برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بزرگ سالانه خودرو در شهر تورنتو
19 فوریه 2011 - 17:14
بازدید 311
6

شهر تورنتو، مرکز استان انتاریوی کانادا با توجه به سابقه و جایگاهی که این استان در صنعت خودروسازی کشور به خود اختصاص داده، نزدیک به یک قرن است که پذیرای یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو در کشور بوده و شاید به قول برخی از علاقه‌مندان شوخ طبع این حوزه که از دوران کودکی خود […]

ارسال توسط :
پ
پ

شهر تورنتو، مرکز استان انتاریوی کانادا با توجه به سابقه و جایگاهی که این استان در صنعت خودروسازی کشور به خود اختصاص داده، نزدیک به یک قرن است که پذیرای یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو در کشور بوده و شاید به قول برخی از علاقه‌مندان شوخ طبع این حوزه که از دوران کودکی خود هر ساله پدیده‌های دیدنی ارائه شده در این نمایشگاه را به نظاره نشسته‌اند، همین امر یکی از دلایل رشک یا خودمانی‌تر بگوییم نفرت مردم دیگر نقاط این کشور پهناور بویژه دوستان علاقمند به خودرو نسبت به شهر تورنتو باشد. 

این نمایشگاه که عنوان اصلی آن Canadian International AutoShow یا به اختصار CIAS است بزرگ‌ترین نمایشگاه فضای بسته در کل امریکای شمالی است که در بزرگ‌ترین فضای مسقف نمایشگاهی تورنتو Metro Toronto Convention Centre برپا می‌شود. اینجا همان مکانی است که سال گذشته میزبان نشست G۲۰ بود. البته تفاوت در این است که به دلیل نیاز بیشتر نمایشگاه خودرو، معمولا فضای مرکز تفریحی- ورزشی جانبی آن یعنی Rogers Centre هم به آن ملحق می‌شود اما گویا امسال نمایشگاه به این فضا توسعه نیافته است.

در این نمایشگاه خودروسازان بزرگ از سراسر دنیا با آخرین و پیشرفته‌ترین دستاوردهای خود حضور می‌یابند و در آن هر نوع خودرویی که بتوان تصورش را کرد، از خودروهای سواری معمولی در هر نوع و کلاس از دو سرنشین گرفته تا بالاتر از شش سرنشین، تا ماشین‌های مسابقه و بالاخره نمونه‌های لوکس و سفارشی، درمعرض دید عموم قرار داده شده است. این نمایشگاه یا به طور کلی نمایشگاه‌هایی از این دست، به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بیننده را به آینده هدایت کنند: آینده طراحی و تکنولوژی خودرو.

 در سال‌های اخیر بخش انرژی‌های سبز و خودروهای هیبریدی نیز جایگاه ویژه‌ای را در این‌گونه نمایشگاه‌ها به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به بحران انرژی در آینده نه چندان دور، امری منطقی به نظر می‌رسد اما متاسفانه بر اساس برخی تحقیقات کاملا جدید، آنچه مشتریان کمتر از همه به آن اهمیت می‌دهند، سبز بودن یک خودرو و کمتر زیان‌بار بودن آن برای محیط زیست است. 

به دلیل علاقه زیاد مردم امریکای شمالی به خودرو، ده‌ها هزار نفر از دور و نزدیک و عموما به صورت خانوادگی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و این واقعه یکی از جاذبه‌های توریستی تورنتو در ماه فوریه محسوب می‌شود. مردم این فرصت را دارند که از نزدیک آخرین مدل‌های خودرو را حتی آنها که در سال اینده (ده ماه بعد) توزیع خواهند شد ببینند، درباره آنها بپرسند، از تخفیف‌های نمایشگاهی استفاده کنند، در کنار مدل‌های گران و خیلی گران! عکس یادگاری بگیرند و دیدار از این نمایشگاه را برای خانواده به یک اتفاق مفرح تبدیل کنند. در عین حال که متخصصین می‌توانند آخرین تغییر و تحولات و تمایلات سازندگان در سال‌های آتی را رصد کنند.

این نمایشگاه در هر دو ساختمان شمالی و جنوبی مرکز Metro Toronto Convention واقع در قلب داون تاون شهر تورنتو برگزار می‌شود. زمان برگزاری این نمایشگاه از روز ۱۸ فوریه تا ۲۷ فوریه هر روزه از ساعت ۱۰:۳۰ بامداد تا ۱۰ شب خواهد بود. استثنائا روز ۲۱ فوریه به دلیل تعطیلی این روز به مناسبت روز خانواده، زمان بازدید مراجعان کمی کوتاه تر شده و از ساعت ۱۰:۳۰ بامداد تا ۶ بعدازظهر است.

علاقمندان به حضور در این نمایشگاه برای تهیه بلیط باید به ازای هر فرد بزرگسال ۲۰ دلار و هر کودک بالای ۷ تا ۱۲ سال ۷ دلار پرداخت نمایند. ورودی برای کودکان کمتر از ۶ سال، به همراه یک بزرگ‌تر، مجانی است. خانواده‌ها در صورت تمایل می‌توانند به ازای دو نفر بزرگسال و دو فرزند، ورودی خانوادگی به مبلغ ۴۰ دلار دریافت نمایند. ورودی دو روزه  multi-passنیز به مبلغ ۳۰ دلار به ازای هر نفر موجود است.

برای مشاهده فهرست کمپانی‌های شرکت کننده در نمایشگاه امسال به اینجا نگاه کنید.

برای اطلاع از جزییات شرایط بازانتشار و استفاده از مطالب سایت اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar