت در این کلاس‌ها باید ابتدا با مراجعه به مراکزی که این کلاس‌ها در آنها تشکیل می‌شود (مانند کالج یا مرکز فرهنگی) فرم‌های مربوطه را پرکنید تا از شما تعیین سطح به عمل آید.

کلاس‌های پاره‌وقت ۴، ۶، ۹ یا ۱۲ ساعت در هفته برگزار می‌شوند. طول دوره‌ یا ترم‌های آموزشی معمولا ۱۱ هفته است و هر سه ماه یک‌بار تشکیل می‌شود. (به جز ترم‌های تابستانی که ۷ هفته است). متقاضی می‌تواند با توجه به شرایط یا امکانات خود کلاس‌های صبح‌، عصر، شب یا آخر هفته‌ را انتخاب کند.

یکی از مشخصات کلاس‌های پاره‌وقت این است که تلاش و توجه متقاضی نقش بسیار زیادی در بازده آنها دارد. با توجه به این که این کلاس‌ها فقط دو یا سه روز در هفته برگزار می‌شود بیشتر بار مسئولیت آموزش بر دوش خود فرد است و اوست که باید با اختصاص دادن ساعات دیگری در هفته از آموزش پاره‌وقت به نحو احسن استفاده ‌کند. 

کلاس‌های پاره‌وقت چون هفته‌ای دو یا سه روز برگزار می‌شوند شما مشمول کمک‌های دولتی که در کلاس‌های تمام‌وقت ارائه می‌شود نخواهید بود اما کمک هزینه نگهداری فرزندان هم‌چنان برقرار است و مقدار آن تا ۷ دلار در روز برای هر کودک خواهد بود. (این کمک‌ها شامل افرادی که مسئول نگهداری یک فرد ناتوان یا کم‌توان جسمی یا روانی هستند نیز می‌شود) البته این در صورتی است که شما بتوانید ثابت کنید همسرتان قادر به نگهداری از کودک یا کودکان (یا فرد کم‌توان) نیست. در این صورت کمک هزینه به هر شخص بزرگسال (غیر از همسر شما) که از کودک نگهداری می‌کند پرداخت می‌شود. اگر والدین به اتفاق یا در یک زمان در کلاس‌ها شرکت کنند کمک‌هزینه نگهداری از فرزند به یکی از آنها داده‌ خواهد شد.  

دولت کبک هم‌چنین انواع دیگری از کلاس‌های زبان فرانسه را ارئه می‌دهد از جمله کلاس‌های تخصصی. این کلاس‌‌ها نیز ممکن است تمام‌وقت یا نیمه‌وقت باشند. از جمله کلاس‌های نگارش، کلاس‌های شفاهی و کلاس‌های مرتبط با مشاغل خاص. هم‌چنین دولت کبک به بعضی شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در محل شرکت برای کارکنان خود کلاس‌های تخصصی تشکیل دهند. 

درباره این کلاس‌ها در نوشتار بعدی توضیح داده خواهد شد

 

  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar